Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa
Parafiliers vara och icke-vara! 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Parafiliers vara och icke-vara!
Flia skrev:
Det är ju skillnad om den som ska titta måste vara aktiv och bege sig till utsiktsplatsen. Att visa upp sig för dem som inte bett om det är förstås brottsligt, och speciellt att visa sig för barn (vilket är skadligt för barnen).
Är det?
Gå fram till 2:40 i den här filmen. Är den scenen skadlig för barn?

25 december 2010, 15:05
Medlem
Flia skrev:
Det är ju skillnad om den som ska titta måste vara aktiv och bege sig till utsiktsplatsen.

De som är så pass aktiva anmäler nog aldrig. Men i lagens mening är det nog olagligt oavsett om den
som tittar är intresserad eller inte.

Flia skrev:
Att visa upp sig för dem som inte bett om det är förstås brottsligt, och speciellt att visa sig för barn (vilket är skadligt för barnen).

Jag håller inte med om att det är brottsligt. Jag anser istället att gränsen borde gå där den gick
förut (för typ 20-30 år sedan). Den som inte gör något aktivt (t.ex. följer efter, försöker ta kontakt,
eller uppträder hotfullt) gör i mitt tycke inget brottsligt. Jag ser det inte som mer brottsligt
än grovhångel vid vanlig dejting eller kvinnor som i sitt parningsspel gör rörelser med tydlig sexuell anspelning.

Flia skrev:
Rent språkligt så innefattar ju exhibitionism även skådespelare och artister. Å andra sidan är det ingen som anmäler dem för ofredande.

Det finns oxå s.k. CFNM shower där manliga skådespelare uppträder nakna (en del av dessa är sannolikt exhibitionister) för kvinnlig publik. Dessa lär väl inte heller betraktas som brottsliga. Än.

25 december 2010, 15:06
Medlem
rdos skrev:
Håller nog oxå med Ufo om att pedofili är relativt vanligt.
Jag håller med rdos om att det är relativt vanligt att hästar kan flyga.

Eller på ren svenska, "När i helvete har jag påstått det där?"

25 december 2010, 15:07
Medlem
Ufo skrev:
Flia skrev:
Det är ju skillnad om den som ska titta måste vara aktiv och bege sig till utsiktsplatsen. Att visa upp sig för dem som inte bett om det är förstås brottsligt, och speciellt att visa sig för barn (vilket är skadligt för barnen).
Är det?

Naturligtvis inte. Sex mellan barn är helt naturligt i många jägar-samlar-samhällen. Det är kristendomen som för ut den myten.

25 december 2010, 15:12
Medlem
Ufo skrev:
rdos skrev:
Håller nog oxå med Ufo om att pedofili är relativt vanligt.
Jag håller med rdos om att det är relativt vanligt att hästar kan flyga.

Eller på ren svenska, "När i helvete har jag påstått det där?"

:lol:

OK. Jag tenderar att använda beteckningen "pedofili" lite bredare än andra, men det beror på att jag vill visa på myterna kring pedofili. För mig behöver det inte till sexuellt umgänge med barn för att jag ska använda ordet pedofil, utan jag tycker det räcker med en attraktion över generationsgränserna. Det är ändå där som basen finns och där rädslorna hos människor i allmänhet ligger.

25 december 2010, 15:17
Medlem
Ufo skrev:
Flia skrev:
Är det?

Vad menar du? Att Ronja och Mattis tycker om varandra, som far och dotter? Eller att man svalkar sig efter bastun?

Inget av dem är sexuella, eller hur?
Det är när man utsätter barn för sex som det blir farligt. Eller prat om sex. Eller visar sexuell upphetsning.
Nakna kroppar är inte sex.

25 december 2010, 15:23
Medlem
Vid närmare genomläsning så vet jag inte hur jag fick ihop det där om vad Ufo skrev. Jag får väl skylla på ont om tid (hann inte läsa igenom tråden) och dåligt minne. :oops:

25 december 2010, 15:24
Medlem
Flia skrev:
Inget av dem är sexuella, eller hur?
Det är när man utsätter barn för sex som det blir farligt. Eller prat om sex. Eller visar sexuell upphetsning.
Nakna kroppar är inte sex.

Varför skulle det vara farligt? Vad är det som händer? Även små barn är sexuella varelser, och de som kommit
in i puberteten är ju definitivt det. Läsa "Nisa" som handlar om jägar-samlare i Afrika. När hon var väldigt ung
så lekte hon sexuella lekar med jämnåriga. Det gjorde alla i deras stam. De var antagligen inte mer än drygt
10 år när de började med sådant.

Detta är ju en kristen-moralisk fråga. Före p-pillren så var man ju tvungen att hindra folk ifrån att
ha sex p.g.a. risken att bli gravid, så även barn och ungdomar. Det är ju härifrån myten om barn
som icke-sexuella varelser kommer.

25 december 2010, 15:31
Medlem
rdos skrev:
Vid närmare genomläsning så vet jag inte hur jag fick ihop det där om vad Ufo skrev. Jag får väl skylla på ont om tid (hann inte läsa igenom tråden) och dåligt minne. :oops:
:lol: :lol: :lol:

25 december 2010, 15:34
Medlem
rdos skrev:

Flia skrev:
Att visa upp sig för dem som inte bett om det är förstås brottsligt, och speciellt att visa sig för barn (vilket är skadligt för barnen).

Jag håller inte med om att det är brottsligt. Jag anser istället att gränsen borde gå där den gick
förut (för typ 20-30 år sedan). Den som inte gör något aktivt (t.ex. följer efter, försöker ta kontakt,
eller uppträder hotfullt) gör i mitt tycke inget brottsligt. Jag ser det inte som mer brottsligt
än grovhångel vid vanlig dejting eller kvinnor som i sitt parningsspel gör rörelser med tydlig sexuell anspelning.

Möjligen har man insett att barn (och andra) faktiskt far illa av att se blottare där de inte förväntas finnas. Sexuell anspelning är för barn skadligt, förstå det!

Att höra människor prata om sex, att se vuxna ha sex, att bli utsatt för blottare....
Allt det kan ge exakt samma problem som fysisk incest. Incestuös miljö kallas det för, och kan ge lika stora trauman.

Den som inte tror på det försöker bara försvara ett eget missbruksbeteende.

Att se en blottare på stan utan bånge, och helt utan sexuella anspelningar, ger inte dessa skador hos barnen.

25 december 2010, 15:34
Ny tråd Svara på tråd  [ 52 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.