Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Halalslakt 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Halalslakt
Zombie skrev:
Frågan är: är muslimhatarna värda halalslakt eller är det slöseri med människans knappa barmhärtighet? :twisted:

Vad har du för verklig erfarenhet av muslimer? Jag är uppvuxen mitt ibland dem och jag har aldrig träffat en muslim som kan anses ha existensberättigande. Människor är verkligen begränsade. De masslaktar djur på plågsammast möjliga sätt men har moraliska problem med att organisera eller ens tala om något som liknar förintelsen av judar under andra världskriget. Människan är i sanning den värsta sjukdom som någonsin drabbat den här planeten. Som bärare av en uråldrig själ är jag planetens väktare och människan är min fiende.

14 april 2011, 00:16
Moderator
Dina erfarenhetstolkningar är inte mycket värda så länge du gör dig så vriden och inskränkt du bara kan. Vad jag säger att jag har för erfarenhet av muslimer hjälper säkert inte heller, eftersom den inte stämmer med dina PK-fördomar om vare sig muslimer eller sådana du klassar mig som.

14 april 2011, 00:21
Medlem
Guldhamster skrev:
Jag är uppvuxen mitt ibland dem och jag har aldrig träffat en muslim som kan anses ha existensberättigande.
Säger inte ett dugg. Du anser ju att nästan alla saknar existensberättigande.

14 april 2011, 00:25
Medlem
Zombie skrev:
Dina erfarenhetstolkningar är inte mycket värda så länge du gör dig så vriden och inskränkt du bara kan. Vad jag säger att jag har för erfarenhet av muslimer hjälper säkert inte heller, eftersom den inte stämmer med dina PK-fördomar om vare sig muslimer eller sådana du klassar mig som.

Min uppfattning om saker och ting blir alltså mer värd om jag avskärmar mig från eller förtränger alla former av direkta erfarenheter för att istället låsa in mig i en akademisk lässal och försöka hjärntvätta mig själv till att bygga omsorgsfulla och väl avmätta luftslott föreställande en så kallad "balanserad" världsbild?

14 april 2011, 00:37
Medlem
Citera:
Djurens Rätt håller i en manifesation den 16 april på Sergels Torg i Stockholm kl 13-15.

Läs mer på http://www.djurensratt.se/portal/page/p ... z1JXLHR0vn

http://www.djurensratt.se/portal/page/portal/djurens_ratt/aktuellt/kampanjer/transporter/sergelstorg

14 april 2011, 23:51
Medlem
Guldhamster skrev:
Zombie skrev:

Min uppfattning om saker och ting blir alltså mer värd om jag avskärmar mig från eller förtränger alla former av direkta erfarenheter för att istället låsa in mig i en akademisk lässal och försöka hjärntvätta mig själv till att bygga omsorgsfulla och väl avmätta luftslott föreställande en så kallad "balanserad" världsbild?

Så enkelt är det inte. Min personliga erfarenhet av muslimer är rätt positiv faktiskt, men mycket liten. Jag bor i ett studentbetongkvarter i ett svennevillaområde i Nordens mest segregerade stad. Den uppfattning man bildar sig i en läsesal är förstås starkt färgad av vilken information man letar efter. Är man rädd för att radikala muslimer ska ta över västvärlden bör man läsa om radikaliseringsprocessen hos invandrare, de blir ofta radikalare än vad som var normalt i deras hemländer för att de känner sig hotade, typ. Men det finns förstås inget entydigt svar på hur folk från en så varierad och utbredd religion är.

15 april 2011, 01:24
Medlem
Yetin skrev:
Så enkelt är det inte. Min personliga erfarenhet av muslimer är rätt positiv faktiskt, men mycket liten. Jag bor i ett studentbetongkvarter i ett svennevillaområde i Nordens mest segregerade stad. Den uppfattning man bildar sig i en läsesal är förstås starkt färgad av vilken information man letar efter. Är man rädd för att radikala muslimer ska ta över västvärlden bör man läsa om radikaliseringsprocessen hos invandrare, de blir ofta radikalare än vad som var normalt i deras hemländer för att de känner sig hotade, typ. Men det finns förstås inget entydigt svar på hur folk från en så varierad och utbredd religion är.

Mitt hat mot muslimer och mellanösternfolk handlar inte bara om religion utan om t.ex deras klädsmak, vilka filmer de gillar, sättet de uttrycker sig på etc. De är ett av mina verkligt väldefinierade hatobjekt vid sidan om liberaler och svennesvenssons.

15 april 2011, 09:29
Medlem
Nu handlade ju den här tråden om halalslakt.

Jag är starkt emot den typen av ritualslakt och jag är emot att sånt kött görs tillgängligt i matvarubutiker, serveras i skolmatsalar etc.

Anledningen till att jag är emot det är att jag är djurvän och emot att religiös fanatism ska styra sättet som djur slaktas på. Säger inte att vanlig svensk slakt är utan brister men vi har åtminstone en vilja att förbättra oss. Dom som sysslar med halalslakt får inte förändra metoderna på något viss.

15 april 2011, 12:41
Medlem
moggy skrev:
Säger inte att vanlig svensk slakt är utan brister men vi har åtminstone en vilja att förbättra oss. Dom som sysslar med halalslakt får inte förändra metoderna på något viss.
Halalslakt bygger på att djuret skall få en så värdig död som möjligt.
Medan den svenska slakten bygger på löpande band tekniken.

Det finns mao mycket större möjligheter att utveckla halalslakten till något bra, än den traditionella svenska slakten.

15 april 2011, 12:51
Medlem
Ufo skrev:
moggy skrev:
Säger inte att vanlig svensk slakt är utan brister men vi har åtminstone en vilja att förbättra oss. Dom som sysslar med halalslakt får inte förändra metoderna på något viss.
Halalslakt bygger på att djuret skall få en så värdig död som möjligt.
Medan den svenska slakten bygger på löpande band tekniken.

Det finns mao mycket större möjligheter att utveckla halalslakten till något bra, än den traditionella svenska slakten.

Nä, så är det ju inte alls. Halalslakt är ett långt och utdraget plågeri av djuren där dom kan leva i timmar blödande och där bedövningsmedel inte får användas. Dom bryr sig inte om djuren eftersom dessa saknar själ och inte kan känna nåt.

15 april 2011, 12:59
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.