Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Ser du normal eller hjärnskadad ut?
Författare |
Meddelande |
Krigarn
Medlem
|
Re: Ser du normal eller hjärnskadad ut?
Säger du det... Keep going. You amuse me, clown...
|
21 februari 2010, 18:22 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Skulle ha varit kul att se Englund eller Engdahl använda en fjortiskommentar på engelska som replik i en diskussion på svenska.
gg...
|
21 februari 2010, 18:29 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
...att åberopa betydelsefulla släktingar är typiskt för veka medelklassgossar. Ni är sällan kapabla att ro iland en fight på egen hand...ni är högröstade och stöddiga men när det kommer till kritan...är ni bara mörkrädda förvuxna morsgrisar. Är det någon som har komplex på det här bygget är det du, min kära lilla Josef3...
|
21 februari 2010, 18:33 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
...det skulle ha varit ännu roligare att se Hr Engdahl på bikerklubben...
|
21 februari 2010, 18:35 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Du är för dum för att förstå vad jag ville ha sagt. Alltså, att domstolarna, inte grannfrun eller någon stirrig arbetslös gubbjävel, tolkar lagen och enligt den praxis som råder är det inte brottsligt att använda sig av okvädesord på ett forum om detta inte kan räknas inom det bredare begreppet ofredande/förtal och även innefattar brott mot personuppgiftslagen, olaga hot, omfattande spridning av känsliga uppgifter, fysisk och/eller högst påtaglig förföljelse.
Du kan gnälla hur mycket du vill men att kalla någon avskum på ett forum där folk har rätt till anonymitet är inte olagligt ens om det är kungen man skriver om. Det du håller på med, att försöka påstå att du vet vem jag är baserat på uppgifter du erhållit från en admin på ett helt annat forum, är faktiskt närmare att vara brottsligt än vad som är fallet när jag kallar dig idiot.
Det är så äckligt med alla självtitulerade svenssonjurister som börjar skrika som brandlarm direkt de anser att någonting är "hets mot folkgrupp", "olaga hot" etc. Sverige är fullt av sånt pöbelpack.
Senast redigerad av Josef3 21 februari 2010, 18:41, redigerad totalt 1 gång.
|
21 februari 2010, 18:39 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Vem är det du snackar med nu, mig eller Pemer?
|
21 februari 2010, 18:41 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Dig. Du kommenterade att jag nämnt att jag hade släktingar som var utbildade jurister. Pöbelkärringar i röda radhus tror allt som oftast att Sveriges Rikes Lag är någon sorts bibel som alla svenssonfittor puritanskt kan citera. De börjar ljuda som brandlarm så snart de tror sig uppfatta ett övertramp. Verkligheten är dock den att domstolarna tolkar lagen, ingen annan, inte ens politikerna eller justitieministern har rätt att tolka lagen. Enligt rådande praxis så är t.ex ribban för många brott, HMF bland dessa, i realiteten högre än vad som är den allmänna uppfattningen ute bland pöbeln i samhället som gjort om lagboken till fundamentalistisk religiös bibel för det sekulära PK-samhället. Alltså, att börja gorma om ärekränkning och förtal för att någon kallar en "sönderknullad gris" på ett litet anonymt forum är helt meningslöst och saknar förankring i verkligheten.
|
21 februari 2010, 18:45 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Ett bra exempel är att svenssonfittor som du t.ex tror att själva Hitlerhälsningen eller frasen "Heil Hitler" i sig är olagligt. Ni har den fundamentalistiskt religiösa bonnjäveluppfattningen att det per automatik är olagligt att, om man inte heter Jonas Gardell, höja armen i en fascistsalut.
Det är fel. Helt fel. Det finns ingen lag som direkt förbjuder hitlerhälsningar utan det beror helt på sammanhanget. Att göra en hitlerhälsning kan få dig sparkad från jobbet eller det politiska ungdomsförbundet, men för att bli dömd för det krävs det att du gjort det i ett sammanhang och på ett sätt som bortom allt tvivel bevisar att du haft för avsikt att angripa en etnisk minoritet.
Detsamma gäller för förtal/ärekränkning. Verkligheten är den att det inte går att bevisa att jag genom att kalla Pemer idiot utsatt honom som person för förtal/ärekränkning, när detta sker mellan två medlemmar på ett anonymt forum. Det är också därför som ingen i svensk rättshistoria någonsin ens åtalats för något liknande.
|
21 februari 2010, 18:54 |
|
|
Pemer
Medlem
|
Det hade varit jävligt intressant att höra vad det bottnar i från början. Jag är en bejakande positiv människa som är varm, omtänksam, hjälpsam och försöker vara god, snäll och vänlig. Det är ganska fascinerande att man just med en sådan stil kan bli så hatad och uppfattad som ett äckel såpass mycket här i livet, jämfört med hur många man verkligen blir omtyckt av. Människor som inte själva är sådana har väl fruktansvärt svårt för sådant. Och det blir många gånger uppenbart att många tar för givet att min vänliga grundinställning i livet är något slags fejkad fasad med någon agenda. Man kan ju inte bara vara sådan på riktigt... Nej, uppenbarligen finns det många som uppriktigt inte tror det.
|
21 februari 2010, 19:05 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Josef kan man av uppenbara skäl inte ta på alltför stort allvar.
|
22 februari 2010, 00:29 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|