Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa
En handlingsplan mot kvinnoförtryck! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: En handlingsplan mot kvinnoförtryck!
För att ta det seriöst, det har inte med kvinnan att göra. Könsroller handlar inte om könet, och rasismen handlar inte om brun kontra vit kulör. Förtryckarmallen passar allt.

Vi män är lika förtryckta som kvinnor, fast hatet uttrycker sig på andra sätt. Alla är förnedrade och kan förnedras. När du når skönhetsidealet till perfektion så kommer du istället bli en dum slyna eller värdelös yrkesmänniska. Det handlar som vanligt om masspsykos och bärsärkstämplingar åt alla jävla håll.

18 december 2010, 20:06
Medlem
+ jag förstår att lidandet är stort. de som drabbas skulle fått en hjärtlig kram om de befunnit sig inom räckhåll.
+ ursäkta svordomarna.

18 december 2010, 20:13
Medlem
Dessutom så är det i de s.k. patriarkaliska samhällena lågstatuskillarna som råkar mest illa ut. Så att kalla samhället för "mansinriktat" är inte korrekt. De som är på toppen är alfahannarna. Det är de som tillskansar sig alla förmåner, med kvinnors goda minne dessutom. Kvinnors biologi gör att de aldrig blir värdelösa i reproduktionshänseende, vilket lågstatuskillarna lätt blir.

18 december 2010, 20:16
Medlem
Så förtrycket kommer ur ingenstans och drabbar lågstatuskillar i första hand samt upprätthålls av kvinnorna själva?
Det sista stämmer till en del. Men jag köper inte att grunden finns i kvinnornas avund inför varandra.

Grunden är de könskillnader som existerar och ska existera men som samtidigt utnyttjas på ett väldigt fult sätt av både män och kvinnor, massmedia och andra med stora ekonomiska intressen.

Någonstans tycker jag att det är otroligt cyniskt att som man helt frånsäga sig ansvaret för hela fenomenet genom att peka på kvinnors inbördes tävlan vilket ju har till syfte att, i slutändan, vinna männens gunst.
Om män godtog unga tjejers utseenden och varierande attribut utan anmärkningar, samt åldrande kvinnors utseendemässiga förändring utan knorr men med en välvillig acceptans så skulle vi redan där ha kommit långt.

Behöver jag leta fram normala icke ungdomliga bröst och övriga lekamen som de för det mesta ser ut i omklädningsrummen eller är vi överens om att ni är ena hycklare hela bunten?

Och vadå BH, sugmund? Ingen vill förbjuda dig att bära BH. Det är inte det det handlar om.
Varför vill du se ut som Samantha Fox egentligen?
Jag är inte bättre själv, märk väl, snarare tusen gånger värre men det är inget hinder för att ändå ha ögonen öppna inför vilket jävla cirkus man som kvinna deltar i.

18 december 2010, 21:36
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Så förtrycket kommer ur ingenstans och drabbar lågstatuskillar i första hand samt upprätthålls av kvinnorna själva?
Det sista stämmer till en del. Men jag köper inte att grunden finns i kvinnornas avund inför varandra.

Det är väl så att de medfödda adaptioner som män och kvinnor har gör att det blir en kamp. Kvinnor är programmerade att söka efter män med status, och ratar lågstatuskillar. Män är programmerade att maximera sin reproduktion, och föredrar därför kvantitet, och kvinnor som kan alstra maximalt med barn. Det är därför som de ratar äldre kvinnor, och föredrar unga tjejer. Sedan kan ju inget kön få sin vilja igenom, utan det är här kampen mellan könen kommer in, samt tävlan mellan individer av samma kön.

CodeRedAlert skrev:
Grunden är de könskillnader som existerar och ska existera men som samtidigt utnyttjas på ett väldigt fult sätt av både män och kvinnor, massmedia och andra med stora ekonomiska intressen.

Visst är det så, kombinerat med flockmentalitet.

CodeRedAlert skrev:
Någonstans tycker jag att det är otroligt cyniskt att som man helt frånsäga sig ansvaret för hela fenomenet genom att peka på kvinnors inbördes tävlan vilket ju har till syfte att, i slutändan, vinna männens gunst.

Snarare handlar det väl om att visa upp att man är attraktiv hos motsatta könet, vilket leder till hög status inom kollektivet kvinnor.

CodeRedAlert skrev:
Om män godtog unga tjejers utseenden och varierande attribut utan anmärkningar, samt åldrande kvinnors utseendemässiga förändring utan knorr men med en välvillig acceptans så skulle vi redan där ha kommit långt.

Det går ju emot mäns biologi. Män är programmerade att föredra kvinnor som har majoriteten av sitt barnafödande framför sig. Kvinnor som inte längre kan föda barn har inget evolutionärt värde för män.

CodeRedAlert skrev:
Behöver jag leta fram normala icke ungdomliga bröst och övriga lekamen som de för det mesta ser ut i omklädningsrummen eller är vi överens om att ni är ena hycklare hela bunten?

Vaddå hycklare? Män som föredrar kvinnor som inte kan ge dem några barn är "dead-ends". Deras gener har selekterats bort av evolutionen, alltså finns inte heller sådana män.

18 december 2010, 21:51
Medlem
CodeRedAlert skrev:
Och vadå BH, sugmund? Ingen vill förbjuda dig att bära BH. Det är inte det det handlar om.
Varför vill du se ut som Samantha Fox egentligen?

Därför att jag finner stort nöje i att stå och betrakta min egen spegelbild. Samantha Fox är oerhört vacker. Om jag hade en kropp som hennes (den hon hade innan hon opererade bort brösten och började träna) skulle jag inte kunna slita mig från spegeln. Det jag gillar allra mest är hennes ögon, hennes platta mage och hur symmetrisk men ändå skum kroppen är. Den är fascinerande att betrakta. Hur hon kan vara kort men ändå kurvig. Korta människor ser ju annars ofta ut som potatisar.

Men du hade en annan teori om varför hon är mitt ideal: Let´s hear it:

18 december 2010, 22:18
Medlem
Rdos:
Så män styrs totalt av sin reptilhjärna?
Den tunna hinna av förnuft som nödtorftigt täcker över alla djuriska drifter och männens behov att ge efter för dem är där enbart för att slå blå dunster i våra godtrogna ögon?

Då lämnar jag över till EXTREMEPOWER igen. ;)

18 december 2010, 22:22
Medlem
sugmundfreud skrev:

Ja, dumt nog utgick jag ifrån att du fungerar som majoriteten av alla kvinnor.
Det vill säga att man definierar sitt eget utseendeideal efter det som anses attraktivt i andras ögon (andras = mestadels mäns).
Och detta mer eller mindre omedvetet då det är ett djupt inrotat mönster i processen att duga inför sig själv och därmed inför andra som nötts in redan under uppväxten. De flesta av oss är rätt hjärntvättade på den här punkten.

Men all heder till dig om det inte är så! Jag har själv inte lyckats med det än.

Fast det mest fantastiska vore väl att titta på sin egen kropp som den ser ut just nu i detta ögonblick och få kåtslag på sig själv.

18 december 2010, 22:29
Moderator
Tänkte hålla mig utanför den här omgången av samma gamla dödfödda tjafs med rdos, som säger en hel del vettigt emellanåt men alltid förstör det själv med sin totala biologistfundamentalism och privata fixering vid "aspie" och "NT" som två djurarter som på varje enskild punkt ska vara så olika som möjligt, och andra högljudda lågempatiska karlslokar av båda könen; men när sådana typer börjar ta sig rätten att tala för mig i alltför fräck ton:
rdos skrev:
Vaddå hycklare? Män som föredrar kvinnor som inte kan ge dem några barn är "dead-ends". Deras gener har selekterats bort av evolutionen, alltså finns inte heller sådana män.

så är det tydligen ändå någon säkring som går.

CRA:s utfall mot alla män tolkar jag mer som utslag av ungefär samma frustration som den jag känner.

(rdos' löjligt förenklade syn på samband mellan evolutionstryck och genetik (och för den delen sin förenklade genetik och psykologi) går jag inte ens in på. Har han inte lärt sig hittills att det är mer komplicerat än vad som syns på första ytnivån, trots att ämnet ingår i hans specialintresse, så lär han aldrig lära sig det.)

18 december 2010, 22:44
Medlem
CodeRedAlert skrev:
sugmundfreud skrev:

Ja, dumt nog utgick jag ifrån att du fungerar som majoriteten av alla kvinnor.
Det vill säga att man definierar sitt eget utseendeideal efter det som anses attraktivt i andras ögon (andras = mestadels mäns).
Jag är ganska omedveten om vad andra gillar. Brukar få skäll på nt-forum om jag har avatarbilder där jag har regnbågsfärgat hår. För att jag anses barnslig och ser ut som en häxa.

CodeRedAlert skrev:
Och detta mer eller mindre omedvetet då det är ett djupt inrotat mönster i processen att duga inför sig själv och därmed inför andra som nötts in redan under uppväxten. De flesta av oss är rätt hjärntvättade på den här punkten.
Ja, det är ju sant. Jag är hjärntvättad på många sätt, tex hjärntvättad till att panta burkar. Men när det gäller något så personligt som utseende kommer omvärlden inte åt mig. Där bestämmer jag.

CodeRedAlert skrev:
Men all heder till dig om det inte är så! Jag har själv inte lyckats med det än.
Jag tror hedern får gå till min autismspektrumstörning och eventuella narcissistiska personlighetsstörning. De sjukdomar som ger mig omedvetenhet och håller mig kvar på ett barns nivå.

CodeRedAlert skrev:
Fast det mest fantastiska vore väl att titta på sin egen kropp som den ser ut just nu i detta ögonblick och få kåtslag på sig själv.
Du borde göra det, att döma av de bilder jag sett. Själv vill jag gå ner i vikt minst 40 kg till innan jag ens kan börja tänka på att jag är en människa med en kropp.

18 december 2010, 22:54
Ny tråd Svara på tråd  [ 86 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 9  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.