Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Nytt hårt pass på gymmet idag. Allt kändes bra och orken var på topp.


Funderar lite på att hoppa på nån gruppaktivitet som dom har på gymmet...


16 januari 2011, 21:56
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Tränade igår också. Mer ordentligt den här gången. Fast ingen träningsvärk, konstigt nog.


17 januari 2011, 17:48
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Glömde inrapportera ett gympass idag (igår).
Kom aldrig riktigt igång så det var antagligen plus minus noll på alla sätt och vis.


20 januari 2011, 01:14
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Säga vad man vill, men jag får i alla fall lite extra motion av att hemdatorn pajat.


27 januari 2011, 23:42
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Gymmade igår; fick en fruktansvärd pump i underarmarna och axlarna som gjorde ont.
Jag får också träningsvärk i benen av mina rygg och axelpass vilket förmodligen indikerar att jag tränar lite disco.Men jag körde iofs lite rehab för vänsterbenet.


29 januari 2011, 20:17
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Igårkväll blev det cykling ungefär 5 mil på 2½ timme (högsta möjliga fart). Man kan säga att min cykel är sådan att den ger både styrke- och motionsträning (hög utväxling utan växlar). Den är tungstartad, men när man väl fått igång den, så rullar den på utan pardon. Svängradien är att jämföra med en långtradares.

Jag såg en del slappingar med växlade cyklar :P Jag körde även om en, vilket alltid är kul, men det kan också vara dumdristigt, eftersom det knappast håller i längden om den man kör om känner för att öka farten ännu mer.

Jag fick även tillfälle att spänna kedjan efter att jag kört lite väl fort över en nedsänkt trottoarkant: Kedjan hoppade alltså av och jag märkte efteråt att den var ganska slapp (inte bara på grund av att den hoppat av alltså).


8 juni 2011, 12:17
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag har tänkt mig att du glider runt med en tjugoväxlad cykel klädd i åtsmitande cykelbyxdräkt och en strömlinjeformad, futuristisk hjälm.

Så nu blev jag faktiskt motvilligt ännu mer positivt inställd till din person.
***************************************************

Jag gymmade lite snabbt i förrgår och så har vi badat dels igårkväll och dels i fredags.
Har spelat lite fuskbasket med barnen på bollplanen här intill och sprungit efter barncyklar också.

Det blir betydligt mer vardagsmotion här på nya bostället.


8 juni 2011, 14:17
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jeez, vad ni är duktiga... Jag promenerar istället för att ta bussen hem när jag har varit på aspieträffar, och är sexuellt aktiv. that's it. Jag har dock tänkt att jag skall försöka få in ett halvtimmespass med hemjympa när jag har fått ordning på mina och min sons rutiner någon gång i framtiden. Jag lyckades med det en period förut och mådde toppen av det. Friskis & Svettis har jag inte besökt sedan jag skilde mig för fyra år sedan. Det har liksom inte funnits tid över till det sedan dess. När jag inte har min son måste jag jobba ikapp, storhandla, städa, tvätta och göra allt annat jag inte kunnat göra på en vecka.


8 juni 2011, 16:31
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Idag blev det totalt 46 km cykling, men nu får det vara nog med cykling ett tag: Ikväll ska jag äta choklad och grädde (med lite frukt som tillbehör vid sidan av). Imorgon ska jag städa lite och ta det lugnt resten av dagen. På lördag blir det kanske en tur igen, men då i lugnare tempo.


8 juni 2011, 19:19
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Jag har tänkt mig att du glider runt med en tjugoväxlad cykel klädd i åtsmitande cykelbyxdräkt och en strömlinjeformad, futuristisk hjälm.


:lol: Det ska mycket till innan jag ens funderar på att visa mig i åtsmitande cykelbyxdräkt. Jag kör omkring i pösiga vandringsbyxor med mycket fickor och tillhör den där gamla stammen av cyklister som envisas med att köra utan hjälm.

Min cykel går under smeknamnet 20 kilo gjutjärn (den är inte gjord av gjutjärn och jag vet inte hur mycket den väger, men 20 kilo skulle inte förvåna mig). Den tillhör den gamla stammen av cyklar som byggdes för att hålla hur länge som helst.


8 juni 2011, 19:29
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 20, 21, 22, 23, 24, 25, 26 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron