Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa
Vad är kultur? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Vad är kultur?
rdos skrev:
Krigarn skrev:
rdos skrev:
Håller med Ford. Ut med allt pack som sysslar med kriminalitet, eller som vägrar ta seden dit de kommer (hederskultur, patriark och allt det andra). Självfallet har vi plats för folk som sköter sig.

Hur ska vi göra med halvdanskarna som vägrar assimilera sig till det svenska då (hederskultur, patriarkat och annat)?

Rasrent reservat på Bornholm med Edvard Persson på den rödgula flaggan?

Lär inte vara något problem då svensk och dansk kultur är rätt så lika varandra. Det enda man kunde önska sig är att danskarna lärde svenskarna hur man för en vettig invandringspolitik. Men det kommer nog det oxå. Svenskarna är lite tröga ibland.

Jaså? Danskarna ser oss ju som supande turister som bara skräpar ner. Skåningarna älskar ju Danmark och uttalar huvudstadens namn med tindrande ögon, men den kärleken är knappast besvarad.

17 oktober 2010, 17:13
Medlem
Zombie skrev:
rdos skrev:
Zombie skrev:
- att de tillskriver oss hela paket med åsikter som ingen av oss någonsin har uttryckt, men som är tillräckligt absurda eller förenklande för dem att bekvämt angripa;

Dito.

Då kan du ju komma med en lista här eller i nästa råkurr. Det bör du klara, du har gott om energi.

Möjligt, men jag har just nu inget fokus på att diskutera invandring på AS-forum, utan på att få ihop en ny release av mitt operativsystem. Därför drar jag mig ur meningsläsa diskussioner.

17 oktober 2010, 21:31
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jo jag förstod den första gången och jag håller inte med. När man tar in invandrare får man in ett gäng drägg. Ofelbart, det blir alltid så. Har ingenting med orättvisa att göra.

Ska man börja skicka hem folk grundat på vad de gör i sitt nya land då har vi ju en form av etnisk rensning. Vill vi ha det? Att invandringspolitiken är åt helvete håller jag med om, men det löser ingenting att skicka hem dräggen. Det löser sannerligen ingenting för den afrikansk-ryska familjen du nämnde tidigare.

Sugis, nu får du allt läsa igenom vad jag egentligen skrivet.

Mitt förslag till förändrad invandringspolitik handlar inte enbart om att skicka hem dräggen, utan lika mycket om att låta alla bra och skötsamma personer (t.ex. en hårt arbetande, afrikansk småbarnspappa, med familj) få stanna och skulle med andra ord ha hjälpt den aktuella familjen, samtidigt som det skulle hjälpt vår inhemska befolkning (såväl "ursvenskar", som "nysvenskar") att slippa få hit (och behålla) en massa talibaner, hustrumisshandlare och/eller allmänt kriminella drägg.

Ditt uttalande om att samtliga invandrare skulle vara kriminella drägg är för övrigt varken realistiskt eller nyanserat och frågan är ens en gång om du tror på det själv?

17 oktober 2010, 22:35
Medlem
ford skrev:

Ditt uttalande om att samtliga invandrare skulle vara kriminella drägg är för övrigt varken realistiskt eller nyanserat och frågan är ens en gång om du tror på det själv?

Det har jag inte sagt. Jag har sagt att när man tar in invandrare får man in ett gäng drägg. De följer med på köpet eftersom det inte står skrivet i pannan vad man har för personlighet.

Tex så vet jag två finska invandrare. En är min skötsamma hårt arbetande mamma och en är mitt psykopatiska drogmissbrukande ex. Han lär inte vara det enda finska drägget vi har fått in här i landet.

17 oktober 2010, 22:46
Medlem
Ufo skrev:
Sugis är dock inne på ett spår som påminner om min egen filosofi. Det handlar inte om hur många vi tar in eller kastar ut. Det handlar om hur de får möjligheten att integrera i sitt nya samhälle.

Ufo skrev:
Utanför storstäderna är jag väldigt tveksam till att invandrare skulle ha högre arbetslöshet än svenskar, bland de människor jag känner privat så är förhållandet det motsatta. Dvs de arbetslösa är svenskarna, och invandrarna är de som drar in skattepengar åt oss.

Men så länge debatten handlar om kvoten hur många man tar in eller kastar ut. Så definierar jag hela diskussionen som nazi-propaganda. Det är bara rasisterna som tjänar på att fokus flyttas ifrån kärnfrågan till intagningssiffran. Spelar ingen roll vilken sida någon står på, de tjänar lik förbannat nazi-syften.

Integrationen är helt klart ett problem, men det är även ett problem och dessutom en humanitär tragedi att välanpassade och hederliga människor, som funnit sig väl tillrätta i vårt svenska samhälle skall bli hemskickade, därför att de (på tämligen rättsosäkra grunder), inte bedöms ha giltiga asylskäl.
Jag menar vem, förutom några dumdryga bonntölpar från Svedala, med rakade skallar och bomberjackor hade mått dåligt av att den stackars rysk-afrikanska familjen hade fått stanna, då de uppenbarligen både gjort rätt för sig och skött sig exemplariskt?

Sånt här gör mig förbannad och det är därför jag förespråkar en invandringspolitik, där biljetten till permanent uppehållstillstånd, samt svenskt medborgarskap skall heta skötsamhet, istället för asylskäl.

På det sättet hade alla (även aylsökande)
som önskat bosätta sig här kunnat känna sig trygga, så länge de hade "rent mjöl i påsen", vilket hade sparat massor av mänskligt lidande, utom för dem som själva gjort ett aktivt val att "straffa ut sig", men som av just denna anledning samtidigt knappast bör betraktas som särskilt ömkansvärda, i detta samanhang.

17 oktober 2010, 22:52
Medlem
ford
Det finns redan idag verktyg för våra domstolar att utvisa utländska medborgare som begår brott i Sverige. I vilken utsträckning det nyttjas förutsätter jag att SD kommer att driva en debatt om kommande mandatperiod.
Och skall vi ha en utvisning på uppförande så anser jag att endast domstol får ta det beslutet.

Skulle vi koncentrera oss på integerationen istället, hur den kan bli bättre. Skulle också behovet av att utvisa invandrarna i parti minska.

Det som skulle kunnat rädda dina vänner är inte en annorlunda in/ut tagning. Utan mer hjälp och stöd till integeration.

18 oktober 2010, 00:09
Medlem
Hur väl integrerade är vi aspies i samhället?

18 oktober 2010, 06:48
Medlem
Jag har aldrig förstått vitsen med att dansa runt en gran eller en midsommarstång. Jag skiter i om Sverige vinner eller förlorar i en UEFA-cup någonstans.
Jag är nog en riktig aspergertaliban.

18 oktober 2010, 15:25
Medlem
Jag har aldrig förstått vitsen med att dansa öht. Som barn stod jag och knep ihop munnen och surade om någon ville ha med mig i ringlekar.

Men den som gillar att fjomsa runt måste ju få hålla på? Så länge ingen blir tvingad är ju ingen skada skedd förutom att man får skämmas lite å sitt lands vägnar. När faster Gun-Britt full som en alika ligger under julgranen intrasslad i glitter och med nedhasade strumpbyxor kan nog de flesta hålla sig för skratt.

19 oktober 2010, 11:38
Medlem
"Dansa dansa dansa med oss! Dansa dansa och inte slåss!" Tunnan och moroten.

19 oktober 2010, 14:17
Ny tråd Svara på tråd  [ 68 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.