Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
CodeRedAlert skrev:
Rdos:
Så män styrs totalt av sin reptilhjärna?
Den tunna hinna av förnuft som nödtorftigt täcker över alla djuriska drifter och männens behov att ge efter för dem är där enbart för att slå blå dunster i våra godtrogna ögon?

Typ. Liksom kvinnor kan lura i killar allt möjllgt för att få fördelar.

Naturligtvis så finns det komplicerade kulturella "pålagringar" på mäns och kvinnors drifter, men i grund och botten så fungerar de ändå i slutändan enligt biologin.

18 december 2010, 23:04
Medlem
Inlägg Re: Ett handlingsplan mot kvinnoförtryck!
Timeless skrev:
Inte en feministdåre till. Inse att vi är smartare, starkare och bättre bara. Det blir mycket enklare för dig då.

Är ni det verkligen? Detta är du alldeles säker på?
Ja, det säger en del om både dig och om män i allmänhet.

Vidare med stora steg mot nya oanade möjligheter på jämställdhetens stege:

Klitoris.
Denna lilla, fantastiska kroppsdel, länge gömd bakom sina hudveck, skrämd till ett liv i det dolda under krinolinerna.

En man med det rätta handlaget och tungan rätt i mun kan med lätthet sända en kvinna till himmelen och tillbaka.
Men vad väntar oss under själva fortplantningsakten?
Penisen har det skönskönt medan klitoris förgäves sväller till sig för att få lite stimulans. I värsta fall blir den bara brutalt mosad av mannens hårda blygdben.
Hur är detta möjligt? Att det inte finns en liten, gärna något räfflad, utbuktning ovanför penisroten för att varsamt gnida där det känns som skönast?
Varför måste vi spendera pengar på MrRabbit för att få ett riktigt skönt knull hela vägen fram? Är det rättvist, fan heller!

Steg nr 2 för en mer jämlik värld borde vara en obligatorisk klittkittlare hos varje man, subkutant inopererad ovanför penisroten.

18 december 2010, 23:11
Medlem
Mitt påstående säger väl knappast mycket om män i allmänna termer?

Det var ett svar på ditt absurda krav om att vi ska ändra på våra kroppar för att ni har oproportionellt utformade bröst. Jag kan inte säga att jag bryr mig nämnvärt ifall dårar som arbetar för att sånt ska bli obligatoriskt inbillar sig att de själva inte kan komma någon vart pga. könsskillnader. Det säger sig självt att det inte kommer sluta där och du bevisar det själv genom att dra upp fler exempel som nu senast, med att du tycker kuken är felformad bara för att ni har något så onödigt som heter klitoris..

18 december 2010, 23:40
Moderator
Nå, om brösten kanske jag kan stå för ett svar – bara att det gäller artonhundratalet. Hur får man ihop det med att vi ska vara äldre än så? Nåiallafall, då var ju var och varannan människa lungsiktig (hade lungsot, (lung)tuberkulos). Allteftersom lungorna äts upp sjunker bröstkorgen in. Återstår bara att korrelera insjunkningens hastighet samt damernas och fetlagda herrars kupmått med åldrarna för sexdebut...

18 december 2010, 23:46
Medlem
Timeless skrev:
Mitt påstående säger väl knappast mycket om män i allmänna termer?

Nej, du var ett synnerligen tjockskalligt exemplar.

I allmänhet försöker man villa bort oss från den riktiga kvinnofällan.
Genom torr statistik och välmenande procentuella beräkningar, icke applicerbara på levande varma kvinnokroppar, försöker män få oss att tro att de bryr sig och gör något åt problematiken.

En svepande rörelse med den håriga näven och vi känner oss lugnare igen. Ett fuktigt, faderligt leende genom skäggstrårna övertygar oss för ett ögonblick.
Och så backar vi underdånigt nigande till vår plats, alla vi som föddes som döttrar till den här världen...

STOPP!
Ner på knä och lapa den blodiga fittan män!

Nu ska vi prata om menstruation.
Under en stor del av en kvinnas liv blöder hon som en stucken gris. Varje månad tvingas hon lägga en summa, som växer till astronomisk i slutändan, av hennes ojämlikt förvärvade pengar på menstruationsrelaterade produkter.
Under dessa dagar genomlider hon även smärtor, obehag i kroppen, svängande humör och dessutom en gnällig man med hematofobi.

Låter detta rättvist?
Nope, gör det icke.

Steg nr 3 för en mer jämlik värld borde vara en menstruationsskatt som betalas av män
-vilket ger fria mensskydd, ledighet vid den månatliga blödningen vid behov (EVM - Egen Vård vid Mens) samt ökar männens förståelse för den menstruerande kvinnan genom den ekonomiska belastningen (enda sättet att nå mäns hjärnor på).

19 december 2010, 00:47
Medlem
Sött ska med sött fördrivas. *matar trollet med aprikosmarmelad*

19 december 2010, 01:12
Medlem
Det här handlar inte om att trolla! Jag för fram ett viktigt budskap här.
Läs och lär, för även jag inser svårigheterna i denna rättviseproblematik, trots den positiva framtoningen.

Hur kan man någonsin nå världens alla män med informationen om att vi inte längre finner oss? Att vi från och med nu förväntar oss rättvis och jämlik bemötande?!

Låt mig presentera en världsomspännade aktion, riktad mot män:
Steg nr 4 mot en jämlikare värld - Dressyr genom hypnotiska porrfilmer.

Den gemensamma nämnaren för män världen över torde vara porr på internet.
Samhällen som ännu inte nåtts av internetrevolutionen kommer med tiden fångas upp ändå. Så misströsta ej!

Samla in alla porrfilmer som florerar i din närhet (titta i hans dator). Ett par minuter in i handlingen klipper du in en hypnotiserande sekvens (hittas på youtube exempelvis), varefter du med tydlig röst dikterar de villkor du ställer för din egen jämlikhet och välmående.

Exempelvis förklarar du vikten av förspel och hur män som dagligen ägnar sig åt omfattande hushållsarbete verkligen kåtar upp dig. Därefter ger du ett kort VAKNA-kommando, varpå filmen fortsätter som vanligt.

Upp till aktion världens systrar, sprid budskapet vidare!

19 december 2010, 01:21
Medlem
@EXTREMEPOWER
Vad är din avatar gjord av?

19 december 2010, 01:44
Medlem
Ufo skrev:
@EXTREMEPOWER
Vad är din avatar gjord av?

Är det en kuggfråga?

Det är Venus från Willendorf, gjord av kalksten och färgad med ockra.
http://sv.wikipedia.org/wiki/Venus_fr%C3%A5n_Willendorf

Du kan kalla henne Gud eller Moder Jord.

19 december 2010, 02:00
Medlem
EXTREMEPOWER skrev:
http://sv.wikipedia.org/wiki/Venus_fr%C3%A5n_Willendorf

Du kan kalla henne Gud eller Moder Jord.
Citera:
är menad att införas i vaginan
Vad var det för fel på MrRabbit?

19 december 2010, 02:20
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6, 7 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.