Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Ron Jeremy
Medlem
|
Re: Medicintråden
Ja visst är dom spännande de där hjärnskruvar medicinerna, dom far runt som galna delfiner i synapsbasängerna, eller elefanter i poslinsfabriken.
|
4 februari 2011, 00:51 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Har träffat ny psykolog och läkare idag de kompletta galningarna ville stoppa i mig Litium!!!!!! , jag bet ihop och lät bli att säga vad jag tyckte att de kunde göra med den jävla zombiemedicinen. Är hellre tokig än stoppar i mig sådan skit och blir levande död. Tur att jag gick dit frivilligt så att jag kunde gå frivilligt, de kräken bara letade efter en anledning till att få spärra in mig och tvångsmedicinera, men jag har varit med förr så det lyckades de inte med. Just nu vill jag döda en psykläkare sakta , det ignoranta kvalstret! Varför lyssnar de aldrig på en??????????
|
20 april 2011, 21:00 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Zolpidem var ett rävgift och inte alls samma som stilnoct. Påminn mig att aldrig byta ut ett fungerande preparat mot ett annat för några ynka kronors skull. Förbannade apotekskärring. Jag vill inte spara pengar utan sova utan att få en baksmälla flera dagar efter.
|
18 maj 2011, 11:19 |
|
|
Linnea
Medlem
|
Märkligt, Zolpidem innehåller samma substanser som stilnoct.
|
20 maj 2011, 15:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Exakt! Kanske har de olika bindningsmedel (eller vad det kan heta- hjälpmedel?) som ger olika lång halveringstid eller liknande?
Eller så var det min mentala tillstånd som skiljde sig från tidigare gånger. Snårigt det där.
|
20 maj 2011, 16:11 |
|
|
Linnea
Medlem
|
Inga skillnader på hjälpämnen heller, konstigt nog.
Förteckning över hjälpämnen
Zolpidem Laktosmonohydrat, mikrokristallin cellulosa, natriumstärkelseglykolat, magnesiumstearat, hypromellos, titandioxid (E 171), makrogol 400.
Stilnoct Laktosmonohydrat, mikrokristallin cellulosa, hypromellos, magnesiumstearat, natriumstärkelseglykolat, titandioxid (E 171), makrogol 400.
|
20 maj 2011, 16:39 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Beats me... Det kanske var för mycket hypromellos eller för lite natriumstärkelseglykolat...?
För mig är Edronax rävgift, i alla fall i kombination med Cymbalta. Det fick mig att känna mig som en zombie (no offense, Zombie). På bara ett par dagar sjönk jag ner i djup depression från att ha haft riktigt bra effekt. Jag kunde inte sova men kunde ändå knappt ta mig ur sängen, blev känslolös och okontaktbar, darrade som ett asplöv, hade konstant ångest och tunnelseende, svettades som en gris, luktade illa (alternativt hade lukthallucinationer - illa vilket som), tappade alla hungerkänslor, mådde illa... Och då lade jag alltså till en medicin (enligt läkarordination) utan att ta bort någon. Don't try this at home, kids!
|
20 maj 2011, 19:23 |
|
|
Linnea
Medlem
|
Mådde väldigt dåligt av Leponex, gräslig medicin, äter nu Seroquel som fungerar hyfsat, sömnmedel och några till ibland fast det hör inte hemma på det här forumet. Roligast var när läkarna envisades med att ge mig antidepp vilket triggade mig att bli manisk, Seroxat gjorde mig helgalen och löpsk men vad bra jag mådde.
|
20 maj 2011, 20:23 |
|
|
Incognita
Moderator
|
Oooh, måste genast läsa på... eller... kanske inte.
|
20 maj 2011, 21:16 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Äntligen! nu kommer jag med största sannolikhet få göra en större utredning på NeuroPsyk i Bollnäs, efter att det gått 90 dagar kunde jag åberopa det fria vårdvalet och hade sån tur att landstinget hade avtal med NeuroPsyk , om nu inte psyk bestämmer sig för att sätta käppar i hjulet så kommer det att kunna gå väldigt fort när NP fått remissen. Den här gången blir det en bredare utredning än sist då de bara gjorde en ren AS-utredning på mig, nu ska det kollas upp det mesta enligt min hus-läkare som tror att både ADD och bippo finns med i pusslet. Hoppas nu verkligen att det kommer igång fort! Tack föresten CodeRedAlert det var du som först ledde mig in på bippo spåret och även om jag vägrade erkänna det för mig själv då så har jag efter att skaffat mig mer info insett att det ligger nog en del i det, men det får utredningen utvisa! Med rätt diagnos så har man ju större chans att få rätt hjälp.
|
1 juni 2011, 15:47 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|