Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Jag är inte rasist
Var snäll och utveckla det här då - det är inte första gången du skriver liknande saker: Och gärna även specifikt dina åsikter om det jag invände mot.
|
10 maj 2010, 19:57 |
|
|
moggy
Medlem
|
Hur ska jag utveckla det? Känner inte att jag behöver försvara mig från nåt som du påstår att jag tycker. Kan inte du komma med några sakliga motargument istället för anklagelser och angrepp?
|
10 maj 2010, 20:04 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Bytte ut (du/ni) till folk. Det här var en helt lysande beskrivning av de flesta som försöker framhävda sina åsikter i invandringsfrågor. Själv har jag tröttnat för länge sedan att ens försöka föra dialog med åsnor.
|
10 maj 2010, 20:23 |
|
|
rdos
Medlem
|
| | | | Zombie skrev: Så länge du/ni har en världsbild där (t.ex.) politiskt, kulturellt, sexuellt eller gravt ekonomiskt förtryck är något man väljer att utsätta sig för, eller åtminstone något man får skylla sig själv om man inte stannar kvar för att bekämpa, oavsett risker och ångestnivåer ni ändå inte vill tro på, och så länge ni vill utgå från att flertalet - bara rent händelsevis* - mörkhyade, åtminstone bland dem som kommer hit, är ute efter att bedra, finns det ju inget att diskutera. Bara så djävla tröttsamt, jag håller med CodeRedAlert även om det. (Oj vilket hjärta jag fick - tack detsamma! ) | | | | |
Jag tror inte skillnaden finns där du (ni) tror den finns (vi är empatilösa stackare som inte vill föstå andras olycka), utan att det handlar om att vi inte tycker att Sverige kan ta på sig hela världens olyckor och misär. En viss sosse vid namn Palme ville ju gärna ta på sig sådant, och visa hur jävla bra Sverige var, och många sossar har följt efter, men innan man städat upp på hemmaplan ska man bara hålla käften. Det var under Palmes tid som övergreppen på familjer började. Sverige är allt annat än ett gott föredome på det sociala området, och speciellt på det familjepolitiska. Snarare är vi bland de värsta i hela världen. Som sagt, städa upp på hemmaplan innan ni ger er ut i vida världen, sossar.
|
10 maj 2010, 20:33 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Jag försöker få ihop det du och dina åsiktsfränder brukar säga att ni tycker. Jag försökte helt kort skissera det vänligaste sättet jag rimligen kan få ihop det på.
|
10 maj 2010, 21:35 |
|
|
moggy
Medlem
|
Ok. Måhända är det så att vi står för långt ifrån varann i den här frågan för att vi ska kunna förstå den andres argument.
|
10 maj 2010, 21:42 |
|
|
Orion
Medlem
|
Det är märkligt och djupt djupt tragiskt att de individer som hyllar den officiella politiskt korrekta linjen i Sverige gällande massinvandringspolitiken, uppenbarligen har en sådan förvriden syn på vad som egentligen menas med godhet och att ha ett stort hjärta..ni har en dumsnäll, bottenlöst naiv och mycket farlig syn när det gäller flykting och invandringspolitiken i Sverige..den är djupt skadlig och dessutom extremt orättvis mot alla de verkliga flyktingar som finns ute i världen..vad är det för "godhet" och "humanism" att släppa in mängder av fuskare, lögnare och ekonomiska invandrare till Sverige? se i Svd artikeln nedan..vill man inte acceptera detta och vill att dessa människor inte skall stanna i Sverige och bli försörjda, och därigenom få samma standard som den inhemska befolkningen och det med svenska skattepengar..då är man enligt er en "ond" och "hjärtlös" människa.. Ovanpå detta tillkommer nu alla skäggbarn som mestadels varken är flyktingar eller barn, utan unga män som sänds hit som ankare, en investering deras släkt i hembyarna gör för att ge sina söner en bättre framtid, en möjlighet att senare ta hit ytterligare släktingar genom anhöriginvandring så fort PUT beviljats.