Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Inte bara mattor 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Inte bara mattor
Savanten Svante skrev:
Hmm. Har aldrig hört talas om det i danska sammanhang iaf. Kan för den delen finnas ändå, men jag känner inte till det.

Som jag misstånkte. Tycker det låter fel, för vad nu det är värt.

Ron Jeremy skrev:
Man börjar med att välja klinga och viket material det ska vara i den t.ex 1095 eller T10 stål
det finns många fler sorter. Sedan väljer man de olika delarna som ska ingå, efter det letar
man på någon firma på nätet som kan plocka ihop det.
Det jag väntar på nu har ett specialstål, en kärna och en annan egg i övrigt går
det mycketi svart utom Tsukan som består av grönt rockaskinn och visserligen svart silke. Svärden
en Katana en Wakizashi och en Tanto är utsmyckad med handgjorda detaljer med orm som tema.
När man blivit nöjd med sitt pillrande så skickar man sina önskemål till en Japansk eller kinesisk smed.

[+ mycket intressant bild]

Aha. :idea:

… en smed, som suckar blaserat över västerlänningens brist på bildning och smak alternativt blir angenämt överraskad över att en porrstjärna ända bort i det fjärran Schweiz har så bra koll på de andliga implikationerna av svärdets sammansättning… ;)

20 april 2013, 05:01
Medlem
Hade faktiskt ingen aning om att det är "den Svarta Vatten Ormens år" i Kina :),
men det var ju rätt lyckat!

20 april 2013, 11:25
Medlem
I fredags fick jag äntligen mina svärd! riktigt snygga var de, damaskerat stål resten går i
svart utom handtaget som i grunden är mörkt grön. Alla tre var vassa så inihelvete, mycket
nöjd blev jag :D!!!

29 april 2013, 08:14
Ny tråd Svara på tråd  [ 23 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.