Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
De hade nog inte tillgång till rosa plast och batterier för 22 000 år sedan.
Jag gillar den där figurinen.

Är människan dömd till att bedöma andras värde utifrån utseende och attraktionskraft på grund av sin förbannade reptilhjärna?
Kommer det någonsin födas en hel kultur som lägger tonvikten på inre egenskaper och som dyrkar visdom, kärleksfullhet och likaberättigande?
Varför lyfter vi inte längre fram ålderdomen som något positivt, ett livets slutskede som har mycket att ge i form av livskunskap och erfarenheter?

Hur blev allt så här ytligt?

19 december 2010, 03:10
Medlem
Zombie skrev:

CRA:s utfall mot alla män tolkar jag mer som utslag av ungefär samma frustration som den jag känner.

Rätt tolkat.
Det finns medvetna män också. Men de kunde vara fler.

Sugmund:
Det låter vilsamt att inte behöva hetsa sig själv på grund av andras förväntningar.
Jag tror att det handlar om en stark självbild. Ett visst mått av narcissim är bara hälsosamt.
Du har väl en någorlunda bekräftande pappa också, har jag fått för mig?
Sådant tror jag spelar en större roll för ens självkänsla än vad man tror.
Det sägs ju att pappas flickor går raka och stolta genom livet, som om fadern placerat en guldkrona på dotterns huvud.

Redan där, i den första början av ens liv, skapas en grund för antingen en stark självkänsla eller en avsaknad av densamma.

Fast det sista stycket du skrev motsäger det ovanstående.
Att gå ner så mycket i vikt innan man känner sig som en människa? Skärpning!
Formerna kommer fram långt innan det dessutom, tippar jag.

Min spegelbild visar en stor dront. Noll effekt på mig. ;)

19 december 2010, 03:32
Medlem
Bild

19 december 2010, 04:14
Medlem
Okej.
Det där är bara sjukt.

Vad är det?

19 december 2010, 04:20
Medlem
Samma handlingsplan finns att läsa här:
http://www.moderskeppet.net/phpBB3/view ... =15&t=4130

Till exempel steg 5:
EXTREMEPOWER skrev:
Steg nr 5 mot en mer jämlik värld, bönsyrsemetodiken!

Detta kommer revolutionera vår värld så, kvinnor, följ instruktionerna noga.

Vid nästa sexakt där en man är inblandad, måste du ta honom av daga direkt efter att spermierna letat sig ut ur hans svekfulla kropp och hittat vägen in i din livmoder. Du använder den metod som passar dig bäst.
Det är viktigt att eliminera ett tillräckligt stort antal män under en kort tidsperiod så manssläktet fort blir svagt och lättare att kontrollera.

Gossebarn som alstras ur detta sista samlag är början till ett nytt släkte. Varje pojke ska förses med en murka och ett manligt kyskhetsbälte.
En murka är den manliga motsvarigheten till burka och kan se ut exempelvis som denna: [bild saknas]

Vidare förses gossarna med ett manligt kyskhetsbälte som bla. förhindrar erektion och hjälper oss att kontrollera den förhatliga manliga sexualitetens perversitioner redan från början.
Här hittar vi sådana (de kvinnliga kyskhetsbälten ni ser kommer snart vara ett minne blott, så var god ignorera dem): [länk borttagen]

När alla män av det gamla släktet eliminerats och våra nya, förbättrade pojkar vuxit upp och det gått några generationer av omdaning, kommer det vara möjligt att återinföra kärnfamiljen, fast i en ny och förbättrad version.

19 december 2010, 04:27
Medlem
TACK!

Det där är alltså steg 5 i denna handlingsplan.
Följ den noga.

Murkan ser ut så här förresten för den som undrar, länken var död på den gamla versionen:
Bild
Till att börja med bör ögonbindel användas med denna variant.

19 december 2010, 04:32
Medlem
Haha, jag som trodde vi hade en julkalender, och så har chokladbitarna trillat ur i förväg. Chi sei? Raaaah chi sei?

19 december 2010, 04:34
Medlem
sugmundfreud skrev:
Bild

Kan det vara den trevliga gamla damen från Drag Me to Hell?

19 december 2010, 04:43
Medlem
Detta är alltså en handlingsplan som inte föll väl ut på det där NT-skeppet när jag senast presenterade den för ca. ett år sedan.
Jag sätter härmed min tilltro till er AS-folk.
Ni är kända för att tänka bättre och längre.

Annars är ni väl välkomna ombord, nämnda skepp förliser snart pga. frånvarande besättning.

19 december 2010, 04:44
Medlem
Jag fortsätter då, resten måste också med:

Alla som blivit våldtagna, slagna eller förnedrade av män räck upp en hand. *räcker upp*

Alla som vuxit upp med en svekfull, frånvarande, aggressiv eller oberäknelig fadersjävlagestalt, räck upp en hand. *räcker upp*

Alla som av män blivit föraktfullt kommenterade, refererade till med hånfulla ordalag eller ofrivilligt blivit föremål för sexistiska kommentarer, räck upp en hand. *räcker upp*

Alla som någonsin känt sig i underläge pga av könstillhörighet, räck upp en hand. *räcker upp*

Alla som sett omvärlden gå under i krig, svält och politiska tvister orsakade av män, räck upp en hand. *räcker upp*

Vad är män bra för egentligen? De kan knulla en skönt ibland, det kan de. Men förutom det, vad ska man ha dem till?

19 december 2010, 04:47
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7, 8, 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.