Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Flunitrazepam 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Flunitrazepam
Nu är det missär igen, fluni slut hos leverantör inget apotek vet när det kommer.
Men tid verkar det ta, då inget liknande finns att få tag i så undrar jag tror någon
att det finns möjlighet att få Midazolam utskrivet som i Finland, det verkar ju vara
ett det enda alternativet?

20 januari 2012, 21:54
Medlem
Ron Jeremy skrev:
fluni slut hos leverantör inget apotek vet när det kommer.
Suck...
Vilket fint välfärdssamhälle vi lever i :(

20 januari 2012, 22:02
Medlem
Jag väntar också på flu. Mina tabletter är slut. Eventuellt får de hem i nästa vecka. Börjar må konstigt nu. Mycket konstigt, ingen sömn.

20 januari 2012, 22:53
Medlem
sugmundfreud skrev:
Jag väntar också på flu. Mina tabletter är slut. Eventuellt får de hem i nästa vecka. Börjar må konstigt nu. Mycket konstigt, ingen sömn.

Nä det börjar bli kris nu, är det lika illa med 250 askarna som finns eller vägrar läkarna att skriva ut dom?
Tror jag ska testa Midazolam på min psykiater, apoteket blandar tydligen sån själv.

20 januari 2012, 23:15
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
fluni slut hos leverantör inget apotek vet när det kommer.
Suck...
Vilket fint välfärdssamhälle vi lever i :(

BLEV det inte bättre med avreglerade apotek? NU blev jag sådär förvånad igen!

Läste nånstans att var 20e kund går från apoteket utan att ha med sig vad de kom för att hämta.

21 januari 2012, 10:24
Medlem
Apoteken bedriver väl sin verksamhet med nåt slags tillstånd från någon myndighet.
Man kan ju tycka att det är tämligen oförutseende att inte villkora dessa tillstånd så att de olika företagen måste samordna sig och hålla en lämplig andel av årsförsäljningen i lager.

21 januari 2012, 13:45
Medlem
Är det någon som vet hur läget är på den här fronten nu? En hygglig apotekare hjälpte
mig, på så sätt att istället för en burk 100 st 1mg så fick jag 200 st 0.5mg. Det kallar
jag kreativ service! Och naturligtvis var det på gammla hederliga apoteket ingen kass
Kronans Droghandel, som aldrig har nåt på lager, alltid slut och måste beställas :evil:

2 februari 2012, 19:24
Medlem
Vet inte om det är nåt generellt apotekssystem de använder i datorn, sist jag skulle hämta medicin så fattade inte datorn att det finns samma medicin med olika namn, det var nån apotekare som frågade en apotekare som gick till en fysisk låda och letade reda på den medicinen JAG kände till vid namn, och SEN gjorde de nån jox med datorn som slutligen accepterade bytet.

Ge mig gamla stalin-apoteket tillbaka! Ge mig STALIN-SJ tillbaka! STALIN-SJ hade hål i golvet på dasset så man sket på spåret, STALIN-SJ hade hårda säten, STALIN-apoteket tog en evighet - men vet ni? STALIN-SJ kom fram i tid, Stalin-apoteket hade medicinen hemma!

/Offensiv nostalgiker

2 februari 2012, 21:29
Medlem
Det var bättre förr. Före -68.

2 februari 2012, 22:08
Medlem
Har en bekant som opererade sig för nåt år sen.

De hittade ETT apotek med rätt medicin.

i STOCKHOLM - sveriges fucking jävla HUVUDstad! Hur många apotek finns det där, lixom? Och hur går det på andra småorter?

2 februari 2012, 22:26
Ny tråd Svara på tråd  [ 42 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.