Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det här innertaket ska omges av ljudklossar:
Det blir rätt jobbigt på grund av diverse regler, men även en bugg, vilken gör att roterade ljudklossar som skär varandra kan orsaka fel i ljudöverföringen. Yttertaket är också vinklat, vilket försvårar, eftersom man förstås inte vill att ljud ska läcka ut genom det solida taket. En ljudkloss är, som tidigare påpekat, alltid formad som ett rätblock. Dessutom måste jag hålla nere antalet ljudklossar så mycket jag kan.
Sä här långt har jag kommit hittills:
Den del som inte är rosa lyckades jag täcka in genom att rotera två ljudklossar och genom att jag hade turen att inte framkalla den ovan beskrivna buggen. Inuti den del som är rosa (färgen betyder att volymen inte är omgiven av ljudklossar) är det helt tyst och inget ljud slipper ut därifrån. Just nu har jag inga ljudklossar kvar, så den delen får vara som den är tills vidare, men när jag fortfarande hade ljudklossar kvar lyckades jag inte täcka den med roterade ljudklossar utan att framkalla buggen och alternativet är att täcka volymen med många små icke-roterade ljudklossar, så den måste tills vidare nedprioriteras.
Annars är allt väsentligt room brush-arbete avklarat nu och alla planerade interiörer är inlagda. Jag ska fortsätta försöka få bort onödig luft.