Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
animal
F.d. exec
|
Re: Ärlig rasism
| | | | CodeRedAlert skrev: Jag kan svara för Finlands del: Ja, stora delar av befolkningen är faktiskt väldigt främlingsfientliga och kvar i någon sorts småstadsmentalitet där alla influencer utifrån bemöts med skepsis och motvilja. Vet du varför? Jo, för att landet befann sig på kollisionskurs med sina kära grannländer mindre än för hundra år sedan (tänk vinterkriget, ryssar och innan dess svennjävlarna) vilket lever kvar i smärtsamt minne hos de flesta, speciellt den äldre generationen som själva var med om de senaste krigen med allt vad det innebar. Så jag förstår dem, på ett sätt, min morfar var med och stred i vinterkriget och blev sig aldrig lik. Försök tänka in dig i att du är medborgare i ett litet, värnlöst land och hur det skulle vara att ha en fruktansvärt lång gemensam gräns med en våldsam, opålitlig, enorm nation som Ryssland. Kanske förstår du då den mentalitet som domineras av hat och rädsla mot "folk utifrån". Detta ligger alltså bakom Finlands restriktiva migrationspolitik utblandat med en stor dos av det som Zombie skrev om tidigare: avsaknaden av kärlek, öppenhjärtighet och moral. Vad är Sveriges ursäkt i sammanhanget? | | | | |
Det är för det första inte fråga om att behöva ha en ursäkt. Jag ansvarar för mig och de mina. Du gör detsamma. Tillsammans med många andra människor som gör samma sak utgör vi det medelstora kollektivet "Sverige", till följd av detta så bildar vi en stat som ger oss central administration och ett rättsväsende/gemensamma normer för stordriftsfördelarna det skänker oss som individer. Att stödja andra stater eller andra staters medborgare är aldrig vår skyldighet eller någonting vi behöver ursäkta oss för att prioritera bort. Det förefaller förvånande naivt av dig att försöka slingra dig ur diskussionen med att bortförklara finnarnas ointresse av att assimileras med blattekulturen, med något löjligt "tramuma" som en del >80-åringar dragit på sig från andra världskriget, de är i huvudsak pensionärer på vårdhem och har inte ett skit att säga till om (förutom när någon sosse/kommunist kommer och horar inför riksdagsvalet). Jag tror snarare att anledningen till att finnarna inte slösar pengar på avskräde från mellanöstern/afrika är att de är mindre drabbade av det pisshumanistiska konsensussamhälle som drabbat Sverige, de är mer OK med att ta ställning och säga var de står i en fråga än bortklemade Svensson som sitter och säger "nja, jag vet inte, men det är väl schysst om vi kan hjälpa dem som är i nöd." Varför Sverige har blivit synonymt med pisshumanism och masspsykoser vet jag inte. Kanske är det som du säger; just för att vi aldrig behövt försvara oss mot något de senaste århundradena och därför förlorat känslan för självbestämmande och värdet av en egen start. (Jag är lite Imovane-påverkad, ni får ha överseende med stavfel och andra konstigheter. Jag kanske ändrar mig imorgon.)
|
4 maj 2010, 22:57 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
YEY!!!!!!! Problemet löst! "Rasblandning" är alltså hela lösningen! Enligt både ditt som mitt sätt att se på saken även om vi närmar oss den från helt olika håll. Eftersom du anser afrikaner ha lägre IQ men ser nu att en inblandning av vita gener, även långt bakåt i tiden, ger en ny och förbättrad afrikan: AS-afrikanen. Ja, pojkar ut och sprid era AS-spermier nu. Och välj rätt för fan, ni är kanske lösningen på hela Afrikas IQproblem. Visste väl att vi hade något gemensamt, rdos. Lite roligt att det var på ett sexuellt plan.
|
4 maj 2010, 23:04 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
AS-afrikanen är en åsna.
Såhär fungerar det.
Tänk dig renade produkter/destillerad sprit. Det är ett homogent/rasrent AS-folk. Ju mer homogen AS, desto mindre slaggprodukter och desto mer högfungerande individer. Japaner ligger helt klart i täten här efter lång isolering från omvärlden.
De mulatter med AS jag träffat på har varit lågfungerande, fulla av slaggprodukter och extremt ointelligenta.
Japaner har haft homogen AS-avel så länge att mycket av de skadliga/störda dragen rensats ut och ersatts med högfungerande drag. Det är därför många västerländska aspies känner obesvarat släktskap med japaner. De uppfattar det aspiga i japanerna men japanerna själva saknar de slaggprodukter som finns i västerländska aspies, vilket gör att kärleken inte alltid är besvarad. Dock är det vanligt att lägre fungerande japanska aspies gifter sig med västerländska aspies. Det är ett vanligt blandrasäktenskap.
