Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa
Hamstrar 

Har du hamstrar?
Ja, jag har en hamster. 0%  0%  [ 0 ]
Ja, jag har en hamster men vill ha fler. 7%  7%  [ 1 ]
Ja, jag har flera hamstrar. 0%  0%  [ 0 ]
Ja, jag har flera hamstrar men vill ha fler. 0%  0%  [ 0 ]
Nej, jag har ingen hamster men vill ha en. 14%  14%  [ 2 ]
Nej, jag har ingen hamster men vill ha flera. 0%  0%  [ 0 ]
Nej, jag har ingen hamster och vill inte ha någon. 79%  79%  [ 11 ]
Antal röster : 14

Hamstrar 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Hamstrar
Det var en söt en! :11:

13 september 2012, 20:27
Medlem
Hon hälsar tack! ;)
Hon har bott här i 4 månader och 1 vecka! eller nått.. xD

13 september 2012, 20:30
Medlem
Olika inredningar i buren.
Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

Bild

13 september 2012, 21:33
Medlem
Det här är veckans inredning i buren.
Bild

29 november 2012, 23:31
Medlem
Min lilla hamster som vägde 100g när jag köpte henne väger nu 140g. Jag har bett om en digital våg som väger väldigt precis så att jag sedan kan hålla koll på hennes vikt. Den jag har nu är nämligen lite opålitlig.. eller nått.

Bild

29 november 2012, 23:34
Avslutat konto
Vilken söt hamster och vilken härligt inredd bur!

Jag startade en tråd på aspergerforum för ett tag sedan om att jag ville skaffa antingen råttor eller möss. Det projeket har dock blivit lagt på is av olika anledningar. Jag vill jättegärna ha råttor men det får vänta ett tag.

Jag har två marsvin och har tidigare haft en dvärghamster. Nu skulle jag kunna tänka mig en guldhamster men har fått för mig att hamstrar är lite bitska. Min dvärghamster, Percy som han hette, blev lite bitsk på ålderns höst.

29 november 2012, 23:38
Medlem
Aha, den tråden skrev jag i. Jag vill också ha möss (någon gång i framtiden). Skulle även vilja testa att ha två dvärghamstrar, men det som avskräcker mig är att dom är så himla små och snabba, det måste vara svårt att hålla reda på dom utanför buren, och svårt att fånga in dom om dom skulle rymma. Dvärghamstrar ska hållas minst två, men det vet du säkert redan. Jag tycker bara min hamster kan vara jättesnabb och ändå verkar hon vara rätt seg i jämförelse med många andra hamstrar. Min hamster har aldrig bitit mig, men då har jag heller aldrig väckt och petat på henne när hon sover. Eller jo, väckt henne har jag men då har jag låtit henne kliva ur sitt hus och vakna till innan jag lyfter upp henne. (Måste göra det när jag ska städa buren). Hon har småbitit på mitt finger några gånger när jag luktar mat, men aldrig så att det gör ont, hon bara känner med tänderna lite lätt.

29 november 2012, 23:55
Avslutat konto
Jo, de ska hållas minst två men det visste jag inte när jag skaffade min. :( Jag var bara knappt tio år och ingen i zoo-affären sa något om det. Det är ju viktigt att man läser på själv först egentligen.

Jag störde aldrig Percy men när han blev gammal tröttnade han nog lite på mig, hehe. Och nog var han ganska svår att fånga in. Inte klokt vad snabbt ett sådant litet djur är!

30 november 2012, 00:07
Medlem
Ja! Jag förstår inte hur man tänker när man köper hamstrar till små barn (och då syftar jag på barn som var yngre än dig alltså). Dom är så små, snabba och svåra att hantera just för att dom lätt blir skrämda av plötsliga ljud och rörelser. Hur ska en 7åring kunna hålla reda på en liten dvärghamster?! Zooaffären här säger fortfarande att hamstrarna ska bo ensam. Jag antar att det beror på att folk kanske skyller på djuraffären om deras djur inte håller sams (vilket säkert delvis kan bero på för små burar). När jag köpte min ena undulat där kändes det som om dom försökte övertyga mig om att en undulat var bättre än två och att jag gjorde ett dåligt beslut som villa ha två...

30 november 2012, 00:16
Medlem
Melopsittacus skrev:
Någon här som har en eller flera hamstrar månntro? Eller kanske "bara" tycker om hamstrar och vill ha i framtiden? Ladda gärna upp bilder och skriv om dom.

Själv så har jag en guldhamster. En otroligt söt liten hona. Jag har haft henne i drygt en vecka.

Bild

Shitt vad söt!
Jag blev faktiskt lite sugen när jag såg henne!
Men min älskade ufo tycker nog att det räcker med min katt . :shock:
Som äter upp kablarna till hans akvarium. När han frustrerat inser varje natt att han inte kunde få någon fisk.
Ursäkta urspårningen av samtalet .
Hamstrar är underbara små djur.
Har haft ett antal så jag förstår dig. ;)

1 december 2012, 13:11
Ny tråd Svara på tråd  [ 46 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.