Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Operera bort sin kropp? 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Operera bort sin kropp?
Schueberird skrev:
antikropp skrev:
På halsen (heter det fortfarande hals när det inte finns något huvud, har det att göra med var man kapar huvudet, var är det bäst att kapa huvudet för att skapa 2 nya livsformer?)

Stämbanden kan man tänkas vilja bevara, så under dem verkar lämpligt, så att huvudet fortfarande kan använda dem. Kroppen har väl ingen användning av dem!?

Mycket klok tanke! Det hade jag inte tänkt på faktiskt. När jag först föreställde mig det kroppslösa huvudet så tänkte jag mest ämnesomsättning och kroppsimulator. Men det skulle nog vara bra om man kapade så att stämbanden fanns med, då skulle det ju i.of.s. kanske vara bra med en slags konstgjord lunga, en luftkompressor så att stämbanden har nåt att arbeta med! Alltså datorstyrningen av ansiktsmuskulaturen får helt enkelt innefatta stämbanden också, men man låter datorn styra stämbanden. ungefär som att huvudet är en tvärflöjt, stämbanden är sånt som reglerar ljuden och luftkompressorn är som en stor stark mun som blåser utav bara helvete!

14 februari 2011, 21:19
Medlem
Ron Jeremy skrev:
visst låter det frestande?

Man skulle kunna dejta sin dröm närhelst man ville. Dock tror jag att om man hela tiden levde i en perfekt värld, så skulle man skapa konflikter bara för att inte dö av understimulans.

antikropp skrev:
Mycket klok tanke! Det hade jag inte tänkt på faktiskt. När jag först föreställde mig det kroppslösa huvudet så tänkte jag mest ämnesomsättning och kroppsimulator.

Eventuellt är det å andra sidan kanske enklare att återskapa rösten med hjälp av teknik...?

14 februari 2011, 21:24
Medlem
Schueberird skrev:
antikropp skrev:
eller så kan man chansa och se vad som händer när man mixtrar fritt.

Uttrycket "bära hundhuvudet" skulle alltså äntligen kunna få en helt ny innebörd :)

ja absolut! Man skulle kunna inte bara bära ett som i ha det fastsytt på halsen! Du skulle kunna ha ett fastsatt på halsen OCH bära ett i handväskan och samtidigt uppleva verkligheten som om du hade ett hest-huvud. alla huvuden skulle simultant bearbeta sinnesförnimmelser och sånt! I olika nivåer. Paralellt! Top-Down! Bottom-Up! Allt på en gång! Det är verkligheten och framtiden i ett!

14 februari 2011, 21:25
Medlem
Om hjärnan skall leva i en simulerad värld tror jag man likahjärna kan ta bort kraniet o allt annat runt hjärnan, det blir ju överflödigt.
Man kan väll snacka genom att skriva här på aspieforum så det behövs inte några talorgan.
Och vad skall man med ögon till när allt de skulle se är labratorieväggarna.

14 februari 2011, 21:29
Medlem
Tänk att kunna sexa loss med ett moln (cumulus etc...) med ens partners medvetande.

14 februari 2011, 21:30
Medlem
Schueberird skrev:
antikropp skrev:
Mycket klok tanke! Det hade jag inte tänkt på faktiskt. När jag först föreställde mig det kroppslösa huvudet så tänkte jag mest ämnesomsättning och kroppsimulator.

Eventuellt är det å andra sidan kanske enklare att återskapa rösten med hjälp av teknik...?

Jo, men jag tänkte mig att man åker snålskjuts på att liksom ta vad naturen redan har skapat. Att göra helt konstgjorda varelser brukar kunna få människor att känna obehag. Alltså om det inte verkar naturligt så märker människor det. Därför är det nog bra att ia.f. innan man vant människor vid framtiden så kan det nog vara bra att börja smått med ett huvud, det blir så mycket mer naturligt och jag tror inte att människor skulle bli lika chockade som om man gjorde en liksom vanlig talsyntes-grej.

14 februari 2011, 21:30
Medlem
Ufo skrev:
Om hjärnan skall leva i en simulerad värld tror jag man likahjärna kan ta bort kraniet o allt annat runt hjärnan, det blir ju överflödigt.
Man kan väll snacka genom att skriva här på aspieforum så det behövs inte några talorgan.
Och vad skall man med ögon till när allt de skulle se är labratorieväggarna.

Nejdu, man får förstås bygga en liten huvudvagn som man kan styra med hjälp av tanken.

14 februari 2011, 21:31
Medlem
Schueberird skrev:
Nejdu, man får förstås bygga en liten huvudvagn som man kan styra med hjälp av tanken.

Bild

14 februari 2011, 21:39
Medlem
Ja, ungefär så, fast med hjul.

14 februari 2011, 21:43
Medlem
Vill man utesluta organ som producerar hormoner? Adrenalin måste ex. tillföras på önskan.

Vet inte hur det är med dopamin och sånt, jag är inte medicinare.

14 februari 2011, 23:30
Ny tråd Svara på tråd  [ 37 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.