Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: IQ-test, ett sätt att glorifiera judisk autism?
Ufo skrev:
porslinet skrev:
argumentet att det finns dumma judar och smarta araber håller givetvis inte heller.

Det finns människor som saknar IQ, de flesta gör det inte.
Det finns människor som är Judar, de flesta är det inte.
Ser du sambandet?

Nä givetvis så finns det även smarta araber, du får gärna utveckla det där.

läs om läs rätt. är du säker på att du gjort det får du peka ut _var och varför_ jag tänkt fel. som det är nu har du verkligen inte gjort det.

diskussionen handlar alltså inte om det finns dumma judar eller inte, utan om dom kan tänkas vara smartare överlag, inget som jag vet något förutom att det givetvis är så att vissa folkslag är smartare än andra pga av att genfördelningen skiljer sig mellan olika folkslag.

11 februari 2010, 22:18
Medlem
porslinet skrev:
läs om läs rätt.

Ett bättre alternativ är att man läser på i ett ämne innan man lägger näsan i blöt och viftar med en pekpinne.

11 februari 2010, 22:24
Medlem
lillsanna skrev:
Hej BMW :lol:

Vet du, för mig får du tro vad du vill, jag tycker det hela är rätt ointressant och har släppt frågan om huruvida judar är intelligentare än araber eller ej!

visst, dock har du rätt tydligt visat att din förmåga till logiskt tänkande är väldigt inskränkt

11 februari 2010, 22:37
Medlem
Ufo skrev:
porslinet skrev:
läs om läs rätt.

Ett bättre alternativ är att man läser på i ett ämne innan man lägger näsan i blöt och viftar med en pekpinne.

skärp dig

11 februari 2010, 22:38
Medlem
porslinet skrev:
skärp dig
Använder du bälte när du åker bil?

Skall vi fortsätta i nonsenstråden eller kan du börja plugga ämnet du vill diskutera?

11 februari 2010, 22:45
Medlem
Ufo skrev:
porslinet skrev:
skärp dig
Använder du bälte när du åker bil?

Skall vi fortsätta i nonsenstråden eller kan du börja plugga ämnet du vill diskutera?

alltså var har jag fel? gillar när folk kan påpeka felaktiga slutsater jag drar då det i framtiden kan hjälpa mig att lättare komma fram till riktiga. så om jag säger att det är högst troligt att det skiljer i medfödd intelligens (precis som det skiljer i fyiska attribut) mellan olika folkgrupper har jag då fel FÖR ATT JAG INTE LÄST IN MIG I ÄMNET eller FÖR ATT DET FAKTISKT ÄR ETT FELAKTIGT PÅSÅTENDE?

för närvarande drar jag bara slutsatsen att du är dum i huvudet men om du vill utveckla eller komma med konkreta fakta eller en genomtänkt tankegång skulle det vara fint.

11 februari 2010, 22:49
Medlem
porslinet skrev:
för närvarande drar jag bara slutsatsen att du är dum i huvudet

Ok, vi skall redan nu lämna ämnet och börja med argumentationsfel som kallas personangrepp.
Det är lungt jag tar inte illa upp

porslinet skrev:
utan att öht vara insatt i olika folkslags intelligens........
(Min fetmarkering)
Jag har bara ifrågasatt att du ger dig in i en diskussion utan att vara påläst.

Så kan du gissa vad jag tycker är dumt?

11 februari 2010, 23:00
Medlem
wow, bara wow. bemöt ett påstående på ett vettigt och intelligent sätt så vi kan få en diskussion, glöm ämnet eller dö i en fettbrand.

ja jag vet vad du tycker är dumt, sen bryr jag mig inte så länge inte du klarar av något annat än att angripa irrelevanta fakta. visa lite intelligens först så ska jag ska tänka över annat du skriver också.

11 februari 2010, 23:01
Medlem
porslinet skrev:
har jag då fel FÖR ATT JAG INTE LÄST IN MIG I ÄMNET eller FÖR ATT DET FAKTISKT ÄR ETT FELAKTIGT PÅSÅTENDE?

Hela ideen med att komma med ett påstående när man inte vet är korkat.
Om man inte vet ställer man en fråga.
Och du var ju väldigt medveten om att du saknade kunskaper, eller hur?

11 februari 2010, 23:05
Medlem
Citera:
BMW skrev:
visst, dock har du rätt tydligt visat att din förmåga till logiskt tänkande är väldigt inskränkt

'

Tja mitt logiska tänkande är nog iallafall bättre än ditt - du tycks ju ha trott att ingen skulle förstå att du bytt nick, vilket jag drog slutsatsen om att du gjort direkt sen jag läst det du skrev.

En logiskt tänkade hade kanske inte kastat sig direkt över den tråd som låg rätt långt ner på listan för att försöka få *vinna* igen som första och enda inlägg

11 februari 2010, 23:18
Ny tråd Svara på tråd  [ 47 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.