Suck...
...jag ger snart upp det här *desillusionerad*
Om du hade läst på ordentligt hade du sett att jag inte på något sätt förespråkar en restriktivare invandringspolitik.
Det jag förespråkar är en
annorlunda invandringspolitik; hårdare i den mening att alla som missköter sig och begår våldsbrott och/eller ägnar sig åt annan grov brottslighet skall åka ut, oavsett aldrig så ömmande asylskäl.
Men samtidigt förespråkar jag även en betydligt
generösare invandringspolitik, i den mening att jag förespråkar en fri invandring, där enda kravet för uppehållstillstånd och medborgarskap skall vara skötsamhet, samt ett aktivt intresse av att lära sig svenska språket samt att respektera svenska värderingar, inga orimliga, eller oöverstigliga krav, som jag ser det.
Så är inte fallet idag, då en massa bra och skötsamma människor, som hade passat väl in i degt svenska samhället tvingas återvända till sina hemländer, vilket åtminstoner jag tycker är helt uppåt väggarna fel.
[="Ufo"]
Det som skulle kunnat rädda dina vänner är inte en annorlunda in/ut tagning. Utan mer hjälp och stöd till integeration.[/quote]
Nu är grejen den att inget integrationsstöd i världen kan hjälpa utländska medborgare, som hade varit väl lämpade att få svenskt medborgasrskap och uppehållstillstånd, så länge migrationsverkets småfacistiska miniführers utvisar folk hejvilt, trots att de varit både arbetsamma, trevliga, samt hederliga och rejäla, och i högsta grad intresserade av att passa in i det svenska samhället, tyvärr.
![Sad :(](./images/smilies/icon_e_sad.gif)