Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det gick dessvärre inte att bara flytta runt de nya delarna, så nu försöker jag istället bygga om dem på något smart sätt.


3 januari 2013, 18:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Problemet löst. :)

Nu har jag dessutom ungefär 7000 celler kvar som jag kan använda till detaljer eller extra utrymmen, men nu ska jag först justera grottorna i kapitel 1 och sedan avsluta fabrikstaken och lägga in ett torn på ett ställe. Efter det är det troligen dags för larmfruns favorit, nämligen justering av en massa room brushes.


3 januari 2013, 19:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag byggt det mesta av fabrikstaken, lagt till en entrébyggnad plus "intimt rum" till opiumhålan och byggt ett torn.


5 januari 2013, 01:34
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag börjat på en byggnad i en park, fixat till ett extra källarutrymme till tavernan (vilket också löste problemet att spelaren kunde fastna på ett ställe om hen inte såg sig för) och funderat på lite andra detaljer.


5 januari 2013, 22:01
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag gyttrat ihop byggnaderna kring parken lite och på köpet fått en liten lugn vrå åt stadens introverta (faktiskt tänkte jag att det var en sådan där vrå som jag själv gärna skulle sitta och läsa i medan fåglarna kvittrade på avstånd och humlorna surrade i buskarna (det gäller bara att komma dit innan någon annan hinner ockupera den enda bänk som finns där)). Ett torn vars övre delar tavernans ägare sålt till magikern, vars hus ligger alldeles intill, har lagts till som en del i ihopgyttrandet. Magikerns hus har även utökats lite för att göra gränderna lite kringelkrokigare.

I huvudet har jag formgivit en, om jag får säga det själv, rolig genväg (via flera olika byggnader och diverse klättring via reppilar och rör), som senare ska byggas.


11 januari 2013, 22:49
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Idag har jag gyttrat ihop byggnaderna kring parken lite och på köpet fått en liten lugn vrå åt stadens introverta (faktiskt tänkte jag att det var en sådan där vrå som jag själv gärna skulle sitta och läsa i medan fåglarna kvittrade på avstånd och humlorna surrade i buskarna (det gäller bara att komma dit innan någon annan hinner ockupera den enda bänk som finns där)).


Å andra sidan, om man har väldig tur, så kanske där sitter en annan introvert som det visar sig att man väldigt mycket gemensamt med. :)


11 januari 2013, 22:57
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Schueberird skrev:
Å andra sidan, om man har väldig tur, så kanske där sitter en annan introvert som det visar sig att man väldigt mycket gemensamt med.

Å tredje sidan, är båda tillräckligt introverta så kan de sitta där utan att upptäcka att de har mycket gemensamt. :04:


12 januari 2013, 00:36
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Ja, risken finns.


12 januari 2013, 00:50
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Att jag hållt på och bygga på den här stadsdelen från och till i 8 år kanske tarvar sin förklaring: 8 år kan ju tyckas vara en exceptionellt lång tid:
Den stadsdel som jag, som sagt, bygger på just nu var mitt absolut första Thief-modsprojekt , som jag började med efter att ha bekantat mig med DromEd i någon vecka eller två. Jag gjorde en del nybörjarmisstag och fick ofta bygga om saker. När jag väl kommit förbi nybörjarstadiet började jag istället stöta på spelmotorns begränsningar och fick ofta bygga om (och även dela upp allt i två delar). Jag blev klar flera gånger och hade alla byggnader på plats, men var aldrig helt och hållet nöjd, så jag rev ner (ibland hela byggnader) och byggde nytt, så min stadsdel har gått igenom en uppsjö av varianter. Allt detta gjorde ju att saker och ting drog ut på tiden. Dessutom tar det extra mycket tid förstås att bygga en hel stadsdel - även om allt skulle gå som på räls.

När den uppdaterade spelmotorn släpptes i höstas fick jag möjligheten att på olika sätt bygga om alla hustak, vilka jag aldrig var särskilt nöjd med: För att inte spelmotorn skulle få tokspel var jag tidigare tvungen att hålla allt på samma nivå för att inte siktlinjerna skulle bli för långa, men med de utökade möjligheterna kunde jag variera hustakens höjd och öppna upp för längre och naturligare siktlinjer.

Emellanåt ägnade jag mig åt annat också: Bland annat färdigställde jag och släppte ett annat Thief-modsprojekt (1½ år) och började bygga på två andra Thief-modsprojekt: ett bergskloster (1 år), som den här tråden ursprungligen handlade om, och en fängelseö (½ år), så den egentliga tiden är ungefär 4-5 år (från och till) - och utan misstagen kanske det skulle ha tagit bara 3 år att komma dit jag är idag.


12 januari 2013, 14:55
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
...och så skrev jag bakgrundshistorien, planerade alla byggnader och mejslade ut alla karaktärer innan jag började bygga, vilket också tog sin lilla tid.


12 januari 2013, 15:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 37, 38, 39, 40, 41, 42, 43 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron