Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Nästa
Kristen Tro 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Kristen Tro
Issa Jesus skrev:

Jesustanten rokkar^^

läs gärna nt :)

Jag är mest intresserad av Gamla Testamentet och då som en mytologisk, historisk berättelse.

13 januari 2012, 00:12
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Issa Jesus skrev:

Jesustanten rokkar^^

läs gärna nt :)

Jag är mest intresserad av Gamla Testamentet och då som en mytologisk, historisk berättelse.

gt är fin historik, och även profeterna är intressant^^

jag gillar nog berättelserna om Jesus mer ;) i nt

13 januari 2012, 07:16
Medlem
Kristna trosor :07:

13 januari 2012, 22:48
Medlem
Issa Jesus skrev:
nä ja tigger stryk var jag än kan så ut^^

Så du gillar tukt :07:

13 januari 2012, 22:50
Medlem
sugmundfreud skrev:
Kristna trosor

Det är inte illa :07:

alls

13 januari 2012, 22:57
Medlem
sugmundfreud skrev:
Issa Jesus skrev:
nä ja tigger stryk var jag än kan så ut^^

Så du gillar tukt :07:

tukt e bättre än otukt ;)

14 januari 2012, 08:53
Medlem
vad har ni för erfarenheter av det kristna?

17 januari 2012, 04:52
Medlem
Jag tycker att jag mestadels råkar ut för jobbiga kristna.

Nu senast var det en fanatisk liten tant som tvingade mig och barnen att sjunga med i minst tio olika kristna sånger vi inte kunde.
Jag tänkte mig att barnen skulle lära känna nya kompisar häromkring, genom att vi gick till Hyresgästföreningens kvarterslokal en onsdag, då det enligt ett plakat på väggen skulle vara öppen pysselstund för alla barn.
Men vi var de enda som dök upp och tanten verkade rent av förskräckt över att det överhuvudtaget kom folk.
Snäll som jag är kunde jag inte vända i dörren utan gick artigt in och genomled sedan en timmas sång och krystad konversation om närmaste Ica och annat totalt ointressant.

Ojobbiga kristna träffar jag antagligen varje dag utan att veta om det.

17 januari 2012, 10:31
Medlem
Några enstaka har väl kommit hem o ringt på dörren, dom brukar jag bryskt följa med ner i trappan och se till att de går härifrån.

Annars brukar de väl vara som folk i allmänhet, lite lagom självcentriska, och oförmögna att se andras perspektiv.

17 januari 2012, 13:08
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Jag tycker att jag mestadels råkar ut för jobbiga kristna.

Nu senast var det en fanatisk liten tant som tvingade mig och barnen att sjunga med i minst tio olika kristna sånger vi inte kunde.
Jag tänkte mig att barnen skulle lära känna nya kompisar häromkring, genom att vi gick till Hyresgästföreningens kvarterslokal en onsdag, då det enligt ett plakat på väggen skulle vara öppen pysselstund för alla barn.
Men vi var de enda som dök upp och tanten verkade rent av förskräckt över att det överhuvudtaget kom folk.
Snäll som jag är kunde jag inte vända i dörren utan gick artigt in och genomled sedan en timmas sång och krystad konversation om närmaste Ica och annat totalt ointressant.

Ojobbiga kristna träffar jag antagligen varje dag utan att veta om det.

jao hur ens kontakt med de kristna ska se ut, beror mycket på vem man pratar med.
gå till en kyrka så ni kan få kontakt med folket där, ibland finns det fika åde efter Gudstjänsten.

lycka till^^

17 januari 2012, 18:49
Ny tråd Svara på tråd  [ 126 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 13  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.