Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
asponomen
Medlem
|
Re: Vem gjorde rätt?
INGEN gjorde rätt
|
3 juli 2010, 05:18 |
|
|
Zombie
Moderator
|
asponomen har rätt (tycker jag). (Tänk om man kunde be båda två att nollställa...)
|
3 juli 2010, 18:25 |
|
|
Tjabo
Medlem
|
Båffat Den förförlige yxmannen e en yxman.
|
3 juli 2010, 20:12 |
|
|
Yetin
Medlem
|
** vill inte ens diskutera frågan, vilket var orsaken att jag åkte för att konfrontera henne personligen. Först utan yxa, men sen plockade jag fram yxan när hon fortfarande inte behaga diskutera en lösning. Problemet med att bara släppa det är att räkningarna fortsätter komma. Det är inte bara telefonräkningar utan även kreditkortsräkningen. Så har hon lånat 4000 för att hon skulle göra någon lönsam affär. Jag skulle fått tillbaka pengarna några dagar senare men nejdå, det fanns inga pengar. Hon har aldrig haft problem att skaffa fram pengar för att köpa knark. Jag vet inte vad hon fått dem från men fort har det gått och det har varit mycket pengar.
|
3 juli 2010, 20:50 |
|
|
Schueberird
Medlem
|
Han är inte bara yxman - han är mamma också Hur går det med medlingskontakten? Jag har själv råkat ut för manipulativa kvinnor (även om jag kom undan bra mycket lindrigare än du), så jag kan sympatisera med den biten, men att springa omkring med yxa är lite osmart; det skapar bara sympatier för det så kallade offret (som det i och för sig kanske också är synd om på något sätt, men jag kan bara inte komma på vilket sätt (visst, bli hotad med yxa är kanske lite mindre jätteroligt, men det jag vet om "offret", så verkar hon tåla ett och annat, men väljer att spela traumatiserad för att skaffa sig fördelar (ja, jag är medveten om att mitt omdöme kanske påverkas av mina egna erfarenheter av manipulativa kvinnor)).
|
3 juli 2010, 20:51 |
|
|
moggy
Medlem
|
Då var du rätt korkad om du lånade ut pengar till en trashig knarkarbrud. Det går aldrig att lita på såna och dom kommer för det mesta undan. När dom bränt allt förtroende hos en kille så kan dom alltid skaffa en ny kille att blåsa på pengar för att leva på andra. Dom får knappast nåt dåligt samvete heller och dom är duktiga på att manipulera omgivningen till tro att dom är offren.
|
3 juli 2010, 21:00 |
|
|
Zombie
Moderator
|
Frågar detsamma. Min uppgivna önskan missförstod du nog. Med "nollställa" menar jag inte "bara släppa". Orkar inte förklara mer, åtminstone inte just nu.
|
3 juli 2010, 21:02 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Medlaren ska höra av sig nästa vecka när hon talat med åklagaren. Visst kanske det var osmart att springa omkring med en yxa, men jag tycker fortfarande inte det var fel. Oärlighet är värre än det mesta, och definitivt värre än en trasig altandörr. Det är egentligen det enda som hänt, sen har ** kryddat berättelsen med skitsnack.
|
3 juli 2010, 21:17 |
|
|
Yetin
Medlem
|
Jo, men hon har en förmåga att spela vettig och trevlig. Det hade jag dock insett att hon inte var när det där lånet ägde rum. Men ** är inte en sån som frågar snällt, hon är dominant, elak och våldsam, även offentligt.
|
3 juli 2010, 21:19 |
|
|
moggy
Medlem
|
Jo, visst. Det är inte lätt. Vi män har ju lite biologi att skylla på i såna här situationer som gör oss lättpåverkade och "snälla".
|
3 juli 2010, 21:35 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|