(Sverige är det enda EU-landet som inte ställer krav på att den som vill ta hit släktingar via anhöriginvandring måste kunna garantera familjens försörjning.) Begreppet ”barnets bästa”, så som det definieras i FN:s barnkonvention, är inte synonymt med att det alltid är bäst för barn och unga som sänts till Sverige ensamma att stanna här. Vilket många godhjärtade svenskar tycks tro när de startar kampanjer för att asylsökande unga, som inte befunnits ha asyl- eller skyddsskäl inte ska behöva återvända, och som gömmer dem i månader och ibland år. Det är att tillämpa ett snävt och inskränkt svenskt perspektiv, en oförmåga att se och inse att något annat – även en tillvaro i ett fattigt och krigshärjat land! – faktiskt kan vara bättre än att leva i Sverige, och att det kan vara mer i linje med ”barnets bästa” att återvända, än att barnet eller den unge är helt ensam och rotlös i ett främmande land. Många unga skickas till Sverige från utomeuropeiska länder, ibland t.o.m. mot sin egen vilja, sedan hela familjen och släkten samlat in de enorma belopp som det kostar att sända en son (sällan en dotter) till Sverige för att han där ska få ett bättre liv och i hopp om att andra familjemedlemmar ska kunna ansluta sig när den unge har fått uppehållstillstånd. Sveriges invandring är idag tvärtemot andra länder nästan fullständigt inriktad på "flyktingarnas" behov istället för det egna samhällets. När "flyktingarna" väl fått uppehållstillstånd erbjuds de världens mest generösa välfärdsförmåner. Jämför med hur andra länder vanligen gör: Kanadas starkt selektiva invandring förutsätter garantier om privat försörjning. USA har sedan 1996 i praktiken tagit bort alla socialbidragsmöjligheter för invandrare. Inte ens i grannskapsländerna Syrien, Jordanien och Libanon har irakier som invandrar någon automatisk rätt till arbete,, skola eller hälsovård. Men i Sverige har nyanlända rätt till gratis språkundervisning, gratis tolkar, socialbidrag, a-kassa, arbete efter bara 4 månader, gratis skola, gratis sjukvård, gratis universitet… Helt nya bidragssystem har införts särskilt för invandrare: ”äldreförsörjningsstöd” låter inte invandrarkopplat men kom till för att försörja pensionerade asylinvandrare som inte har arbetat ihop till pension i Sverige. Det finns ingen anledning för någon svenskarna att känna sig skyldiga att ta emot ännu fler asylsökande. Trots det fortsätter nästan alla större medier med kampanjer där den underliggande tonen är att skuldbelägga oss ytterligare. Dessa implicita anklaganden övergår vid kritik ofta i direkt smutskastning istället för i saklig diskussion, denna situation tycker jag är för djävlig rent ut sagt..våra PK-dårar till politiker håller på att sänka oss totalt genom sin cyniska "godhet" och "generositet" med VÅRA skattepengar, som borde användas till att tillgodose svenskarnas behov först och främst..nu slösas de bort på fuskare som myglar sig hit för att leva ett gott liv på våra pengar..det är något mycket sjukt i detta land..ibland känns det som..va fasiken..kör hela linan ut..få det överstökat..öka massinvandringen till minst 500000 om året, helst från det svarta afrika, naturligtvis de som det är mest synd om, ska vi ha en generös och godhjärtad flyktingpolitik ska vi ha det rejält..inga nuvarande halvmesyrer, gamla och sjuka människor med stort vårdbehov som självklart skall beviljas generösa äldreförsörjningsstöd skall ges förtur med gratis flygbiljetter till Sverige. http://www.svd.se/nyheter/utrikes/razzi ... 397725.svdhttp://meritwager.wordpress.com/2009/12 ... atistik-2/
|
10 maj 2010, 22:51 |
|
|
animal
F.d. exec
|
"word."
|
10 maj 2010, 23:07 |
|
|
nallen
Medlem
|
Det är lätt att vara generös med andras pengar.
|
10 maj 2010, 23:23 |
|
|
Orion
Medlem
|
Så är det ALLTID, det vräks ut klichéer och plattityder på löpande band..det låter så fint..MEN..det är alltid någon ANNAN som skall betala..kanske dags att dessa "godhetens" självutnämda apostlar börjar stå för solidariteten ur EGEN ficka istället som nu, vräka över allt på andra...
|
10 maj 2010, 23:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|