Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Oh, det har jag också.


9 augusti 2011, 00:07
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Google[Bot] skrev:
Jag har lokalsinnes-dyslexi.

Aha. Dyslokali eller vad det kan heta. Då förstår jag. (Har också hållit på att gå vilse i storskogen några gånger, fast jag inte tror jag kvalar in för diagnos.)
Karta, kompass och mobilnavigering nästa gång?


9 augusti 2011, 00:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Skogen brukar funka.
Det blir värre bär jag har vägar, hus,staket,järnvägspår och broar att ta hänsyn till.
Hittills har jag alltid lyckats ta mig ur skogen.


9 augusti 2011, 01:17
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Går vilse utom i väglös terräng, oj, det låter som ett svårt fall. :? Och... vågar jag säga det... starka neandertalgener? *springer och gömmer mig*


9 augusti 2011, 01:18
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Bussresan var episkt avskyvärd.Folket på bussen var abnormt välförsedda med stora ryggsäckar och resväskor,de rasade och begravde nästan ett barn i barnvagn.Personen bredvid mig var typ döende och hostade hela vägen och hade håriga stubbiga armar.Han kanske hade rakat dem tidigare under sommaren innan han fick aids och tuberkulos.Folk tittade snett på oss för att vi luktade illa efter att ha irrat runt på asfalt i full sol i obygden i timtal med 45kg packning eller så.
Det var kväljande varmt.Det var kväljande kväljande,det positiva var att det var skönt att komma hem.


9 augusti 2011, 01:24
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Zombie skrev:
Går vilse utom i väglös terräng, oj, det låter som ett svårt fall. :? Och... vågar jag säga det... starka neandertalgener? *springer och gömmer mig*
:lol:

---
Själv har jag ett lokalsinne så som Google[Bot] beskriver.
Det är svårare att hitta ut ur staden än ut ur skogen.
Fast det är lättare att hitta mat i stan än i skogen.


9 augusti 2011, 01:25
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Zombie skrev:
Går vilse utom i väglös terräng, oj, det låter som ett svårt fall. :? Och... vågar jag säga det... starka neandertalgener? *springer och gömmer mig*

Jag vet inte har man inte konstaterat att vi har en inbyggd kompass bakom näsan eller något sånt?
Jag brukar kunna hålla en någorlunda konstant riktning bort och tillbaka om jag inte blir förvirrad av terräng som gör att man måste börja gå runt.


9 augusti 2011, 01:28
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Google[Bot] skrev:
Jag brukar kunna hålla en någorlunda konstant riktning bort och tillbaka om jag inte blir förvirrad av terräng som gör att man måste börja gå runt.

Ja, då går det ju ihop för mig. :idea: Har också läst om den där eventuella? rudimentära? kompassen — "tredje öga" med järnfilspån i pannan tror jag var en annan variant. Eller så blandar jag ihop den med fåglarnas. Nåja...


9 augusti 2011, 01:32
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Eller så lyssnar man omedvetet efter bilarna...


9 augusti 2011, 01:34
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Google[Bot] skrev:
Bussresan var episkt avskyvärd.Folket på bussen var abnormt välförsedda med stora ryggsäckar och resväskor,de rasade och begravde nästan ett barn i barnvagn.Personen bredvid mig var typ döende och hostade hela vägen och hade håriga stubbiga armar.Han kanske hade rakat dem tidigare under sommaren innan han fick aids och tuberkulos.Folk tittade snett på oss för att vi luktade illa efter att ha irrat runt på asfalt i full sol i obygden i timtal med 45kg packning eller så.
Det var kväljande varmt.Det var kväljande kväljande,det positiva var att det var skönt att komma hem.

Jo, det är inte klokt vilket menageri folk kan vara ibland. Men att andra djur kan tycka att man själv hör till det... :lol:

Måste säga att du har talang för att skildra det absurda.


9 augusti 2011, 01:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.