Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 120  Nästa
Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Zombie skrev:
Gratulerar! Tog kortare tid än förra gången iallafall. :)
Men vad jag skulle ha varit... någonting.


Frustrerad? Arg? Irriterad? Det var jag ett kort tag innan de mer analytiska delarna av min hjärna drog igång och tog över ruljansen. Fördelen med datorer är att de, mesta delen av tiden, reagerar entydigt på ett och samma stimulus - även om det ibland kan vara svårt att se sambandet mellan stimulus och reaktion.


16 januari 2012, 16:54
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag lekt lite med en tredje ombyggnation, men jag kommer nog skippa den, eftersom den dels kräver en del abrovinker och dels sabbar den uppvärmningen av byggnaden genom att en skorsten får en sida utåt istället för in i nästa rum.


16 januari 2012, 20:53
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Igår började jag lägga in mer fasaddekorationer som till exempel fler fönster. Jag byggde om litegrann och lyckades spara några room brushes och bytte också material för två byggnader för att få ett bättre sammanhållet tema för de olika områdena. Jag flyttade också en nödutgång till ett bättre ställe och fixade till en liten specialeffekt.


19 januari 2012, 08:41
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag blev det fler fasaddekorationer, så just nu går det bara framåt :) Jag lyckades även reducera antalet room brushes igen (antalet sjönk med 2).


19 januari 2012, 23:24
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Det blev visst lite för mycket fasaddekorationer... Complexity-problem i form av "Too many polygons" och "To many vertices" :( Det blir till att trixa lite, men inte förrän efter nattsömnen.


21 januari 2012, 05:33
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Bild

Alla problem lösta - och med alla fasaddekorationer fortfarande intakta!

Nu ska jag dumpa lite egenproducerat avfall, duscha och äta frukost/lunch/middag.


22 januari 2012, 01:23
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Idag har jag bara justerat lite småsaker här och där. Senare ska jag testa att lägga in sträckankare och ankarslutar på utvalda ställen.


23 januari 2012, 02:52
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Kul att det går bra. Eller kul och kul men du fattar. Bra!

Och så skrev du det häpnadsväckande antalet av tre (3) hela inlägg utan att en enda gång nämna termen room brushes.

:!:


23 januari 2012, 03:08
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
Intressant att du nämner room brushes:
När jag snyggade till mitt klocktorn (som ett led i fasaddekoreringen) insåg jag att jag behövde bygga om lite för att klocktornets dekorationer bättre skulle komma till sin rätt, vilket hade som bieffekt att antalet room brushes sjönk till fantastiska 975, vilket betyder att jag nu plötsligt har hela 49 room brushes att spendera. 49 room brushes räcker till ganska mycket, kanske till och med till att täcka alla kvarvarande room brush-lösa yttertak.


23 januari 2012, 03:18
Medlem
Inlägg Re: Bajs, brunnar och bibliotek (samt en och annan munk)!
CodeRedAlert skrev:
Kul att det går bra. Eller kul och kul men du fattar. Bra!


Jag fattar :)


23 januari 2012, 03:19
Ny tråd Svara på tråd  [ 1197 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 24, 25, 26, 27, 28, 29, 30 ... 120  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron