sugmundfreud:
Det här är bara mina egna tankar som är helt ovetenskapliga, men jag kan inte låta bli
att svara på ditt inlägg. Nu känner ju inte jag dig annat än här på forumet så ta det för
vad det är, en toks tankar
Vad jag har förstått så är du ju inte lastgammal, att du imponeras av män som kan handskas med barn är ju inte
särskilt konstigt, det är ju det det hela går ut på enligt naturen, föröka oss och sköta avkomman på bästa vis det
är det jag tror du känner, även om du valt annat.
Här tror jag att du har alldeles fel min vän, jag tror att om du hamnade i det läget att du var tvungen att ta hand
om ungen själv d.v.s. det fanns ingen annan där som kunde göra det, då tror jag att du skulle klara det utan
problem, tror t.o.m. att du skulle göra det bra och gilla det. Det är skillnad på "skarpt" läge och när man har
möjlighet att backa.
Om du träffar en man som verkligen älskar dig så kan han inte ställa det kravet på dig att du ska föda barn,
sådan är inte riktig kärlek, du är väl ingen ärtskida heller?
Jag tror att vi har ett förnuft, kan tänka och göra val, men vi är också djuret-människan och det har instinkter
som alla djur har och de är väldigt starka. Ibland så tror jag att förnuft och instinkterna krockar, förståndet
vill ett och djuret i en något annat, detta gör att man känner sig förvirrad "sjuka förlustelser" som du skriver
det är helt naturligt, det finns i ryggmärgen sen urminnes tider.
Underskatta aldrig instinkterna sugmundfreud! jag tycker att du verkar vara en intelligent kvinna så bli inte
förvånad om de "vinner" en dag, livet är en underlig tilldragelse. Det här innebär inte att jag inte respekterar
ditt val.
Äh, träffar du rätt karl så gillar han ju dig som du är, det är ju så det är och det är klart han finns någonstans,
någon dag någonstans så springer ni ihop. Lite galna kvinnor är oftast mycket roligare än så kallade normala,
tycker jag m.fl.
Tycker du ska överlåta till honom att avgöra om han vill ha dig eller inte, en riktig karl är inte så träskallig att
han backar ur vid lite motgångar, han löser dem tillsammans med sin kvinna!
Dessutom finns inga perfekta människor, alla har sina fel och brister men om det finns riktig kärlek så är det
inte några större problem, är det det så är det inte rätt person.
Hoppas att jag inte trampar dig på någon tå för det är absolut inte min mening.