Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3
Matta 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Matta
Ufo skrev:
Håll dig på mattan nu.

*fniss*

10 juni 2011, 12:31
Medlem
Incognita skrev:
Ron Jeremy skrev:
Var försiktig nu min vän! mattbegäret är farligt ;) sätt upp massor av bilder på Skottland där hemma så ska du se att det går bra:D

He he, tack för omtanken! Ja, jag kanske skall börja planera för sommarens resa till Yttre Hebriderna så blir det nog bra. Och jag har faktiskt skottlandsbilder på anslagstavlan här på kontoret (det är min inre lugna plats när jag är stressad, brukar faktiskt drömma om den då).

Var försiktig själv nu med rean! (men du kanske kan sälja din matta och köpa en billigare???).

Lät spännande Yttre Hebriderna har hört talas om platsen men vet inget, får googla lite sen.
Kan nog inte göra mig av med mattan det vore som att hugga av en arm, den är en del av
mig nu, har faktiskt sovit en stund på den det var härligt!
Jag har också tänkt att jag ska ha den kvar som en bestraffning, så att när jag betalar den
så minns jag vilken idiot jag var, tror det kan vara nyttigt. kanske lite sadomasochistiskt :lol:

Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Vill bara tala om att matt-siten på nätet har sommar rea
30-50% yippie! :D

Håll dig på mattan nu. 8-)

Jo nu ska jag försöka göra det Bild

10 juni 2011, 14:30
Medlem
Incognita skrev:
jag kanske skall börja planera för sommarens resa till Yttre Hebriderna så blir det nog bra. Och jag har faktiskt skottlandsbilder på anslagstavlan här på kontoret (det är min inre lugna plats när jag är stressad, brukar faktiskt drömma om den då).

Nu har jag läst lite om Yttre Hybriderna, det ser ut att vara ett spännande resmål, fantstiskt vackert, så du är klok(vilket jag aldrig tvivlat på) som börjar planera resan, det blir ett minne du kan spara och ta fram hela livet, och vem vet du kanske trivs så bra att du gör om den! Lycka till med planeringen och resan min vän!

10 juni 2011, 20:58
Medlem
Har funderat lite över mitt mattbestånd och har kommit fram till att det är opraktiskt
att ha ljusa Nain mattor när man har hund modell större. plockade fram min hoprullade
Nain 6La Habibian Sherkat Farsh som jag är lite rädd om och det blev naturligtvis
jyckens favoritmatta och jag blev tårögd, inte av lycka, han åt tuggben på den :cry: .
Man kanske skulle sälja nain mattorna och köpa mörkare nomadmattor istället? det tål
faktiskt att tänka på!

Har också en pervers dröm att locka hem den lilla Iranskan igen och förföra henne på
den nya Ghashghai mattan, det vore liksom pricken över i, en iranska på en persisk matta!

14 juni 2011, 23:28
Medlem
Skulle kunna köpa bl.a. den här istället, har tittat på den länge kostar
12900kr men priset går att få ner för den är inte lättsåld.

Ghashghai figural matta 220x147 cm
Bild

14 juni 2011, 23:43
Moderator
Det låter som en klok idé att inte låta Nain-mattan bli förstörd. Den lejonmattan är inte det minsta lik den matta jag hade. Mina lejon såg inte ut som lejon, och de var som sagt röda. Det var två lejon som var vända mot varandra, den ena snett ovanför den andra, och massor av fantasifulla fåglar och andra djur runt dem.

15 juni 2011, 10:49
Medlem
Incognita skrev:
Det låter som en klok idé att inte låta Nain-mattan bli förstörd. Den lejonmattan är inte det minsta lik den matta jag hade. Mina lejon såg inte ut som lejon, och de var som sagt röda. Det var två lejon som var vända mot varandra, den ena snett ovanför den andra, och massor av fantasifulla fåglar och andra djur runt dem.

Kul att få en beskrivning av mattan, tittade om det fanns något i den stilen inne
men icke, det är dåligt med figuralmattor just nu.
Men den här tycker jag är fin och skulle gärna ha på väggen men jag tänker inte
köpa den.

Ghom korkull figural matta 137x123 cm
Bild

15 juni 2011, 13:20
Medlem
Obästaste sättet att tvätta en Persisk matta.
http://www.polisen.se/sv/Aktuellt/Handelser/Vastmanland/2012-05-26-1449-Olaga-hot-Vasteras/

26 maj 2012, 22:36
Ny tråd Svara på tråd  [ 28 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3

Som gäst saknar du privilegier.