Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det är ju ett gediget arbete, och samtidigt en lärprocess. Inte konstigt att det tagit tid. Inte hade du någon deadline heller, så du kunde unna dig att peta med detaljer.

Jag tycker att du har ett beundransvärt tålamod och konstruktivt förhållningssätt till motgångar, och det bådar gott. Jag hade tappat motivationen vid något av de hindren.


12 januari 2013, 16:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
På något sätt är det värt alla motgångar och så gillar jag att klura på problem, vilket underlättar - fast ibland har jag ju, trots allt, haft viss lust att våldsamt lufta datorn lite när DromEd trilskats extra mycket. Direkt, visuell återkoppling underlättar också.


12 januari 2013, 19:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Nu är grunden på plats för de nya genvägarna. Nästa steg blir att justera en del, både mindre och större, detaljer och fixa alla tapeter.


12 januari 2013, 21:09
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
De nya genvägarna har justerats en del och fått lite nya tapeter, men det är fortfarande en del kvar att göra. Jag har även flugit runt i hela stadsdelen och letat efter ställen som kan gyttras ihop eller avboxifieras (det vill säga: göras mindre klossiga), så det blir väl nästa steg efter att de nya genvägarna färdigställts. Fler byggtekniska detaljer och dekorationer ska också byggas. I det stora hela är jag ändå faktiskt nöjd inte bara med de nya genvägarna utan hela stadsdelen.


13 januari 2013, 05:05
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Värsta parkourstyle!!11!1 :04:

Jag hoppade just från ett rep och mantlade in genom ett öppet fönster på andra sidan "gatan" - och lyckades dessutom upprepa det flera gånger: Den uppdaterade spelmotorn tycks ha förbättrat mantlingskoden några snäpp. :)


Senast redigerad av Schueberird 14 januari 2013, 00:53, redigerad totalt 1 gång.



14 januari 2013, 00:52
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ursäkta en dum fråga, men vad är mantling?


14 januari 2013, 00:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ursäkta min svengelska, men det är en form av klättring upp på relativt låga plattformar (max 10 fot) genom att man rör sig framåt samtidigt som man hoppar mot den plattform som man vill bestiga. I gamla spelmotorn fanns vissa begränsningar, men många av dem tycks ha försvunnit nu.


14 januari 2013, 00:57
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Aha. Det låter som att det öppnar upp för en del coola lösningar.


14 januari 2013, 00:59
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Japp, helt klart. :D


14 januari 2013, 01:03
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
(max 10 fot)


Rättelse:
Det har på senare tid framkommit (*) att en längdenhet i DromEd torde motsvara 10 tum (och inte en hel fot), så maxhöjden för an mantlingsbar plattform är alltså 100 tum (254 cm).

-----

(*) En standarddörr i Thief är 8x4 längdenheter, vilket, om man antar att 1 l.e. = 1 fot, är lika med 240x120 cm, men om man istället antar att 1 l.e. = 10 tum, så blir det ungefär 203x102 cm, vilket stämmer bättre överens med standardbyggnormen.


14 januari 2013, 15:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 38, 39, 40, 41, 42, 43, 44 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron