Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Jag tror man lätt kan hamna i en ond cirkel genom att moderera och banna så mycket. Själv har jag varit med på WP lika länge som på AF, men jag har inte sett röken av någon moderator på WP som klagat på mina inlägg. Trots att WP tidvis haft flera trådar om Aspie-quiz, och diskussioner om neandertal. Än mindre har någon kommit på idén att man inte får skapa nya trådar med samma innehåll som äldre trådar. Har aldtig hört talas om sådana fjantigheter där. Det enda man observerar är att medlemmar ibland blivit bannade, och att någon enstaka tråd flyttats.
|
23 oktober 2009, 07:30 |
|
|
Mats
Medlem
|
Jisses vilket kramkalas det blev här då! Ingenting förenar så mycket som en gemensam fiende.
|
23 oktober 2009, 08:17 |
|
|
rdos
Medlem
|
Mats, varför hänger du inte med och kramas du oxå?
|
23 oktober 2009, 11:27 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Personligen tycker jag att ordet fiende känns både fel och tråkigt. AF har funnits sedan 2005 och vuxit o vuxit. Och det har på senare tid blivit tydligt att det blir ohållbart att försöka tillgodose alla människor. Ekvationen ("känsliga individer" + "oborstade individer") kan jag bara se en lösning på, och det är att hushålla med ännu en plattform för våra diskussioner/debatter etc... Utvecklingen är tråkig JA, men jag tar avstånd ifrån fiendesnacket. Jag ser det hela mer som komplettering.
|
23 oktober 2009, 11:57 |
|
|
nallen
Medlem
|
Ja, så tolkar jag det också. Det kom som en total överraskning faktiskt, eftersom jag, när postförbudet meddelades, inte hade skrivit nåt i vredesmod eller nåt jag uppfattade som provocerande, på åtminstonde en vecka. Största kärringen är ändå Liebert som ständigt slingrar sig som en mask när man försöker få konkreta besked om nånting. PMS däremot vet jag inte däremot... fast, jag kan ju hålla med om att jag blivit offer för dåligt humör, frågan är väl om det är så tillfälligt som de periodiska störningarna?
|
23 oktober 2009, 12:02 |
|
|
Inger
Medlem
|
Men så patetiskt.
De som inte kan eller vill följa de enklaste forumregler och bara gnäller hela jävla tiden, sitter nu här och beklagar sig över att de fick foten när de medvetet valde att bryta mot reglerna. (OK, nallen var väl ett gränsfall men jag förstår om de tappade tålamodet till sist.)
Somliga verkar inte ens ha fattat den fundamentala skillnaden mellan att svära /uttrycka frustration i största allmänhet och att kasta glåpord på andra. (Jag svär i vart och vartannat inlägg men inte som invektiv mot andra.)
Fast nu är jag svårt frestad att kalla vissa i den här tråden för just kärringar. Får man göra det här?
Senast redigerad av Inger 23 oktober 2009, 13:45, redigerad totalt 1 gång.
|
23 oktober 2009, 13:42 |
|
|
Zombie
Moderator
|
"Egentligen" kanske det är som Ufo säger, men det är ju uppenbart att Mats har rätt på det här stadiet.
Sedan må så vara att man kan behöva avreagera sig och vara osaklig och orättvis (tillbaka, som man upplever det) mot dem man har kommit på kant med och utmåla dem som fiender.
|
23 oktober 2009, 13:45 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Svar: JAKänns det bara bra för dig så kalla mig gärna för kärring, det är helt ok.
|
23 oktober 2009, 13:50 |
|
|
Zombie
Moderator
|
... precis lika förståeligt som med NT-käringar i fikarummet, glömde jag förstås tillägga.
|
23 oktober 2009, 13:52 |
|
|
Inger
Medlem
|
Haha, tack! Nu var det inte just dig jag hade i åtanke utan främst Timeless som jag tycker ska ge fan i att kalla andra för det för att de blev naturligt irriterade över att han spammade sönder en viktig och seriös diskussion med sin larviga bajsfixering. Och övriga bannade/begränsade som sitter här och gnäller som just kärringar istället för att bara acceptera konsekvenserna av sitt handlande och rulla vidare.
|
23 oktober 2009, 13:58 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|