Re: Sex sex sex sex sex sex
Jag är nästan patologiskt lojal. När jag säger "tills döden skiljer oss åt" så menar jag verkligen det från djupet av mitt hjärta. Jag skulle aldrig bryta ett löfte till min partner eller svika henne. När vi gått i parterapisamtal så har jag till och med fått kritik från henne för min lojalitet eftersom det gör mig "tråkig och förutsägbar". Hon är olyckligtvis inte en lika lojal människa utan mer av en sådan som vänder kappan efter vinden och hon har alltid en "bra ursäkt" för att inte hålla sina löften eller våra överenskommelser. "Jag var så full ...", "jag glömde tiden ...", "min kompis ville inte ...", "det blev inte av", o.s.v.
När jag var ung och mer taktlös än idag så brukade jag säga till min flickvän att jag skulle skära halsen av henne om hon låg med någon bakom min rygg, jag brukade vara väldigt tydlig med att "om du en vacker dag bestämmer att du inte vill leva med mig längre, så
förväntar jag mig att du visar lite stake och säger det till mig." Jag var väldigt besvärad över tanken på att hon skulle knulla med andra och brukade ofta ligga ensam i min säng och fantisera om att hon var på krogen med sina luder till tjejkompisar och blev uppraggad av någon smart och lyckad/framgångsrik kille som hon snabbt skulle inse var ett mycket bättre kap än mig och så brukade jag grina.
Några hårda år senare så är jag dels mer "ok" med att bli utsatt för smärtsamma svek och har dels börjat tänka mer och mer att "går hon bakom ryggen på mig ligger med andra killar så är det sig själv hon skadar mest; hon får svälja alla gånger hon protesterat mot att bli kallad 'äckligt luder' och ett konkret kvitto på att hon är en undermänniska -- om hon i vuxen ålder inte klarar av att låta bli att knulla med fel person på en ingivelse, hur skall hon då kunna klara av ens en fjärdedel av sina högtravande framtidsplaner?"
Gränsen för otrohet går vid att kyssa/hångla med någon annan och/eller ha sex med någon annan. Det är såklart klart olämpligt och omoraliskt att vara intresserad/attraherad av någon annan än sin partner sexuellt.