Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vad har gjort dig glad idag? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad har gjort dig glad idag?
sugmundfreud3 skrev:
Jag börjar fnissa för mig själv när jag tänker på den här skrytsamma herren alltså, så jävla rolig. Kungen av bostadsrättskungariket liksom. Ja och självutnämnd hundviskare :D .

Jo, det är mer också. Alltså den här gubben är suppleant i styrelsen för bostadsrättsföreningen där jag bor. När jag kom in till stan den 25:e juli var mitt garage fullproppat med möbler! :o .

Gissa vem som stulit mitt garage? Jo, narcissistgubben! Och han vägrar lämna tillbaka det :lol: . Så jag får flytta min bil var 24:e timme för att slippa få böter. För att han ställt möbler i mitt garage.

Idag ringde han och ville ha nycklarna :shock: . Han sade att han fått kontrakt på det från och med Augusti. Men jag har ju betalat för Augusti redan. En tredjedel av Augusti har ju gått. Det är kö till garagen, hur fan kom han först i kön? Han har redan två garage. Nycklarna ska lämnas på riksbyggens kontor där nästa hyresgäst hämtar dem. Ja fortsättning följer, styrelsen och riksbyggen utreder ärendet nu. Ordförande och viceordförande är inte glada.

Egenmäktigt förfarande tror jag det kallas att stjäla någon annans garage. Han har tagit sig in via garagegrannens port, inget nät emellan. Det är fö förbjudet att använda garagen som förråd.

Han bjöd mig även en miljon för lägenheten och hånskrattade :01: .

9 augusti 2011, 01:32
Medlem
Förskräcklig historia, käre sugmundfreud3. Jag tycker att du ska polisanmäla fanskapet: "Egenmäktigt förfarande". Enkelt att göra, men jag vet inte om just den typen av brott går att anmäla via Internet. Kolla! Sedan gäller skrattar bäst, som skrattar sist.

Till saken... Jag är så nöjd, så nöjd. Äntligen har jag lyckats avpollettera en av mina värsta "hjälpare i nöden". En person som jag blev bekant med av en olyckshändelse och som sedan dess till varje pris ville "få fart på mig" och "ut tillsammans med mig å' mingla". Ett tjat non-stop under ett par år. Trots att jag sa att jag inte var intresserad. Gång på gång. En riktig mardröm för en aspie, men idag tog jag mod till mig och bad "samariten" dra dit peppar växer.

12 augusti 2011, 22:46
Moderator
Grattis, Mitzi! Starkt att kunna säga ifrån.

Jag är glad för att jag har orkat göra saker tillsammans med min son idag - läsa om naturen, titta på insekter med förstoringsglas (i skuggan - inget djurplågeri här inte), titta på stenar och fossiler och läsa om olika bergarter och mineraler, spela lite boll på uteplatsen och även städa lite tillsammans (och - kors i taket - han hjälpte faktiskt till ganska mycket i alla fall), innan det var dags för nattning med fortsatt högläsning av Vargflickan (den är bra för den får honom att somna innan jag hinner tröttna). Kanske har det faktiskt gått in att vi hinner (och, för min del, orkar) göra något tillsammans på kvällen om han inte bråkar hela vägen hem från fritids. Fast disken blev lämnad idag igen förstås...

Han tyckte maten var god också. Och tjatade inte precis hela dagen om godis (som han gjort söndag till torsdag).

12 augusti 2011, 23:01
Medlem
Jag är glad för att vi faktiskt tog iväg oss till skogen idag.
Blåbär i massor men nästan ingen svamp alls.
Just ja!
Skulle försöka artbestämma en svamp vi hittade.

12 augusti 2011, 23:20
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Skulle försöka artbestämma en svamp vi hittade.
Hur ser den ut?

---
Fick långväga besök, mycket trevligt.

13 augusti 2011, 05:47
Medlem
Bryggde jättegott japanskt te.

13 augusti 2011, 16:26
Moderator
Det låter härligt. Ekologiskt mullbärste med vita teblad är inte heller dumt, särskilt som jag faktiskt kan avnjuta det utan att drabbas av koffeinförgiftning. Det är faktiskt t.o.m. så gott att jag kan överse med särskrivningen på förpackningen. (Eller... nåja, nästan. ;) ) Den här tråden påminde mig om att jag höll på att göra mig en kopp - tack för det!

Jag är glad för att jag har lyckats behålla hemmet i klart rimlig hygienisk standard efter en vecka med hyperaktiv son och hopplösa mig under samma tak. Det är faktiskt en bedrift värd en medalj, minst.

De lila gladiolerna och lime-vita rosorna, vidare, lyser upp mitt köksbord och mitt sinne. Jag hade sneglat på säsongens snittblommor länge när det plötsligt blev rea i blomsteraffären, halva priset.

Bäst av allt är att sonen (som annars aldrig får nog) har medgivit att jag har tillbringat mycket tid med honom idag och gjort roliga saker. Puh!

13 augusti 2011, 18:23
Medlem
Du har kämpat ihop ett par fina dagar Incognita, så visst är du värd en medalj! Jag tilldelar dig därför medaljen "Präktig Prisse" av 3:dje storleken... *** applåder & jubel *** och din son får diplomet "Pigg Pöjk" *** mer applåder ***. :D

13 augusti 2011, 23:53
Moderator
Tack! Det var välbehövligt. Mycket.

13 augusti 2011, 23:59
Medlem
Mitzi skrev:
Förskräcklig historia, käre sugmundfreud3. Jag tycker att du ska polisanmäla fanskapet: "Egenmäktigt förfarande". Enkelt att göra, men jag vet inte om just den typen av brott går att anmäla via Internet. Kolla! Sedan gäller skrattar bäst, som skrattar sist.

Heh, jo nu är jag i fel tråd (inte glad) för jag nödgades anmäla muppskallen både för egenmäktigt förfarande-olaga intrång och misshandel. Han kom och ringde på min dörr och vrålade och försökte ta sig in. Till sist drämde han igen dörren så min arm fick sig en rejäl smäll. Kan inte berätta mer nu så här öppet då ärendet ligger hos polisen.

Men jag fick tillbaka garaget i alla fall till sist. Tack vare styrelsen i föreningen. Polisen gjorde ingenting.

15 augusti 2011, 20:35
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.