Nu var jag inte speciellt seriös med det där tramsinlägget.
Men oavsett så sitter jag här, mitt i slummiga förorten med hög andel invandrare varav väldigt många färgade.
Jag känner till otaliga barn med ena föräldern färgad och den andra ljus.
Vi har en låg- och mellanstadieskola precis inpå knuten och som av en händelse så har jag koll på alla som går där. Samt en stor del av barnen i en annan närliggande skola med liknande elevunderlag.
De mulattungar jag lärt känna och alla de andra som jag känner till utseendet här i området är, utan undantag, normalintelligenta och däröver.
Dessutom är otroligt många av de helt smärtsamt vackra, de har verkligen fått det bästa av två geografiska ursprung.
Så de här utvecklingstörda mulattbarnen, som du påstår ska finnas här, lyser verkligen med sin frånvaro.
Det satsas på undervisningen och barnomsorgen här i förorten, Lugna gatan-ungdomar håller koll i tunnelbanan, kyrkan kämpar på med sin fritidsverksamhet, sim- och idrottshallen försöker engagera barn i sina sportsliga aktiviteter, närpoliser patrullerar parkvägarna och blir tjenis med de blivande strulungdomarna för att förebygga det som ändå kommer komma i de flestas väg på ett eller annat sätt.
Kriminalitet, våld, droger, utanförskap, arbetslöshet och fattigdom. Samt rasism.
Med tanke på att de flesta exponeras för allt detta under sin uppväxt i områden som den jag bor i och ändå lyckas skapa sig fungerande liv på rätt sida av lagen, är det ändå rätt fantastiskt!
Den lilla klick kriminella invandrare är fortfarande ett undantag i sammanhanget. Majoriteten av invandrarna är lika skötsamma som vanliga svenssons.
Någonstans på vägen från oskyldiga, stjärnögda barn med ambitioner till mer eller mindre produktiva samhällsmedborgare är det en del som faller av. Detta på grund av sociala faktorer och har ingenting med rasgenetik att göra.
Tur att man här i Stockholm får välja vilken skola man vill i det området man vill, allt efter intressen och specialbegåvning. Ett helt fantastiskt effektivt vapen mot segregation!
Jag tror att det kommer visa resultat inom en nära framtid.