Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Praktikplats till döds. 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Praktikplats till döds.
ford skrev:
Forum kan vara både trevligt och givande, men livet online kan aldrig fungera som mer än ett komplement till livet IRL.
Jag tycker nog tvärt emot dig där.
Livet IRL är ett komplement till livet online.

10 januari 2011, 21:26
Medlem
Men om livet IRL hade funkat bättre då?

Hade du haft samma åsikt, i så fall?

10 januari 2011, 21:28
Medlem
ford skrev:
Forum kan vara både trevligt och givande, men livet online kan aldrig fungera som mer än ett komplement till livet IRL.

Va??

10 januari 2011, 23:16
Medlem
Flia skrev:
ford skrev:

Va??

Översättning:

Det man gör i det verkliga livet är helt klart det viktigaste (IRL livet går alltid före online livet), men när IRL livet känns tomt och meningslöst, när man inte har något bättre för sig, eller när man bara vill sitta ner och koppla av en stund, så är det inte fel att kunna gå in på ett forum.

11 januari 2011, 01:43
Medlem
Just nu, när jag är arbetslös och i princip inte har något vettigare att göra på dagarna än en daglig promenad, lite jobbsökande samt några täningspass i veckan och då jag i princip inte kommer ut bland folk, utan endast träffar min fru, som jag trots allt ser de flesta av dygnets timmar, så kan jag känna att forumen (tillsammans med internet i största allmänhet) blir som något slags substitut för det sociala och aktiva liv jag egentligen hade viljat ha.

Samma dag som jag på nytt börjar jobba/får något annat vettigt att göra på dagarna, så kommer mitt forumengagemang med största sannolikhet att sjunka logaritmiskt.

11 januari 2011, 01:54
Medlem
ford skrev:
Men om livet IRL hade funkat bättre då?

Hade du haft samma åsikt, i så fall?
Ja, även när livet IRL funkar så är onlinelivet viktigare. Dock så kan vissa krav som kommer IRL få onlinelivet åsidosatt. Om det saknas mat på bordet är en sån sak.

11 januari 2011, 01:58
Medlem
ford skrev:
Flia skrev:
ford skrev:

Va??

Översättning:

Det man gör i det verkliga livet är helt klart det viktigaste (IRL livet går alltid före online livet), men när IRL livet känns tomt och meningslöst, när man inte har något bättre för sig, eller när man bara vill sitta ner och koppla av en stund, så är det inte fel att kunna gå in på ett forum.

Viktigast säger vem?
På det här forumet sitter ett antal människor med npf som har olika värderingar om vad som är viktigt, ofta väldigt annorlunda värderingar än vad gängse normer anger.
Även om de inte sammanfaller med dina så hoppas jag att du respekterar dem.

11 januari 2011, 02:57
Medlem
Frågan är snarare om DU respekterar att folk har andra åsikter/värderingar än vad du själv har.

Åtminstone verkar du ha en jäkla förmåga att placera folk i fack vad gäller åsikter och värderingar, där man förutsätts ha ett helt paket av åsikter/värderingar som man aldrig ens uttalat, enbart baserat på vad man antas kunna ha för åsikter/värderingar i övriga frågor, baserat på en enda åsikt man uttalat, som går att förknippa med den aktuella mallen.

Det finns ett ord för detta: "guilt by association" och det är du förbannat duktig på.

11 januari 2011, 11:28
Medlem
ford skrev:
Frågan är snarare om DU respekterar att folk har andra åsikter/värderingar än vad du själv har.

Åtminstone verkar du ha en jäkla förmåga att placera folk i fack vad gäller åsikter och värderingar, där man förutsätts ha ett helt paket av åsikter/värderingar som man aldrig ens uttalat, enbart baserat på vad man antas kunna ha för åsikter/värderingar i övriga frågor, baserat på en enda åsikt man uttalat, som går att förknippa med den aktuella mallen.

Det finns ett ord för detta: "guilt by association" och det är du förbannat duktig på.

Om jag frågar såhär då:
När du säger att IRL-livet är viktigare än onlinelivet..... Menar du då att det är din åsikt, eller att det är ett universellt faktum?
Samma fråga när det gäller det andra uttalandet jag störde mig på om att vara ute i naturen. Menar du "jag anser" eller menar du att det ÄR så?

11 januari 2011, 15:41
Medlem
ford skrev:

Mja fast det där gäller friskusar. Det kan jag icke relatera till alls.

Jag till exempel är till stor del sängliggande pga min Aspergersjukdom. Är även psykotisk. Internet är min enda möjlighet till daglig eller ofta ens månatlig social interaktion.

Allt annat är en enorm bonus!

Har tänkt försöka komma mig iväg och träffa mitt syskonbarn sedan i julas nu. Men den ena sjukdomen avlöser den andra. Vetefan om jag har HIV alltså?! Just nu har jag haft hög feber i flera dar och en redig förkylning. Längtar som fan efter att få nypa den lille i kinderna och bete mig som en riktig tant.

11 januari 2011, 16:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 59 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.