Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Nästa
Jag är inte rasist 
Författare Meddelande
F.d. exec
Inlägg Re: Jag är inte rasist
moggy skrev:
Som jag ser det så är islamiseringen av Europa det största hot vi har just nu emot vårt sätt att leva. Ett hot långt större än vad kommunismen och nazismen nånsin var. Det är bara en tidsfråga innan som hamnar i majoritet och tar över och då kommer det inte att bli lätt att inte vara muslim.

Det var någon "intellektuell kändis" (professor, nobelpristagare?) i USA som aktualiserades för några år sedan med att han varnade för att de europeiska länderna bäddade för framtida folkmord med sin invandringspolitik. Han menade att det varit standardstrategin "sedan alltid" i Europa vid de tillfällen då för mycket invällare hopat sig här och bägaren slutligen runnit över. Låter det bekant? Är det någon som kan ge ett namn på honom?

Jag tror att det ligger något i det. Om problemet börjar bli överhängande i större delar av Europa så tror jag att de civilisationsbärande elementen i de västerländska samhällena kommer sätta ner foten och lösa problemet. Folkmord och massdeporteringar till Grönlands inland (ungefär som nordamerikanerna löste indian-problemet) är de lösningar som spontant slår mig, men vem vet -- det kanske finns enklare lösningar att tillgå om 30 år.

10 maj 2010, 18:12
Moderator
Tack igen, CodeRedAlert, för att här finns en mänsklig röst även när jag är forumhes.

CodeRedAlert skrev:
Ang. anhöriginvandring:
Om någon kommer hit som flykting så är det ju självklart att de anhöriga som eventuellt invandrar hit också har det tufft, de kommer ju från samma förhållanden som flyktingen och myglar sig inte hit av nöjesskäl, snälla du!
Ibland tänker ni lite dåligt.

Vill tillägga att det också är en humanitär fråga att inte splittra familjer. Nu råkar Sverige ha en internationellt sett svag släktkultur - just nu i vår historia - men det behöver vi alltså korrigera för när vi har med folk från många andra håll att göra; dessutom är det ju ofta även medlemmar av folks kärnfamiljer som blir ifrågasatta och får svårt att komma in.

10 maj 2010, 18:23
Medlem
moggy skrev:
Misslyckandet med integrationen beror på att det är i stort sett omöjligt att få ett mångkulturellt samhälle att fungera. Det är bara att se på historien, finns väldigt få exempel på lyckade sådana försöka. Desto fler exempel finns det som visar att samhällen med vitt skilda kulturer slits sönder i inbördeskrig.

Till exempel Indien har en lång historia av fungerande mångkultur, så att säga att mångkultur aldrig kan fungera är fel.

moggy skrev:
Det kostar väldig mycket vilket leder till sänkt välfärd för oss svenskar. Välfärdssystemen urholkas när hundratusentals invandrare tillåts utnyttja dessa, många som kommer att leva på bidrag hela sina liv. Vilja att betala skatt kommer att sjunka för höginkomsttagare när dom känner att skatterna till stor del går till ickesvenskar och dom kommer därmed att rösta därefter.

Då är det väl snarare höginkomsttagarnas (foliehögerns) känsla för solidaritet på vilken det är fel. Sveriges välfärd bygger ju på att alla bidrar med sitt, men tyvärr är det väl knappast heller så att foliehögern är särskilt solidarisk ens mot behövande svenskar (bidragstagare ses som parasiter av dem till vilka du refererar som "höginkomsttagarna"), så att ställa gruppen svenskar mot gruppen "invandrare" är knappast särskilt rimligt.

Citera:
Det skulle vara betydligt billigare och effektivare och bespara oss mycket problem och brottslighet om vi bekostade flyktingläger kring deras hemländer dit dom kunde komma och få mat och tak över huvudet istället för att vi ska ge dom svensk nivå på välfärden.

Vad innebär "svensk nivå på välfärden" - att alla har råd med en egen plasmateve och två bilar per hushåll!? Många skulle mycket väl kunna dra ner på sin livsstandard utan att det gick någon större nöd på dem.

Det största problemet med invandringen är inte att det kommer hit folk utifrån utan att integrationen inte fungerar så bra som den skulle kunna fungera. SFI-undervisningen, för att ta ett exempel, är i många fall ett skämt där privata aktörer skor sig (på inte bara invandrarnas bekostnad utan även skattebetalarnas).

