Tackar Svante!
Nu har det minsan gått fort, den 25/4 ska det dras ur spik den ska jag ha med mig
därifrån, som minne, det är min spik!
Efter att doktorn tittat på plåtarna åtskilliga gånger, och skakat på huvudet ett
antal gånger och där emellan tittat på mig, och sa att det såg ut som en krigsskada,
förstod jag innebörden i vad han sa, duger till att göra alldagliga saker med, att
vissa saker som jag tagit förgivet inte längre går att göra, inget mer vedhuggande
med klyvyxan, inget mer motorcykelåkande, inte bära två hinkar vatten m.m.
Skulle kunna räkna upp många fler men det där räcker, intressant är att jag har börjat
se mina psykiska sjukdomar och handikapp på ett annat sätt, de är ju också väldigt
begränsande och de flesta har begränsat mig hela livet, och då tänker jag att igentligen
är det här inte någon stor grej, den har funkat felfritt i många år, nägot de psykiska
defekterna alltid har begränsat mig från att göra, då blev det en hårdare insikt.
Men jag tänker också på att jag har ju överlevt en bilolycka där jag borde dött, en
mc olycka där jag borde dött, ett antal självmordsförsök varav åtminstone två
borde ha lyckats, men av någon oförklarlig anledning sitter jag kvar här och funderar
över mitt liv.
Jag tror att det på något sätt måste det vara någon sorts jämnvikt i livet, varför
vet jag inte, nu har jag betalat av lite på den tur jag haft tidigare, och dessutom
ruskats om ordentligt, jag har känt sorg över det förstörda och trasiga både det
fysiska och psykiska, och tillåtit mig att göra det, något jag aldrig gjort förr, det
är jobbigt men antagligen nyttigt, många minnen från det förgångna har flimrat förbi,
saker jag totalt glömt bort, trodde jag, men som fanns kvar i något skrymsle i hjärnan
som en film och jag har kunnat se saker ur en annan vinkel och jag har förstått
varför mycket blivit som det blev, jag hade inga andra val, jag var begränsad.
Har också förstått orsak och verkan, att jag gör det är ett underverk, inte i allt
naturligtvis, somligt förstår jag inte alls, det är bäst så.
Allt har en mening, det är jag övertygad om, t.o.m. en sketen spik i en trasig
armbåge.
Har kommit på en ide! undrar om man skulle kunna få filma med mobilen när dom drar
ut spiken? det skulle ju vara förbannat roligt, skulle t.ex. kunna lägga upp den på youtube
och visa den här, ska fråga om jag får det när jag kommer dit.