Japanska ultranationalister menar att japaner har en "speciell typ av hjärna", vilket är sant. Japanernas hjärna är en AS-hjärna som förfinats genom homogen avel. Det är en AS-hjärna som har de mest högfungerande AS-dragen men samtidigt ligger väldigt nära en "neurotypisk" hjärna och i vissa avseenden är överutvecklad, t.ex när det gäller att tolka kroppsspråk och känslor. Japaner är bättre på att läsa och uppfatta små subtila detaljer i folks beteende och se den inre personligheten istället för den yttre.
Senast redigerad av Josef3 4 maj 2010, 23:14, redigerad totalt 2 gånger.
|
4 maj 2010, 23:09 |
|
|
animal
F.d. exec
|
Jag har en nyhet till dig: De människor som dör av skottskador i Afrika är försumbara i förhållande till dem som i förtid dör av svält och sjukdomar som vi i västvärlden behandlar effektivt. Mat, mediciner och utbildning räcker långt. Vill du hänga i värmen med risk för att bli skjuten eller kidnappad, gruppvåldtagen och hålld mot lösen så kan du såklart åka ner som del i en fredsbevarande styrka eller utföra något annat idéellt arbete. Det är helt upp till dig. Jag tänker inte att Sverige skall ha hand om flyktingar. Människor som vill hålla värdelösa människor vid liv av princip kan organisera sig (genom Röda Korset, exempelvis) och skicka så mycket pengar och mat som deras empati räcker till. Passar inte de befintliga biståndsorganisationerna så kan man dra igång en egen. Är man för lat för att producera värde på egen hand som står i proportion till vår empati, så kan vi i Sverige till och med gå till valurnorna och rösta för att pengarna våra grannar (eller ännu hellre Danderyd goda innevånare) arbetat in i sitt anletes svett skall finansiera kalaset via SIDA. (Med reservation för att jag är ännu mer Imovane-påverkad. )
Senast redigerad av animal 4 maj 2010, 23:17, redigerad totalt 1 gång.
|
4 maj 2010, 23:12 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag hoppas att det är Imovanen som talar...men så väl är det nog inte. Du väljer, återigen i likhet med dina åsiktsfränder, att bortse från fakta för att det inte passar in i dina vridna, vidriga referensramar. Kom tillbaka när du kan diskutera minskad invandring ur en icke rasgenetisk synpunkt. Innan dess kommer vi ingen vart.
|
4 maj 2010, 23:15 |
|
|
animal
F.d. exec
|
|
4 maj 2010, 23:18 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Alltså, AS på båda sidor av släkten om båda föräldrarna är av liknande ras är mycket positivt. Blandras-AS är ofta negativt.
Min morfars släkt har mängder med diagnostiserade AS-fall, även min pappa och farfar och hela den österrikiska delen av släkten verkar ha drag.
Både min morfars och min farfars släkter har avlånga, smala ansikten (med undantag för min pappa av någon anledning). Båda med väldigt "tyskt" utseende (trots att morfar var svensk). Jag har fått AS från båda sidor av släkten, släkter som båda bär på högt utvecklat tyskt blod. Därför är jag socialt och känslomässigt högre fungerande än den genomsnittliga svenssonaspien eller rasblandningsprodukten.
Också värt att nämna är att min morfars släkt, som är den med flest aspergare, varit överklass i många generationer. Nästan var tredje/fjärde person i den släkten har AS och under århundraden var de "fint folk". Alltså inte bidragstagare. Att jag inte är som dem är snarare ett resultat av att samhället förändrats än att det skulle vara något fel på mig.
|
4 maj 2010, 23:21 |
|
|
animal
F.d. exec
|
Vi har en massa sydostasiater på Tekniska. Jag har aldrig kunnat se skillnad på om de kommer från Korea, Kina, Thailand, Japan eller Kambodja. Är det inte att dra på för höga växlar att säga att de har en "AS"-hjärna? Jag brukar tänka att det är deras kultur som är ännu mer inavlad än vår. Ju mer inavlad/isolerad => desto subtilare sociala gester. De är söta dock -- till och med många av killarna är söta. Det är rätt skönt att befinna sig i en samling människor som man inte kan kommunicera med av "naturliga" skäl för en gångs skull. Det har jag tänkt några gånger. Jag känner mig mycket mer skuldbelagd när jag måste hänga med svenskar och vi inte når fram till varandra. (2 öl, ett stort glas whiskey, 1 Imovane -- jag hoppas att ni är förlåtand med stavning och sånt )
|
4 maj 2010, 23:28 |
|
|
moggy
Medlem
|
...intresseklubben noterar....
|
4 maj 2010, 23:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Om det känns bättre för dig så säger vi så, exec. Jag blir uppriktigt ledsen över dina nedvärderande omskrivningar av termen invandrare. Jag blir ledsen och väldigt nedstämd, faktiskt. Av dina hatiska åsikter, av din främlingsfientliga inställning och din oförmåga att ta in annat än det du vill ta in. Din omedmänsklighet gör mig faktiskt gråtfärdig och nej, jag överdriver inte ens.
|
4 maj 2010, 23:30 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|