Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
En riktig människa 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En riktig människa
MAT
Bild

12 februari 2011, 00:41
Medlem
Bandspelare

Bild

12 februari 2011, 01:13
Medlem
Ufo skrev:
Ron Jeremy skrev:
Knappast! jag skulle aldrig offra min hund! sunt förnuft för mig.
sugmundfreud skrev:
Varför skulle man bry sig om en random människa på stan istället för ett djur som man lever med och tycker om? Det är ju jättekonstigt, det låter helt känslokallt.

http://www.dn.se/nyheter/sverige/atal-for-fritagning-av-dodsdomd-hund
Ni skulle alltså kunna tänka er att upprepa en sån här historia?
Nä, jag skulle inte kunna tycka om min hund om den gjort en sådan sak. Jag skulle gladeligen skjuta den i huvudet eller injicera den dödliga sprutan själv. Sjuka hundar skall avlivas.

12 februari 2011, 01:25
Medlem
sugmundfreud skrev:
Nä, jag skulle inte kunna tycka om min hund om den gjort en sådan sak. Jag skulle gladeligen skjuta den i huvudet eller injicera den dödliga sprutan själv. Sjuka hundar skall avlivas.
Vilket visar på högre empati mot människor än djur.

12 februari 2011, 01:29
Medlem
Ufo skrev:
sugmundfreud skrev:
Vilket visar på högre empati mot människor än djur.

Hur då? Att jag vill låta en hund dö för skadeprevention säger nada om min empati för de drabbade människorna. Nästa gång kan det vara en annan hund som blir biten. Kanske en av mina egna hundar, ponera att Rottweilern i artikeln var min hund.

12 februari 2011, 01:39
Medlem
sugmundfreud skrev:
Hur då? Att jag vill låta en hund dö för skadeprevention säger nada om min empati för de drabbade människorna. Nästa gång kan det vara en annan hund som blir biten. Kanske en av mina egna hundar, ponera att Rottweilern i artikeln var min hund.
Vänd på det, om det varit en människa som begått våldsdåd.
Hade du föredragit dödsstraff då?

12 februari 2011, 01:43
Medlem
Ufo skrev:
sugmundfreud skrev:
Vänd på det, om det varit en människa som begått våldsdåd.
Hade du föredragit dödsstraff då?

Nej, om våldet är begånget mot mig eller till mig närstående dödar jag helst personen själv. Vi har ett okej rättsystem i Sverige och en människa lever längre än en hund. Personen kan sitta och snickra möbler åt jysk, precis som Hagamannen.

Hundar är nyttodjur som människan valt att avla fram. Då skall de fungera som nyttodjur. Inte killing machines. En hund lever cirka 10 år. Denna livstid ska inte vara en tid av sjukdom, rädsla, rehab och sönderbitna barn.

12 februari 2011, 01:49
Medlem
sugmundfreud skrev:
Nej, om våldet är begånget mot mig eller till mig närstående dödar jag helst personen själv. Vi har ett okej rättsystem i Sverige och en människa lever längre än en hund. Personen kan sitta och snickra möbler åt jysk, precis som Hagamannen.

Hundar är nyttodjur som människan valt att avla fram. Då skall de fungera som nyttodjur. Inte killing machines. En hund lever cirka 10 år. Denna livstid ska inte vara en tid av sjukdom, rädsla, rehab och sönderbitna barn.
Med andra ord faller Yetins argument. För sådär resonerar alla normalt funtade människor.
Man skiljer på helt enkelt på djur och människor. Även på hundar som blir en familjemedlem görs det så.

12 februari 2011, 01:54
Medlem
Jag är inte normalt funtad. Jag är svårt empatistörd. Så detta kan bli en lång diskussion! Jag har alltid varit mer förtjust i djur än i människor. Men med stigande ålder har jag börjat se fulheten i våra framavlade och inplanterade djur. Därför att de är ett verk av människan. Vargen, hundarna, katterna.

12 februari 2011, 02:01
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Bandspelare

Bild

En sonykassett tror jag!

12 februari 2011, 02:02
Ny tråd Svara på tråd  [ 38 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.