Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
Zombie
Moderator
|
Re: Medicintråden
|
11 januari 2011, 21:07 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Ja, det är nog rätt tänkt. Dessutom har jag inte längre kredit på apoteket jag brukar gå till så det blev ingen medicin alls. Hur många olika kreditkonton vill de att man ska ha när det nu finns hundramiljoner olika apotek?
Dessutom sover jag riktigt bra igen. Knack, knack...
|
14 januari 2011, 10:51 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Venflaflaflaflaflaxin? Någon som har erfarenhet av den medicinen?
|
17 januari 2011, 20:04 |
|
|
Zombie
Moderator
|
SNRI:n Venlafaxin/Efexor osv.? Nej. Men Google föreslog självmant tillägg som "biverkningar" och "alkohol" när jag skulle googla på "venlafaxin" och träffarna var rätt många.
|
17 januari 2011, 20:12 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jag tycker den är bra. Men jag har inte drabbats av några biverkningar vilket ofta brukar vara ett stort problem. Den hjälper mycket bra mot ångest och social fobi också, eftersom den är en SNRI. Dessutom har jag för mig att den anses vara något effektivare mot depression än SSRI. På det andra forumet nämndes att SNRI generellt skulle vara väldigt överlägset SSRI för aspergare i högre grad än andra, men det är inget som är allmänt vedertaget i vetenskapen så vitt jag vet. Kan mycket väl vara så, men inte bevisat.
|
17 januari 2011, 20:19 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Mja.
Jag måste få mer energi någonstans ifrån. Centralstimulerande hjälpte ju inte som jag hade hoppats och nu är jag på samma ruta som januari förra året, dvs. på väg mot permanent sängläge i några månader framöver, om jag inte ser upp. Tänker inte jobba natt mer iaf. Det är inte värt några pengar i världen att bli så där utmattad och få dygnsrytmen totalförstörd.
Tänk om venfaflaxfalxifalxin är det som ger mer energi?! Trots namnet. Känner mig helt utmattad efter att ha försökt stava det rätt.
|
17 januari 2011, 22:30 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Orkeslöshet är ju ett depressionssymptom så det kan hjälpa.
|
18 januari 2011, 20:43 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Snälla ni jag behöver ha lite hjälp Kan inte sova när helvetesångesten sätter in, vet inte var jag ska ta vägen har ätit 9 flunitrazepam, 4st treo comp och 3 citodon 5 iktorivil men är lika pigg och eländig ändå, knallar runt för att inte svimma. Är det någon som vet något sömnmedel som är av knockout typ, har läkartid imorgon och hon är inte omöjlig. Fick idag reda på att jag kanske har ADD, som om det inte räckte med AS-fanskapet och dessutom är vätetiden för utredningen lång. Så snälla har ni något medicin tips berätta.
|
21 januari 2011, 05:53 |
|
|
Ufo
Medlem
|
Har du provat Concerta ? Jag höll också på att dividera om ADD utöver AS. Fick till slut Concerta och somnade som en stock. Innan hade jag gått omkring i över 20 år utan att kunna sova normalt.
|
21 januari 2011, 05:59 |
|
|
Ron Jeremy
Medlem
|
Jag kan ju fråga min läkare på HC, dom där galningarna på psyk skriker ju beroende över allt man frågar om. Det där du varit med om låter faktiskt som mig, 20 år av taskig sömn. Jag får väl börja tjata, tur att jag har min hund, han är ju mitt underbara ansvar, annars hade jag nog klivit av det här tåget. Tack för tipset. Tänker inte kliva av, kämpar vidare fast nu känns det förjävligt.
|
21 januari 2011, 06:10 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|