Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Nästa
Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 

Skall man komma undan med vad som helst, så länge man inte använder fula ord?
Ja 7%  7%  [ 1 ]
Nej 93%  93%  [ 13 ]
Antal röster : 14

Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Med anledning av en nystartad tråd på aspergerforum
Timeless skrev:
Jag förstår inte varför moddarna läser i trådarna, de verkar inte ta åt sig någon kritik ändå. Fast de kanske vill att "de litet mer känsliga" ska känna sig som hemma. Tydligen så är det många lurkers som väntar på att "tuffingarna" och de med "kontroversiella åsikter" håller truten.

Om jag förstod nallens banning rätt så är det för att han skrev att han har rätt till sin åsikt och att han kommer uttrycka den när han vill. Precis som att det är något som ska moderaras så bannas han, med senare förklaring att nallen upprepar sig.. Det får min banning att verka vettig när jag tänker på det. :D

Jag tror man lätt kan hamna i en ond cirkel genom att moderera och banna så mycket. Själv har jag varit med på WP lika länge som på AF, men jag har inte sett röken av någon moderator på WP som klagat på mina inlägg. Trots att WP tidvis haft flera trådar om Aspie-quiz, och diskussioner om neandertal. Än mindre har någon kommit på idén att man inte får skapa nya trådar med samma innehåll som äldre trådar. Har aldtig hört talas om sådana fjantigheter där. Det enda man observerar är att medlemmar ibland blivit bannade, och att någon enstaka tråd flyttats.

23 oktober 2009, 07:30
Medlem
Jisses vilket kramkalas det blev här då! :D

Ingenting förenar så mycket som en gemensam fiende.

23 oktober 2009, 08:17
Medlem
Mats, varför hänger du inte med och kramas du oxå? :lol:

23 oktober 2009, 11:27
Medlem
Mats skrev:
Jisses vilket kramkalas det blev här då! :D

Ingenting förenar så mycket som en gemensam fiende.

Personligen tycker jag att ordet fiende känns både fel och tråkigt.

AF har funnits sedan 2005 och vuxit o vuxit. Och det har på senare tid blivit tydligt att det blir ohållbart att försöka tillgodose alla människor.
Ekvationen ("känsliga individer" + "oborstade individer") kan jag bara se en lösning på, och det är att hushålla med ännu en plattform för våra diskussioner/debatter etc...

Utvecklingen är tråkig JA, men jag tar avstånd ifrån fiendesnacket. Jag ser det hela mer som komplettering.

23 oktober 2009, 11:57
Medlem
Timeless skrev:
Om jag förstod nallens banning rätt så är det för att han skrev att han har rätt till sin åsikt och att han kommer uttrycka den när han vill. Precis som att det är något som ska moderaras så bannas han, med senare förklaring att nallen upprepar sig..

Ja, så tolkar jag det också. Det kom som en total överraskning faktiskt, eftersom jag, när postförbudet meddelades, inte hade skrivit nåt i vredesmod eller nåt jag uppfattade som provocerande, på åtminstonde en vecka.

Timeless skrev:
Borde finnas med någonstans i FAKKEN där att de som styr har PMS och är kärringar allihopa.

Största kärringen är ändå Liebert som ständigt slingrar sig som en mask när man försöker få konkreta besked om nånting. PMS däremot vet jag inte däremot... fast, jag kan ju hålla med om att jag blivit offer för dåligt humör, frågan är väl om det är så tillfälligt som de periodiska störningarna?

23 oktober 2009, 12:02
Medlem
Men så patetiskt.

De som inte kan eller vill följa de enklaste forumregler och bara gnäller hela jävla tiden, sitter nu här och beklagar sig över att de fick foten när de medvetet valde att bryta mot reglerna. (OK, nallen var väl ett gränsfall men jag förstår om de tappade tålamodet till sist.)

Somliga verkar inte ens ha fattat den fundamentala skillnaden mellan att svära /uttrycka frustration i största allmänhet och att kasta glåpord på andra. (Jag svär i vart och vartannat inlägg men inte som invektiv mot andra.)

Fast nu är jag svårt frestad att kalla vissa i den här tråden för just kärringar. Får man göra det här?

Senast redigerad av Inger 23 oktober 2009, 13:45, redigerad totalt 1 gång.

23 oktober 2009, 13:42
Moderator
"Egentligen" kanske det är som Ufo säger, men det är ju uppenbart att Mats har rätt på det här stadiet.

Sedan må så vara att man kan behöva avreagera sig och vara osaklig och orättvis (tillbaka, som man upplever det) mot dem man har kommit på kant med och utmåla dem som fiender.

23 oktober 2009, 13:45
Medlem
Inger skrev:
Fast nu är jag svårt frestad att kalla vissa i den här tråden för just kärringar. Får man göra det här?
Svar: JA
Känns det bara bra för dig så kalla mig gärna för kärring, det är helt ok. :D

23 oktober 2009, 13:50
Moderator
Zombie skrev:
"Egentligen" kanske det är som Ufo säger, men det är ju uppenbart att Mats har rätt på det här stadiet.

Sedan må så vara att man kan behöva avreagera sig och vara osaklig och orättvis (tillbaka, som man upplever det) mot dem man har kommit på kant med och utmåla dem som fiender.

... precis lika förståeligt som med NT-käringar i fikarummet, glömde jag förstås tillägga.

23 oktober 2009, 13:52
Medlem
Ufo skrev:
Inger skrev:
Svar: JA
Känns det bara bra för dig så kalla mig gärna för kärring, det är helt ok. :D

Haha, tack! Nu var det inte just dig jag hade i åtanke utan främst Timeless som jag tycker ska ge fan i att kalla andra för det för att de blev naturligt irriterade över att han spammade sönder en viktig och seriös diskussion med sin larviga bajsfixering. Och övriga bannade/begränsade som sitter här och gnäller som just kärringar istället för att bara acceptera konsekvenserna av sitt handlande och rulla vidare.

23 oktober 2009, 13:58
Ny tråd Svara på tråd  [ 139 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 14  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.