Kanske är det så att ett visst tvång faktiskt måste till för att lösa problemen (även om jag rent generellt är emot tvång). Till exempel skulle man kunna tvinga invandrare att sprida ut sig över hela Sverige, så att inte eventuella ökade kostnade faller på enbart ett fåtal kommuner, men det skulle även i många fall bättre kunna motivera den som inte kan svenska att lära sig det. Dessutom borde det vara lättare att skaffa jobb åt fler.

10 maj 2010, 18:59
Medlem
Zombie:
Bild

Hoppas fler med humana värderingar hittar hit. Det börjar bli lite tröttsamt detta.

Edit: Se där - Schueberird!

10 maj 2010, 19:03
Medlem
Zombie skrev:
Vill tillägga att det också är en humanitär fråga att inte splittra familjer. Nu råkar Sverige ha en internationellt sett svag släktkultur - just nu i vår historia - men det behöver vi alltså korrigera för när vi har med folk från många andra håll att göra; dessutom är det ju ofta även medlemmar av folks kärnfamiljer som blir ifrågasatta och får svårt att komma in.

Det ju dom själva som väljer att splittra familjen när en av dom flyttar hit.

Dom kan få ta hit släkten om dom kan ordna med försörjningen för dom, det svenska samhället ska inte göra det. Dessutom är familjerna i många fall inte mamma, pappa och barn utan det är flera generationer och kusiner etc vilket gör att väldigt många får komma om familjen ska få komma hit. Och allt ska betalas av svenska skattebetalare.

Sen har vi ju det här med som så kallade ensamkommande flyktingbarnen (eller skäggbarnen som dom också kallas). Det kommer en vuxen ung man och säger att han förlorat sin familj och att han är 13 år, han får uppehållstillstånd och då plötsligt dyker hela släkten upp och vill komma hit.

10 maj 2010, 19:20
Medlem
:shock:
Skrev du det där precis, Moggy?

Var har du din hjärna? Fungerar den? *knack knack*

10 maj 2010, 19:40
Moderator
Så länge du/ni har en världsbild där (t.ex.) politiskt, kulturellt, sexuellt eller gravt ekonomiskt förtryck är något man väljer att utsätta sig för, eller åtminstone något man får skylla sig själv om man inte stannar kvar för att bekämpa, oavsett risker och ångestnivåer ni ändå inte vill tro på, och så länge ni vill utgå från att flertalet - bara rent händelsevis* - mörkhyade, åtminstone bland dem som kommer hit, är ute efter att bedra, finns det ju inget att diskutera. Bara så djävla tröttsamt, jag håller med CodeRedAlert även om det. (Oj vilket hjärta jag fick :oops: - tack detsamma! :D )

Men tack Schueberird också!

Ser förresten att CDR just skrev ett kanske mer uttömmande svar än jag. Känns ju som Olustiga Husets spegelsalar detta.

------------------------
*Kanske uppriktigt händelsevis för en del av er, men inte för alla. Och de av er som inte är rasister gör er ju till nyttiga idioter för rasisters syften. Och er selektivitet i vad ni tar in av världen kan ju på samma sätt bero på naivitet hos en del av er - men även ni som bara är naiva, åt det här hållet, gör er till nyttiga idioter åt folk som vill ställa till upplopp och döda, skicka tillbaka ännu fler än vad som redan skickas tillbaka till svält eller avrättning och så vidare.

10 maj 2010, 19:42
Medlem
Zombie skrev:

Man kan ju börja med att prioritera den svenska kärnfamiljen innan man börjar dra hit en massa flyktinganhöriga. :roll:

10 maj 2010, 19:47
Medlem
CodeRedAlert skrev:
:shock:
Skrev du det där precis, Moggy?

Var har du din hjärna? Fungerar den? *knack knack*

Den funkar fint. Tackar som frågar!

:)

10 maj 2010, 19:50
Medlem
Zombie skrev:
Så länge du/ni har en världsbild där (t.ex.) politiskt, kulturellt, sexuellt eller gravt ekonomiskt förtryck är något man väljer att utsätta sig för, eller åtminstone något man får skylla sig själv om man inte stannar kvar för att bekämpa, oavsett risker och ångestnivåer ni ändå inte vill tro på, och så länge ni vill utgå från att flertalet - bara rent händelsevis* - mörkhyade, åtminstone bland dem som kommer hit, är ute efter att bedra, finns det ju inget att diskutera. Bara så djävla tröttsamt, jag håller med CodeRedAlert även om det.

Nu påstår du att jag har massa åsikter som jag inte har.

Vilket du brukar bli arg över när du upplever att nån gör emot dig.

10 maj 2010, 19:53
Ny tråd Svara på tråd  [ 185 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1, 2, 3, 4, 5, 6 ... 19  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.