Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Permafrost 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Permafrost
Ufo skrev:
Debbido skrev:
Om människan inte har någonting med den globala uppvärmningen att göra - hur tänker du då? Majoriteten av IPCC-forskarna är ju helt okey och varför omyndigförklara alla dessa seriösa forskare?
Tja, tex så stämmer inte koldioxidkurvan med temperaturökningen.
Vi kan börja reda ut den.

På det har vi påvisade skillnader i jordens magnetfält och i solens aktivitet.
Som naturligtvis inte påverkar klimatet enligt växthusmodellen.

Det där sista håller jag förstås med dig om till 100 %!

Förresten - någon som har koll på fler permafrost-områden än Sibirien? Haven? Någon?
Jag funderar just nu på varför 20 ton fisk dog och flöt upp i nordnorge. Jag jämför med förra nyårets massdöd bland djur. Bland mina hypoteser - särskilt gällande de fiskar som regnade ned över Australiens inland - fanns metangas-hypotsen.
Om metangas bubblar upp från havsdjupen av någon orsak (t ex små jordbävningssprickor) så skulle detta kanske kunna kasta upp fiskar i luften, där de, på hög höjd, djupfryses och landar rakt ned i ICA-frysboxen?

Ska vi fiska med flygplan i framtiden?

(De norska fiskarna hade ögonen i behåll och var inte djupfrysta. Hoppfullt!)

6 januari 2012, 03:56
Medlem
Debbido skrev:
Jag jämför med förra nyårets massdöd bland djur.
Jag upplever det lite olustigt att det sker just vid nyåret.
Debbido skrev:
särskilt gällande de fiskar som regnade ned över Australiens inland
Virvelvindar har förmågan att lyfta upp stora bussar och bolla med dem som om det vore pingpongbollar.
Jag tror på den teorin.

---
Ang koldioxidkurvan jag dumpade in tidigare så visar den tydligt att oceanerna har en enorm stor rotation på koldioxiden, annars hade den inte varit så jämn och rak. Den ser i det närmaste kalibrerad ut.
Således borde problemet ligga i en annan faktor som påverkar "gungbrädefunktionen", inte koldioxidutsläppen i sig.

6 januari 2012, 04:08
Medlem
Vad skönt det är att bo i hus i skogen, slipper sopsortera, ett fjanteri av gudsnåde.
Har en tunna på tomten där jag bränner all skit t.o.m. aluminium försvinner, kvar blir
bara lite plåt att gräva ner i sommar, här ska tinas! :P

6 januari 2012, 20:08
Medlem
http://www.smhi.se/kunskapsbanken/klimat/osakerheter-kring-framtidens-klimat-1.3445

Tänk så enkelt jag är funtad som tror på SMHI:s sidor om klimatet! De ifrågasätter inte människans inverkan på klimatet eller faran i ökade koldioxidutsläpp.

Man kan helt enkelt inte fälla regnskogen, spränga sönder korallreven, rovfiska, rovjaga, dumpa mängder av gift i naturen, bygga upp plastberg i haven och släppa ut en massa skit från industrier utan att de har någon slags effekt på klimatet.
Detta utesluter inte förändrat klimat pga vår relation med t ex solen.

När man sprängde förhandlingarna i Köpenhamn med Climate Gate-grejen och därmed drog ned Durban-mötet i likgiltighetens träsk tyckte jag det var uppenbart att marknadskrafterna inte gillar klimattjafs. De påstår att det bara är båg samtidigt som vi upplever ett förändrat, varmare klimat och allt mer extremväder. Klimathotet är så stort, att samtidigt som det förnekas (vi vill fortsätta släppa ut mer skit i atmosfären) så tas det på fullt allvar i och med att Geoengeneering blir allt mer utvecklat.

Människan vill fortsätta leva enl. Individualismen med ökad tillväxt, ökad konsumtion, ökat förorening samt spruta upp diverse ämnen i atmosfären för att kyla ned och ta kontroll över klimatet.

10 januari 2012, 00:07
Ny tråd Svara på tråd  [ 24 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.