Ny tråd Svara på tråd  [ 82 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa
Nördmusikprojekt (tidigare: Utrustning till sångmikrofon?) 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Utrustning till sångmikrofon?
Hehe, förolämpade jag Trekkien i dig nu? :P

Incognita skrev:
För sina privata angelägenheter är jag emellertid övertygad om att Spock var fullständigt kapabel att ombesörja sina egna transporter utan att besvära resten av besättningen.

Nja, Inte ens Spock kan vara på två ställen samtidigt.

15 maj 2012, 15:48
Moderator
För min skull kan han väl ta ledigt några sekunder för att uträtta det lilla ärendet - big deal. :roll: Jag tror nog ändå att det är lämpligast att jag lär Spock att vara en människa på hans lediga stunder. (Och jag menade förstås inte hans transporter av sig själv, utan hans transporter av mig.)

Men för att slippa ta den diskussionen med fler rigida trekkies som inte förstår sig på min och Spocks relation kan jag väl ändra texten då, till "Have me beamed up".

15 maj 2012, 15:58
Moderator
Ärligt talat var jag faktiskt själv lite bekymrad över den formuleringen av precis samma anledning. :P

15 maj 2012, 16:09
Medlem
Eller så väver du in motsättningen i texten... :P

15 maj 2012, 16:10
Medlem
Förresten kan det finnas vissa regler kring användandet av teleportörer som försvårar att Spock på sin fritid använder dem för sitt eget höga nöjes skull :P fast han kan ha sökt dispens från reglerna och Kirk torde ju förstå att du är viktig för honom och till och med uppmuntra Spock att visa mer av sin mänskliga sida.

15 maj 2012, 16:14
Moderator
Precis. :04:

Men jag kom på att "Have me beamed up, Spock" ändå blir svängigare att sjunga.

15 maj 2012, 18:32
Moderator
Lyrics by Incognita Inc. Nerd Music Studio :geek:

15 maj 2012, 18:43
Moderator
Har besvärliga tekniska problem, misstänker att det är Windows 7 och Audacity som inte kommer så bra överens. :x (Och ändå är det Windows 7 Enterprise - borde ju vara kompatibelt med en trekkielåt. *sur* ) Men jag håller just nu tummarna för att det bara är medhörningen som krånglar (kraftig försening i återgivningen). Fast... det verkar inte gå att exportera produkten till annat format heller. :x

Några bra tips på lämpliga ljudprogram? Helst gratis då... Jag köpte det där enkla mixerbordet som helt saknar effekter, så sådana behöver jag.

16 maj 2012, 18:21
Moderator
Ett annat problem är att det låter mer gospel än country just nu. :| Sångstämmor och rasselägg och inget annat blir kanske lätt så... Men det får la bli vad det blir.

16 maj 2012, 18:28
Moderator
Fast jag har i alla fall valt exakt rätt takt på metronomen. :D Jämförde med vad Dolly Parton brukar ha, och det stämde till punkt och pricka. :lol: Och de olika små provisoriska inspelningar jag har gjort har exakt samma tonart, fastän jag inte har tagit ton, så den har jag tydligen bestämt mig för. Alltid något.

Någon här som spelar gitarr och råkar vara en fena på country? :04:

16 maj 2012, 19:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 82 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.