Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa
Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Varför bedöms vissa hårdare än andra på AF?
lillsanna skrev:
Jag har varit synnerligen kantstött de sista åren, kanske mer än de flesta för man mår inte så särskilt bra av att ens dotter hoppar framför pendeln och dör.

Det är ditt problem, inte vårt! Så sluta dra upp det som ett pseudoargument i var och varannan djävla tråd. Det är ytterst sällan det faktiskt är relevant.

6 februari 2010, 15:49
Medlem
Zombie skrev:
[...] det ingår förstås inte i er värld att man kan vara uppriktigt upprörd över ert åsidosättande av vanlig mänsklighet mot folk som hör till dem som har minst att sätta emot sådana [rasistiska (?)] angrepp [...]

En fråga snarare än en kommentar: vad skulle du säga att fru C (ca 35) nånstans i världen har för värde, för dig? En människa som du aldrig träffat och aldrig kommer att träffa, ha kontakt med eller ens höra talas om, förutom nu när jag använder henne (visst är jag PK? *stolt*) som exempel i den här diskussionen.

Jag vill ha ett värde, ensamt i en mening, eventuell diskussion i ett (eller flera) separat(a) stycke(n).

Jag frågar Zombie, men övriga får gärna svara om ni har nåt belysande att komma med.

6 februari 2010, 16:04
Medlem
För mig har fru C ett värde som en del av en helhet - som en del av mänskligheten.

6 februari 2010, 16:14
Medlem
Mats skrev:
För mig har fru C ett värde som en del av en helhet - som en del av mänskligheten.

Det var resonemanget... vilket värde rör det sig om?

6 februari 2010, 16:19
Medlem
nallen skrev:
vilket värde rör det sig om?

Jag ber om ursäkt för att jag inte förstår frågan. Vill du ha ett värde i kronor och ören? I så fall kan jag tyvärr inte ge dig det. Mycket mer än jag har råd med är det i alla fall.

6 februari 2010, 16:26
Medlem
Mats skrev:
Jag ber om ursäkt för att jag inte förstår frågan. Vill du ha ett värde i kronor och ören?

Enheten för värdet får du definiera själv, så länge det är en klar definition som ger upphov till jämförbara värden så är det OK.

6 februari 2010, 16:31
Medlem
Då måste jag be dig ge exempel på vad du menar med "jämförbara värden" för att jag ska kunna svara.

6 februari 2010, 17:05
Moderator
rdos skrev:
Tja, klarar man inte av att kommunicera med en Aspie, så är det ju klart att man kan få en sådan uppfattning. :mrgreen:
[... ....]
Säger den som inte själv är aspergare (eller möjligen är det också, på ett hörn) men tar sig rätten att tala för alla som är det.

Nog om det.

6 februari 2010, 17:44
Medlem
nallen skrev:
lillsanna skrev:
Jag har varit synnerligen kantstött de sista åren, kanske mer än de flesta för man mår inte så särskilt bra av att ens dotter hoppar framför pendeln och dör.

Det är ditt problem, inte vårt! Så sluta dra upp det som ett pseudoargument i var och varannan djävla tråd. Det är ytterst sällan det faktiskt är relevant.

Ditt citat är taget ur sammanhanget eftersom jag faktiskt bara svarade på det Ufo skrev, det var ju faktiskt inte så att jag försökte få en massa förståelse.
Spelar väl ingen roll vems problem det är och jag anser faktiskt att jag har rätten att dra upp det hur många ggr som helst, i vilket sammanhang som helst. Att du inte anser det relevant är ditt problem, inte mitt.

Jag får väl säga som du brukar säga till folk: Det är väl bara låta bli att läsa sånt du anser som icke relevant, och om allt jag säger inte är relevant får du väl låta bli att läsa mina inlägg.

6 februari 2010, 17:54
Medlem
Zombie skrev:
Säger den som inte själv är aspergare (eller möjligen är det också, på ett hörn) men tar sig rätten att tala för alla som är det.

Zombien slingrar sig som vanligt. Så fort man nämner något obehagligt som inte passar in på hur denna PK-maffia själva är, så börjar de istället ifrågasätta folks (avsaknad av) diagnoser. Hade dock Zombie varit lite mer observant så kanske han noterat att jag inte använde "aspergare" utan "Aspie" (= personlighetstypen).

Men det är klart, PK-maffian kan ju definiera aspergare så här:
* Någon med extrema vänstersympatier
* Någon som gillar ohämmad invandring
* Någon som inte har problem med sociala koder eller ickeverbal kommunikation
* Någon som gillar auktoritet

Inte mig emot. Men då kan de oxå skapa sin egen sajt och babbla på där istället om hur kollektivet egentligen är.

6 februari 2010, 18:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.