![Inlägg Inlägg](./styles/hestia/imageset/icon_topic_latest.gif)
Re: Varför tar du inte livet av dig?
Been there, done that och sitter ärligt talat själv lite i skiten för närvarande (arbetslös, nutbildad och lite osäker på om jag verkligen "håller" utan lönebidrag, samtidigt som jag inte heller vill fastna i lönebidragsträsket och få enkla muppuppgifter utan möjlighet till personlig utveckling).
Min inre stolthet förbjuder mig dock i välidgt hög grad att erkänna min osäkerhet för mig själv eller för andra människor och den förbjuder mig totalt att ge upp, eftersom det skulle utesluta alla de chanser man har.
Har i ärlighetens namn även varit självmordbenägen som tonåring och efter kraschen i samband med min förra (alltså inte den jag gick ut nu i våras) utbildning. Det som fick mig att låta bli var inte heller feghet, utan just denna stolthet som jag har inom mig och som sade till mig att "det hade varit att låta dom där jävla fittorna som inte ger dig en chans att passa in få vinna".
Jag är jävligt tacksam för att jag lät bli att fatta ett oåterkallerligt och synnerligen pantat beslut vid dessa tidpunkter, för trots att allt verkade totalt hopplöst så slutade det bra för mig. Och t.o.m. i nuläget så vet jag att hur det än går i arbetlivet, så kommer jag alltid att ha min fru och även om något skulle hända henne (gud förbjude) så har jag åtminstone naturen och andra "gratisintressen" som alltid kommer att glädja mig. Mat och tak över huvudet kommer jag också alltid att ha. Dessutom vet jag av erfarenhet att så gott som alla "hopplösa" situationer löser sig förr eller senare, även om det ibland kan ta flera år och man kanske inte har en aning om
hur det skulle kunna lösa sig, i dagsläget.
-Därför skall man
aldrig begå självmord!!