Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa
Kristen Tro 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Kristen Tro
Debbido skrev:
Issa Jesus skrev:
bäst e folket på arken^^

http://arken.org/start.aspx

Jag vill bara tillägga att Arkens undervisning kommer från Livets Ord. De församlingar som hämtar in deras böcker, skivor och predikanter kallas för livetsordsförsamlingar, ifall någon inte vet.

T ex baptisförsamlingar, Missionsförbundet, EFS, Sv kyrkan m fl har en helt annan typ av undervisning. B l a kan man irfågasätta och diskutera en hel del. Det kan man inte inom Livets Ord. Jag säger inte att den "rätta" församligen finns, bara att det finns stora skillnader i teologi. Dessutom är ju de där som gör hembesök som Issa nämne för det mesta Jehovas vittnen. De räknas inte som kristna pga att de menar att Jesus inte har samma position som Gud Jehova. De kristna kyrkorna tror ju på att Fader-Son-Helig Ande är ett.

De som tror att Kärleken är överordnad alla religioner kallas för flummiga! :08: Eller liberalteologer...

jo det är mycket som du säger.
men arken har en vision, och kollar du linda och gunnar berglings videos så får du en bättre bild av dem och det de ägnar sig åt.

18 januari 2012, 04:36
Medlem
Debbido skrev:
Nå, allt väl. Jehovas vittnen räknar sig inte som kristna och de kristnas ekumeniska råd räknar inte Jehovas vittnen som kristna. ;)

De kristna tror att de tre i treenigheten har något olika funktion men Miraklet består i att de alla är så integrerade genom sin inbördes kärlek att de är Ett.

Jag personligen tror ju inte att alla som har "fel tro" hamnar i helvetet eftersom jag inte är dogmatiker.

jag gillar alla församlingar, de är bruden, och det man kan se är lite vajsing med är kyrkoritualer, prästeskapet och kyrkan som överbyggnad. det ser man rätt tydligt på jehovas bibel, den är omskriven från start till slut. mormonernas lära är också haltande, de vill påstå att Jesus reste till usa? samt att det var urinnevånarna och förde krig sinsemellan i usa.

mormonerna har en president, 70 älste och en del till som jag inte minns. jag har haft en del å göra med mormonerna och de kan inte verifiera informationen ang de stammar som det borde finnas rester av (städer, slagfält m.m) deras liv i usa.

när man drabbas av svår ångest, och om man inte gjort upp med sin synd, kanske man drabbas av syndanöd också, när man lider som svårast - då, är man i helvetet.

men om du dör, på nåt sätt, och vägrat ta emot Jesus, så får du sova för evigt.
har du fått frälsning till dig så kommer du till himlen, och en evighet med Jesus <3

bra info debbido som du skrivit!

18 januari 2012, 04:49
Medlem
Två flumtomtar som underhåller varandra :02:

18 januari 2012, 11:37
Medlem
nallen skrev:

Och du skulle då vara en dogmatiker som inte vet på vad du ska tro?

18 januari 2012, 14:36
Medlem
Jesus är ärligheten och sanningen och vägen till Gud vår herre. Välsignad vare den som kommer i herrens namn.

18 januari 2012, 16:57
Medlem
nallen skrev:

Fel, tre flumtomtar som underhåller varandra :04:

18 januari 2012, 18:28
Medlem
matterik skrev:
Jesus är ärligheten och sanningen och vägen till Gud vår herre. Välsignad vare den som kommer i herrens namn.

Ja, men so what?
Det löser inte mina problem här och nu, därför är jag inte intresserad längre.

18 januari 2012, 18:30
Medlem
Nallen har blivit ofrälst, ajulellah!

18 januari 2012, 18:33
Medlem
JE Bild SUS

18 januari 2012, 19:34
Medlem
I sagoboken som vissa tror är den rätta vägen står bl.a. följande:

Citera:
Om en son är trotsig och upprorisk och inte lyder sin far och mor, inte ens när de tuktat honom, skall de ta honom med sig och föra honom till de äldste i staden, till hemstadens port. De skall säga till stadens äldste: 'Det här är vår son, han är trotsig och upprorisk och lyder oss inte, han bara festar och super.' Då skall alla männen i staden stena honom till döds. Du skall utrota det onda ur folket.
5 Mos 21:18-21

Om en man begår äktenskapsbrott med en annan mans hustru, skall både äktenskapsbrytaren och äktenskapsbryterskan straffas med döden.
3 Mos 20:10

Den här är fin :D
Varje människa skall underordna sig all den överhet hon har över sig. Ty det finns ingen överhet som inte är av Gud, och den som finns är förordnad av honom.
Rom 13:1

Om det står så här ordagrant vet jag inte eftersom min bibel hörde hemma i
pappersinsamlingen, och internetbiblar kan ju vara lite hur som helst.
Läs den här istället, allt roligt finns ju hos den här "konkurenten"
ISBN: 9780976403593 The Satanic Scriptures av Peter Gilmore
http://www.thesatanicscriptures.com/

18 januari 2012, 20:39
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8 ... 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.