Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Asmix
Medlem
|
Re: Är du rasist?
Det är ju bra att du har självinsikt! Alltså att du begriper att det bara är inbillning.
|
4 februari 2010, 02:42 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Det behöver inte vara det. Jag misstänker att du och Bmw kanske är samma person. Alternativt att du är min stalker. Lite intressant att du nästan aldrig är online här men sen dyker du upp nästan samtidigt som Bmw. Kanske sitter du och växlar mellan konton/ip-adresser för att skapa maximal förvirring. Min stalker är hursomhelst en utskämd och utskrattad tönt. Vem som är han är oviktigt eftersom han är och alltid kommer vara smuts oavsett hur mycket han förföljer mig på internet.
|
4 februari 2010, 02:52 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Nu börjar du nog bli lite nojig...
|
4 februari 2010, 03:52 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
När anser du att man är integrerad? Skulle det gå att lösa utan att behöva skicka tillbaka asylmissbrukarna? Om det gick skulle vi få dels extra arbetskraft och dels extra skattepengar (och dels förstås samma utgifter som för alla andra som bor här). Jag har några idéer angående olika vägar till integration (enligt min definition av ordet), men jag är intresserad av att först höra din åsikt.
|
4 februari 2010, 04:35 |
|
|
Asmix
Medlem
|
Ja, inte bara nojig, utan riktigt rolig dessutom - om man nu finner nöje i det tragikomiska.
|
4 februari 2010, 16:33 |
|
|
Bmw
Medlem
|
Det är en mycket svår fråga att svara på, men det är nog när man till fullo behärskar språket, är på det klara med att man nu lever i ett annat land och självklart anpassat sig till de normer och lagar som råder där och har ett arbete och därmed försörja sig själv, inte isolerar sig med sina landsmän i särskilda bostadsområden utan också lever mitt bland svenskar och kan bilda par och/eller familj med svenskar(bägge könen) Det skulle kanske gå(ännu), frågan är bara till vilket pris? de flesta av de nytillkomna invandrarna går direkt ut i arbetslöshet och belastar därmed skattebetalarna, är det rimligt, i synnerhet som inte allt för få av dessa människor missbrukat asylsystemet, tycker det är djupt osolidariskt mot de som verkligen behöver hjälp. En första steg till verklig integration vore om svenska politiker och journalister aktivt gick i spetsen, för att därmed på en konkret sätt bevisa att de menar allvar med sin retorik, och valde att bosätta sig i invandrartäta områden som Rinkeby, Tensta, Rosengård, då kunde vi seriöst börja diskutera integrationsfrågor. Vad är din defintion av ordet ?
|
4 februari 2010, 17:27 |
|
|
Bmw
Medlem
|
| | | | Bmw skrev: Det är en mycket svår fråga att svara på, men det är nog när man till fullo behärskar språket, är på det klara med att man nu lever i ett annat land och självklart anpassat sig till de normer och lagar som råder där och har ett arbete och därmed försörja sig själv, inte isolerar sig med sina landsmän i särskilda bostadsområden utan också lever mitt bland svenskar och kan bilda par och/eller familj med svenskar(bägge könen) Det skulle kanske gå(ännu), frågan är bara till vilket pris? de flesta av de nytillkomna invandrarna går direkt ut i arbetslöshet och belastar därmed skattebetalarna, är det rimligt, i synnerhet som inte allt för få av dessa människor missbrukat asylsystemet, tycker det är djupt osolidariskt mot de som verkligen behöver hjälp. Den arbetskraft som Sverige verkligen behöver och den arbetskraft som majoriteten av invandrarna kan erbjuda går inte ihop, de mer okvalificerade jobb som de flesta av utlänningarna kan klara av försvinner mer och mer från arbetsmarknaden. Sverige behöver en viss invandring men då i en betydligt mindre mängd än den nuvarande och en helt annan sorts invandrare, landet behöver välutbildat folk. En första steg till verklig integration vore om svenska politiker och journalister aktivt gick i spetsen, för att därmed på en konkret sätt bevisa att de menar allvar med sin retorik, och valde att bosätta sig i invandrartäta områden som Rinkeby, Tensta, Rosengård, då kunde vi seriöst börja diskutera integrationsfrågor. Vad är din defintion av ordet ? | | | | |
|
4 februari 2010, 17:35 |
|
|
Ufo
Medlem
|
När den integrerade(invandraren) ömsesidigt känner att h*n är en del av samhället. För mig har det inget alls med kultur/religion/etc.. att göra. Men när människor med "fel" efternamn inte får jobb, så är de inte integrerade i samhället.
|
4 februari 2010, 20:14 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Vad menar du med asyl missbrukare? Känner inte till det begreppet.
|
4 februari 2010, 20:17 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Det finns många svenskar som inte heller till fullo behärskar språket. Jag själv är inte heller särskilt välintegrerad enligt dina normer; jag har inget arbete och har ingen större lust att anpassa mig efter skånska kulturnormer. Jag firar inte Mårten Gås-afton och i familjen kör vi med annan julskinkesort än skåningarna. "Lille Julafton" firar vi inte heller. Jag talar fortfarande mitt modersmål och vägrar ändra det till skånska. Jag umgås också helst med andra landsmän framför bönderna.
|
5 februari 2010, 01:57 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|