Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Nästa
Verklighet och dröm - Att leva värdigt utanför samhället 
Författare Meddelande
Moderator
Inlägg Re: Verklighet och dröm - Att leva värdigt utanför samhället
Okej. Men ekonomin igen, som du inte svarade på ovan: har du grunnat på en stenhårt realistisk och inte för kortsiktig budget, så du inte plötsligt står där medellös med ett hus som kanske inte går att sälja eller skulle inbringa något att tala om?

7 januari 2011, 20:23
Medlem
Jag förstod nog inte ekonomifrågan tror jag. Skulle bråk med grannar kosta mig en massa pengar? Jag tänker ju skaffa hus för att få ett slut på alla grannfejder. Därmed skall det ligga ganska långt ifrån andra hus.

Jag tänker köpa ett hus kontant för max den summa jag får för lägenheten, helst mindre. Jag snackar prisklass max 300 000:-. Medellös blir jag aldrig. Jag har från början investerat 1000:- kr, vilket var vad jag gav för min första bostadsrätt. Mer än 1000:- kan jag således aldrig förlora som jag ser det.

7 januari 2011, 20:40
Moderator
Nej, den frågan hängde inte ihop med den föregående mer än vad grannfrågan hängde ihop med takfrågan, tak- med musfrågan eller mössen med möglet.

Jag tänkte helt enkelt på att även om man på kort sikt kan skita i skogen, bo under läckande tak och så vidare så slipper man mycket kraftödande problem i längden om man har råd att hålla huset i skick även i de avseenden där det är pengar som behövs. Inte nödvändigtvis välpolerat skick, men mekaniskt sunt så att säga.

Vet inte om jag förstod ditt svar mer än delvis, men jag får läsa om när jag har mer hjärna ledig.

7 januari 2011, 20:59
Medlem
Hoppas att du snart hittar något sugmund, för din tanke är klok, att trivas där man bor är bland det viktigaste som finns,
i skogen finns frid och tystnad det är värt mycket. Jag är i samma sits men det är som sagt svårt att hitta något.
Jag tänkte bygga nytt men banken var vrång, trots hyfsad insats, men ska beta av nästa bank.
Tänk på att kanske skaffa luft/luft värmepump där finns mycket pengar att spara, och låt ett auktoriserat företag
(typ Anticimex) besikta kåken så slipper du obehagliga överraskningar som mögel och fusk. Hittar du rätt objekt, go for it!
du har allt att vinna, frihet, lugnare själ, paradis för dig och dina djur. skit i olyckskorparna de kraxar alltid :lol:.
Jag ångrar som fan att jag sålde mitt förra hus, men är man kär och tokig så är man....
Visst taket kan rasa in och måste lagas men shit happens var man än lever, bättre att chansa, komma iväg, än att gräma
sig för att man aldrig kom iväg, orkade/vågade.
Stödjer ditt planerade husköp till 100%, när tillfället kommer slå till!
Lycka till!!!

7 januari 2011, 22:00
Medlem
Ron Jeremy skrev:
Visst taket kan rasa in och måste lagas men shit happens var man än lever, bättre att chansa, komma iväg, än att gräma
sig för att man aldrig kom iväg, orkade/vågade.
Stödjer ditt planerade husköp till 100%, när tillfället kommer slå till!
Lycka till!!!

+1

7 januari 2011, 22:05
Medlem
Hehe, fy fan för mig om jag inte hittar ett hus och fortfarande sitter här och gaggar om fem år :mrgreen: . Tack Ron Jeremy. Å Ufo.

Zombie: Jo alltså pengar finns, jag har pengar till en ny toastol också som jag behöver nu. Att orka åka och köpa en är dock en annan femma. Bajsa i skogen gör jag i väntan på hjälp eller under reparationsarbetets tid, inte i väntan på pengar :P .

7 januari 2011, 22:08
Moderator
Visst ja, lycka till glömde jag ju säga. Lycka till från mig med :!:

(Den som också vore tät... :P )

7 januari 2011, 23:37
Medlem
Jag är inte tät, jag har en snäll pappa 8-) . Snabblektion i hur man blir lika tät som jag:
Köp en lägenhet år 2001 som kostar 1000:-. Sitt och mögla i den nästan 10 år. Sälj den sedan när den stigit i värde för 180 000:-. Köp sedan en lägenhet för samma summa till kompispris ( i mitt fall av pappa) fast den är värd mer. Sitt sedan och mögla i den tills den stiger till det värde som det hus du vill ha innehar.

Allt som behövs är tusen kronor!

Å säljer du hembränt eller knark, spara för bövelen pengarna i madrassen, inte på banken så myndigheterna ser dem. Fast jag skulle aldrig syssla med något sådant, men ändå ifall någon skulle komma på idén.

7 januari 2011, 23:51
Medlem
*bump*

Verkar finnas en del intresse för att diskutera hus och dylikt. Den här tråden lämpar sig väl för detta, så jag inte gaggar sönder Den här tråden.

Nu har jag ju som sagt hittat mitt hus och ämnar så småningom lämna helveteslivet i lägenhet där grannar bara bråkar och letar fel hela tiden upplever jag. Ska bli skönt att slippa stan, slippa E4, slippa... skiten.

16 april 2011, 11:48
Medlem
Det hopplösa här nere i södra norrland är att husen är så jävla dyra, det går inte att
hitta något under 700 000kr som inte är ett ruckel.
Vet ett stort hus på 200m2 med sönderfrysta ledningar det ska galningarna ha 995 000
för tror de, men det har varit till salu i snart 230 dagar funderar faktiskt på att kasta
in ett skambud.

16 april 2011, 12:27
Ny tråd Svara på tråd  [ 109 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 11  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.