Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Nästa handikappbråk? Downs på ica? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Nästa handikappbråk? Downs på ica?
Krigarn skrev:
Några av de medverkande i Snickeriet får mig att associera direkt till Robert Gustafssons bonnläppsimitationer, skulle inte förvåna mig om han hämtat material därifrån.

Du har HELT rätt, här är Roberts version av förra videon:

Vissa delar av snickeriet har sin charm ändå!

Vad gillar du Plötsligt i vinslöv då, som ska vara helt vanliga människor?

18 oktober 2009, 17:44
Medlem
Jag tycker det är jävligt underhållande att se bonnläppar i TV helt enkelt. Hur bakom flötet man blir om man bott på vischan hela sitt liv. Lyteskomik - javisst.
Det är också intressant att det bildats fanclubs till filmens ära, folk har nog ett behov av att se vanligt folk i rutan.

19 oktober 2009, 15:05
Medlem

Blev det inga fler praktikantjerry? Måste vi nöja oss med remakes!?

23 november 2009, 06:29
Avslutat konto
De äcklar mig, mest för att många är begåvningshandikappade men ännu mer för att de är så jävla fula. Lågfungerande autister är ju iaf ofta söta, Downsmongon stör mina estetiska sinnen.

I synnerhet LFA-barn är söta. De som bara stirrar och dreglar, sitter snett med fötterna etc men inte har kromosomfel eller CP-skada. Jag kan känna igen mig själv även i LFA men inte i Downs så därför gillar jag inte Downs. Japanska eller sydeuropeiska LFA-barn är så söta att man vill äta upp dem.

Jag ser Downs som förvridna NT-människor.

23 november 2009, 08:25
Medlem
Men asså, Downiesar är inte människor, de är varelser som man benämner den eller det. Eller, jag ska väl tala för mig själv, men jag ser dem ärligt talat inte som människor, de är av en annan art i min värld.

När jag var liten brukade jag och en killkompis lära en Downis att säga viktiga ord, såsom knulla. Downisen tyckte det var jättekul, men hade stora bekymmer med uttalet pga sin enorma tunga. De är komik all the way, men människor, nej det är de inte, de har fel antal kromosomer för det första.

Även Klinefelter´s syndrom känns till stor del som att "detta är inte en människa". http://sv.wikipedia.org/wiki/Klinefelters_syndrom

Bild

Jag kände en sådan, han pratade mest om sina förkrympta pungkulor, och så hade han pattar. Jag tänkte spontant, nej, detta är en varelse, inte en människa. Jo, och så hade han epilepsi också, så han berättade jämt om att man skulle föra upp en Stesolid klysma i pruppen på honom om han fick ett anfall.

Kromosomfel är så genomgripande, fel vid skapelsen liksom.

23 november 2009, 09:47
Medlem
Hmm. Nån som sett mer av Jerry?

12 september 2010, 19:04
Medlem

12 september 2010, 23:23
Medlem
Ja!

Han är tillbaka! Och en skön referens till "måndag hela veckan" oxå!

13 september 2010, 02:08
Medlem

27 september 2010, 13:12
Medlem
Savanten Svante skrev:
Och en skön referens till "måndag hela veckan" oxå!

Bill Murray i sitt esse :)

27 september 2010, 13:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 30 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.