Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jo, det är alltid en balansgång: Datorspel är en konstform, som också ska fungera som underhållning.

Det är lite av ett grundkrav att spelaren känner att hen har uträttat något av vikt i slutet av varje kapitel. Det går att tumma på likväl som man kan tumma på den konstnärliga integriteten, men datorspel är trots allt en konstform som kräver att det finns en publik med viljan att driva handlingen framåt för att något ska kunna sägas eller berättas. Ett datorspel kräver på ett sätt mer av sin publik än till exempel en film: En film kan vara över på 1-2 timmar och publiken har att bara passivt se på medan någon annan gör grovjobbet, medan ett datorspel mycket väl kan kräva tio timmar eller mer av aktiv speltid och kräver dessutom att publiken själv gör grovjobbet.


5 september 2012, 02:16
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Förra veckans absolut största nyhet:
http://www.rockpapershotgun.com/2012/09/26/hooray-system-shock-2-thief-2-get-usability-patches/


2 oktober 2012, 00:43
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
:08:


2 oktober 2012, 02:14
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Frågan är: Är det en klostermunk eller en flottyrmunk ?


2 oktober 2012, 18:44
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
En och annan flottyrmunk kan nog tänkas slinka ner i en och annan klostermunk. I alla fall efter att priorn äntligen har somnat.


3 oktober 2012, 16:22
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Den senaste veckan har jag bekantat mig med den uppdaterade redigeraren: En mycket trevlig bekantskap. :D

Kort kan jag säga att jag lär inte få slut på room brushes eller terrain brushes på ett tag och jag lär inte heller behöva bekymra mig över att grafikmotorn får krupp efter att jag byggt alldeles för mycket detaljer eller skapat för vidsträckta vyer. :D

Dessvärre måste jag fortfarande hålla koll på antalet celler, eftersom det maximala antalet ligger kvar på ungefär samma nivå som tidigare, fast ibland är det bra med vissa begränsingar, så att man inte själv får krupp.

Pågående projekt just nu är att öppna upp ovanför taken i min lilla stadsdel och variera tak- och skorstenshöjder, så att det ser lite mer naturligt ut (jag var tidigare tvungen att hålla i princip allt på samma höjd för att undvika grafikmotorkrupp). Sedan ska jag flytta några grottor till kapitel 2 för att kunna använda de sålunda sparade cellerna till viktigare saker ovan jord. Tavernans terrass ska bytas ut mot ett torn. Alla tak som tidigare saknade room brushes (eftersom jag fick slut på dem) kan nu få sådana utan problem. Jag lär dessutom inte kunna låta bli att lägga till några extra interiörer nu när jag har möjligheten.

:08:


5 oktober 2012, 16:49
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det låter som något roligt.

Jag har inte inte satt igång med något liknande själv för att jag inte tror jag inte kan lära mig tekniken eller så, jag lutar mig tillbaka och inväntar den tekniska utvecklingen. Den har ju varit skrutt hittills. :04:


5 oktober 2012, 20:50
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jaha ja. Då lär vi ju inte få se mycket av dig här, Schueberird...


5 oktober 2012, 21:18
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Jag har väldigt svårt att hålla mig borta härifrån...

Det tycks som att jag kanske har kommit igång med byggandet igen: Igår byggde jag hursomhelst litegrann efter en lång paus. Just nu flyttar jag över grottor från kapitel 1 till kapitel 2, men tyvärr är de nya delarna inte riktigt kompatibla med de gamla delarna, så jag måste flytta runt dem lite tills kompatibilitet infinner sig. Jag har även kommit igång med byggandet av snyggare fabrikstak i kapitel 1.


3 januari 2013, 13:58
Moderator
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det låter kreativt.


3 januari 2013, 14:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 36, 37, 38, 39, 40, 41, 42 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron