Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa
Pipecasting 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Pipecasting
Det är nog inte ens en fördom, det står i min presentation på det andra forumet... tack för förklaringen annars, det blev faktiskt genast mycket både intressantare och roligare.

24 oktober 2010, 17:50
Medlem
Krigarn

Det skulle vara kul att se vad för pipa, som enligt dig skulle vara matchande för undertecknad ("forden")?

Som du säkert vet är min designsmak = murrigt, färgglatt och antinget 70-talsinspirerat, eller klassiskt (konservativt) vad gäller formgivningen.

Poltitiskt är jag ganska svårplacerad, eftersom jag kan ligga långt åt vänster i vissa frågor, medans jag kan vara mera höger (konservativ) i andra frågor. Dock är jag stark motståndare till kommersialism och nyliberalism.

Min personlighet har ju, som känt två väldigt motsägelsefulla sidor: dels en seriös, kritsikt tänkande och allmänbildad sida, men samtidigt en annan, tämligen utflummad, provoaktiv och på gränsen till narcissistisk sida.

För att sammanställa det hela kan jag nog sägas vara både snäll, godhjärtad och intelligent, vilket ofta (men inte alltid), i andras ögon uppvägt det faktum att jag samtidigt kan vara otroligt jobbig att ha att göra med i längden. *insiktsfullt*

Eftersom jag bestämt tar avstånd från narkotikaanvändning, bör den föreslagna pipan dock vara ämnad åt tobaksrökning och ingenting annat.

-Skall faktiskt bli riktigt spännande att se, vad du kan komma fram till med hjälp av denna information!

27 oktober 2010, 13:05
Medlem
dubbelpost

27 oktober 2010, 13:10
Medlem
Eftersom du
-Arbetar utomhus
-Gillar grunge
-Är skåning

blir det en

Bild

27 oktober 2010, 16:34
Medlem
Här kan man roa sig med att se på mer eller mindre lyckade matchningar. Det som slår mig är att folk förr i tiden såg värdigare ut än idag.
www.josephcrusejohnson.blogspot.com/

30 oktober 2010, 07:59
Medlem
Jag tar gärna en pipa jag med. Fråga om det är nåt du undrar för att kunna ta fram en pipa.

*Favoritländer?

Skandinavien att leva i. sydostasien sett till några aspekter av kultur, livsstil, filosofi etc. Turkiet är ett trevligt land att vara turist i.

*Mörkt, kärvt, ruggigt eller ljust, sött, gulligt?
*Slätt, polerat eller ojämnt, oslipat, rustikt?

Slätt, klara färger, enkelt och funktionellt men med väl utförd design.
Modernt, strömlinjeformat och kanske lite sterilt.

*Vad dricker du helst?

Måltidsdryck etc: Pepsi Max
Alkohol: Öl. Gärna då lite roligare sorter än "stor stark". Kilkenny är en favorit.

Gärna en fin Whiskey nångång ibland.

*Klassiskt eller techno?

Klassikt...kanske...

*Stureplan eller ett skjul på vischan?

En skjul om man måste välja på dessa alternativ.

Annars en lokal pub i mellanstor svensk stad, med en lokalt band som drar lite rockklassiker och nationalteatern typ.

*Cafe eller pub?

Pub

*Morgon, förmiddag, dag, eftermiddag, kväll eller natt?

Kväll/natt.

*Teknik eller estetik?

Teknik som designats med hänsyn taget till estetik och funktionalitet.

30 oktober 2010, 17:10
Medlem
Krigarn skrev:
Eftersom du
-Arbetar utomhus
-Gillar grunge
-Är skåning

blir det en

Bild

hmmm... majspipa?

Varför inte?

Det hade faktiskt varit kul att pröva att röka pipa någon gång, även fast jag är ickerökare till vardags. Har typen av pipa stor betydelse för smakupplevelsen, även om man använder samma sorts tobak, i olika pipor, och hur smakar majspipa i så fall?

30 oktober 2010, 21:58
Medlem
Pipan har viss betydelse för smaken, men främst varierar det gällande hållbarhet. Majspipan ska inte avge ngn egen smak och är en bra nybörjarpipa för de som är helt rudis. Det är ingen stor förlust om du tappar en majspipa i golvet.

Men de är en slit-och-slängprodukt, rena förbrukningsartiklar vilket man ska komma ihåg. Fem stopp sen är det stopp sas.

31 oktober 2010, 02:47
Medlem
moggy skrev:
Jag tar gärna en pipa jag med. Fråga om det är nåt du undrar för att kunna ta fram en pipa.

*Favoritländer?

Skandinavien att leva i. sydostasien sett till några aspekter av kultur, livsstil, filosofi etc. Turkiet är ett trevligt land att vara turist i.

*Mörkt, kärvt, ruggigt eller ljust, sött, gulligt?
*Slätt, polerat eller ojämnt, oslipat, rustikt?

Slätt, klara färger, enkelt och funktionellt men med väl utförd design.
Modernt, strömlinjeformat och kanske lite sterilt.

*Vad dricker du helst?

Måltidsdryck etc: Pepsi Max
Alkohol: Öl. Gärna då lite roligare sorter än "stor stark". Kilkenny är en favorit.

Gärna en fin Whiskey nångång ibland.

*Klassiskt eller techno?

Klassikt...kanske...

*Stureplan eller ett skjul på vischan?

En skjul om man måste välja på dessa alternativ.

Annars en lokal pub i mellanstor svensk stad, med en lokalt band som drar lite rockklassiker och nationalteatern typ.

*Cafe eller pub?

Pub

*Morgon, förmiddag, dag, eftermiddag, kväll eller natt?

Kväll/natt.

*Teknik eller estetik?

Teknik som designats med hänsyn taget till estetik och funktionalitet.

Du gillar väl sci-fi, datorer, rymden och grejer också?
Modernt, strömlinjeformat och kanske lite sterilt...hmmm...

Bild

31 oktober 2010, 02:52
Medlem
Krigarn skrev:
Du gillar väl sci-fi, datorer, rymden och grejer också?
Modernt, strömlinjeformat och kanske lite sterilt...hmmm...

Bild

Mmmmm. Helt klart godkänt! :D

1 november 2010, 01:01
Ny tråd Svara på tråd  [ 35 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.