Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vad är kultur? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad är kultur?
Vi som bor i länder med hyfsad standard är så förbannad självgoda.
Kanske är det dags att ge tillbaka lite av det vi tagit under förra och detta århundrade?
Så här jäkla bra kan vi inte fortsätta att ha det i all evighet. Det är inte rättvist någonstans.
Överflödssamhälle med tillhörande griserier är inget man behöver hålla om ryggen.

Tillbaka till stenåldern allihop och så fördelar vi lite mer rättvist över hela jordens befolkning från och med det.

20 oktober 2010, 00:46
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Tillbaka till stenåldern allihop och så fördelar vi lite mer rättvist över hela jordens befolkning från och med det.

På stenålderna fanns inget bistånd och ingen invandring. Då kämpade man för att överleva så då kunde man inte kosta på sig sådan konstig lyx.

20 oktober 2010, 06:46
Medlem
rdos skrev:
CodeRedAlert skrev:

På stenålderna fanns inget bistånd och ingen invandring. Då kämpade man för att överleva så då kunde man inte kosta på sig sådan konstig lyx.

Om du tänker efter så är det här ett ganska dumt inlägg eller hur?

20 oktober 2010, 17:10
Medlem
Ufo skrev:
ford
Det finns redan idag verktyg för våra domstolar att utvisa utländska medborgare som begår brott i Sverige. I vilken utsträckning det nyttjas förutsätter jag att SD kommer att driva en debatt om kommande mandatperiod.
Och skall vi ha en utvisning på uppförande så anser jag att endast domstol får ta det beslutet.

Skulle vi koncentrera oss på integerationen istället, hur den kan bli bättre. Skulle också behovet av att utvisa invandrarna i parti minska..

Suck...

...jag ger snart upp det här *desillusionerad*

Om du hade läst på ordentligt hade du sett att jag inte på något sätt förespråkar en restriktivare invandringspolitik.

Det jag förespråkar är en annorlunda invandringspolitik; hårdare i den mening att alla som missköter sig och begår våldsbrott och/eller ägnar sig åt annan grov brottslighet skall åka ut, oavsett aldrig så ömmande asylskäl.

Men samtidigt förespråkar jag även en betydligt generösare invandringspolitik, i den mening att jag förespråkar en fri invandring, där enda kravet för uppehållstillstånd och medborgarskap skall vara skötsamhet, samt ett aktivt intresse av att lära sig svenska språket samt att respektera svenska värderingar, inga orimliga, eller oöverstigliga krav, som jag ser det.
Så är inte fallet idag, då en massa bra och skötsamma människor, som hade passat väl in i degt svenska samhället tvingas återvända till sina hemländer, vilket åtminstoner jag tycker är helt uppåt väggarna fel.

[="Ufo"]
Det som skulle kunnat rädda dina vänner är inte en annorlunda in/ut tagning. Utan mer hjälp och stöd till integeration.[/quote]

Nu är grejen den att inget integrationsstöd i världen kan hjälpa utländska medborgare, som hade varit väl lämpade att få svenskt medborgasrskap och uppehållstillstånd, så länge migrationsverkets småfacistiska miniführers utvisar folk hejvilt, trots att de varit både arbetsamma, trevliga, samt hederliga och rejäla, och i högsta grad intresserade av att passa in i det svenska samhället, tyvärr. :(

20 oktober 2010, 23:02
Medlem
Men du ford, vem skall hålla reda på vilka som sköter sig? Många blir ju aldrig dömda men är riktiga parasiter på samhällskroppen.

21 oktober 2010, 13:10
Medlem
sugmundfreud skrev:
Men du ford, vem skall hålla reda på vilka som sköter sig? Många blir ju aldrig dömda men är riktiga parasiter på samhällskroppen.

Polis, kriminalvård, tull, socialen etc.

23 oktober 2010, 21:36
Medlem
Krigarn skrev:
sugmundfreud skrev:

Polis, kriminalvård, tull, socialen etc.

invandrare, finansvalpar, kommunister etc...

24 oktober 2010, 09:09
Medlem
Jag tror att krigaren besvarade frågan om vilka som skall hålla reda på ilka so sköter sig, inte vilka som han ansåg var parasiter på samhällskroppen, dina åsikter är för övrigt kända, rdos.

24 oktober 2010, 19:57
Medlem
Korrekt uppfattat, Ford!
Vilka jag anser är parasiter är ett helt nytt trådämne. Jag kan såga så mycket som att det inte handlar om de som är längst ner på samhällsstegen i alla fall.

24 oktober 2010, 20:14
Medlem
Hur kan ni ens tänka tanken att socionomer(Soc-tanter) skall avgöra vilka invandrare som sköter sig eller inte. *chockad* :shock:

24 oktober 2010, 20:22
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.