Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Författare |
Meddelande |
Eremit
Medlem
|
Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
Nu Krigaren ska du inte hetsa upp dig för att du är fientlig emot Sveriges väl, och troligtvis har dåligt samvete för det. Ta nu en tablett, och lugna ner dig, Det är ingen fara, du kan fortfarande ändra dig, och gå med i SD. Så löser det ju sig för dig också.
|
30 november 2010, 14:15 |
|
|
Krigarn
Medlem
|
Sveriges väl? Alla vettiga människor inser att ett parti som SD förstör samhället mindre än de bygger upp det. De bedriver hets mot folkgrupp i stor skala, vilket bara ökar segregationen och konflikterna. Populism bygger inte landet.
|
30 november 2010, 18:52 |
|
|
Flia
Medlem
|
Och alla aspisar slår ihjäl folk. Förresten känner jag en skåning som slår sin fru. Hoppas sarkasmen går fram....
|
30 november 2010, 20:02 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Antar att du menar förstör samhället mer än de bygger upp det... Håller med även Flia. Men vâ väntarr man saj au en trôög bonnapeåg, frånn keo- ellår sjeûüseovarlannet.
|
30 november 2010, 20:41 |
|
|
Kristofer
Medlem
|
|
30 november 2010, 22:34 |
|
|
Eremit
Medlem
|
Den sarkasmen får du rikta mot Ford som starta denna tråd. Jag enda jag hävdar är att SD har rätt i vad de påstår om vissa invandrare. inte att ALLA invandrare är likadana. Det är alltså Ford som drar alla invandrare över en kam, och tycker att Skåningar är bättre än alla andra, INTE JAG okay.
|
1 december 2010, 03:42 |
|
|
ford
Medlem
|
Vad snackar du för skit egentligen *sur, men hittade inte någon smiley som beskrev detta känsloläge*För det första var det inte jag som startade denna tråd, utan Orion. För det andra är det där snacket om att skåningar är bättre än alla andra huvudsakligen trams och jargong, men samtidigt en hint mot de (ganska många faktiskt) människor uppifrån landet som ser ner på oss skåningar i allmänhet, och den skånska dialekten i synnerhet. Att du inte fattar det där med ironi, "glimten i ögat" och dissningar/rå men hjärtlig jargong kan inte jag hållas ansvarig för. För det tredje har jag aldrig dragit alla invandrare över en kam, då skillnaden mellan två olika invandrargrupper kan vara lika stor som skillnaden mellan en viss invandrargrupp och "svennar". Det var främst kring kosovoalbaner jag drog en viss generalisering, baserat på deras kulturella värderingar. För ja: det finns något som heter kultur inom alla folkgrupper, vilket bl.a. innebär att alla som tillhör en viss kultursfär fått sig vissa grundläggande värderingar, genom vår uppfostran och vissa kulturer är mer kompatibla med varandra än andra, det är objektiv fakta och inga åsikter. -För övrigt, vad gäller sverigedemokraterna så är de en samling idioter, som vill dra ner på integrationsstödet för invandrare, inte minst vad gäller hjälp att komma ut på arbetsmakrnaden, smatidigt som de klagar högljutt på "ghetton", "mångkutlurens baksidor" och invandringsrelaterade, sociala problem överhuvudtaget. Med deras briljanta idéer om minskat stöd för invandrare, att komma in i det svenska samhället kommer man bara att förvärra dessa problem. Det som de däremot har rätt i är att vi kraftigt borde begränsa invandringen, om vi skall hinna med att integrera dem som redan kommit hit.
|
1 december 2010, 10:41 |
|
|
sugmundfreud
Medlem
|
Integrationsstöd, vad fan är det? Ursäkta franskan. Men är det nåt jävla bidrag? Vad är det för mjäkiga människor som kommer hit som behöver en massa STÖD???? Förståndshandikappade? De behöver råg i ryggen och sisu. Känna att deras egna insatser är betydelsefulla. Inte nedvärderas och pådyvlas en massa löjliga stöd som om de vore hjälplösa och viljelösa amöbor.
|
1 december 2010, 11:13 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Kosovoalbaner och kultur: jodå, visst finns det kollektiva kulturmönster. Men när man går ner på individnivå blir de alltid fel. I "bästa" fall kan de stämma på ett ungefär, i tillräckligt många fall missar man hela människan.
Jag har känt en del konservativt uppfostrade och fortfarande i högsta grad troende muslimer som skulle ha kunnat lära ut jämställdhet och tolerans till modernt uppfostrade sekulariserade svenskar. Jodå, även jämställdhet. TIll exempel, ung och kåt, avstått från att dra över en självdestruktiv svensk tonårstjej som har bjudit ut sig för att i stället sätta sig i medmänskligt samtal med henne hela natten. (Och ja, "normalt" medmänskligt, utan att blanda in Gud.) Och varför? Tja, bara för att man var såpass mycket människa att man kände hur det var fatt och varken ville göra en redan sårad människa eller sig själv illa...
För i många konservativa delar av den muslimska världen frodas också en enkel mänsklighet som vi har tappat bort i den snabba samhällsomvandlingen hos oss. Sådant är inte fy skam att bygga på för den som har en sådan personlighet, eller tvingas till sådana erfarenheter, att det blir den man tar fasta på.
Och så har vi det omvända förhållandet med många enskilda svenskar, som kanske bekant?
|
1 december 2010, 13:45 |
|
|
ford
Medlem
|
Jag kan inte annat än hålla med om det du skriver här Zombie, men att förneka att det trots allt finns ganska många, generella drag bland folk som blivit uppfostrade in i en viss kultur bara för att det inte är PK är ren idioti.
T.ex. så skulle jag definitivt försöka avråda min ev. framtida dotter, ifall hon skulle vilja bli ihop med en arab, p.g.a. deras mycket kraftiga överrepresentation, vad gäller kvinnomisshandel, hur rasistiskt och icke-PK det än låter. Därmed inte sagt att alla araber slår sina fruar/flickvänner, men alltför många gör det, för att jag skulle känna mig trygg, ifall det var min dotter som träffade en kille med sådant ursprung.
Samtidigt vill jag inte förneka att vi svenskar generellt sett är urdåliga på att ta hand om våra familjemedlemmar i allmänhet och våra gamla i synnerhet, vilket med all rätt upprör många med invandrarbakgrund, så jag vill inte påstå att vi skulle vara perfekta, men att lägga locket på och förneka kulturellt betingade avarter, som är väldigt tydliga om man generaliserar olika folkgrupper (inkl oss själva), det är ren idioti.
FÖr övrigt och delvis svar på sugis senaste inlägg
-Idioti är det även att inte göra allt för att hjälpa nyanlända invandrare att komma in i det svenska samhället, med hjälp av instegsjobb o dyl. Och dom som får ta smällen om man inte gör det är inte bara invandrarna, utan även vi svenskar som får ännu större problem med ghettobildning, kulturkrockar, gängkriminalitet o.s.v. än vad vi redan har, om vi inte hjälper dem som redan kommit hit. Frågan jag ställer mig är snarare om vi verkligen skall ta in fler människor från länder där värderingar som inte passar in i det svenska samhället är kraftigt representerade, däremot skall vi tveklöst hjälpa dem som redan kommit hit, inte minst för vår egen skull, för allt annat kommer bara att slå tillbaka på oss själva i längden och det är det ingen som tjänar på.
|
1 december 2010, 14:08 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|