Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa
De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: De alltmer ökade personrånen med rasistiska motiv
A deöu, lägg au! Di vau döu som borja å nu ei di höug tid att lassa gussel hos mossan o äida pantollor hos nabon!

Mucka ente för deåu fåur döu mei fassan och mossan att göura!
Bild

6 december 2010, 01:39
Medlem
Väx upp och spana in "den andra tråden" istället ;)

6 december 2010, 01:47
Medlem
Den där krigispågen måste lära sig stava redigt, annars blir de inget av han. :mrgreen:

6 december 2010, 01:54
Medlem
@Ford:
Tror du att just den här kosovoalbanen som du stör dig på skulle kunna ändra sig?
Vet du varför han beter sig som han gör (förutom att han är kosovoalban dårå)?

6 december 2010, 02:38
Medlem
Schueberird skrev:
@Ford:
Tror du att just den här kosovoalbanen som du stör dig på skulle kunna ändra sig?
Vet du varför han beter sig som han gör (förutom att han är kosovoalban dårå)?

Tyvärr tror jag inte han kan ändra sig, för han har fått hur många tillsägelser som helst från både chefer och kollegor, folk har verkligen försökt att förstå honom och bjuda till o.s.v.
Men det enda sättet att få ett samarbete med honom att fungera på är att låta honom bestämma, eller om man är chef: låta honom göra som han vill.
Anledningen till detta är egentligen inte elakhet, utan att han är så pass övertygad om sin egen förträfflighet och om att han skulle vara bättre än alla andra (i meningen ha ett högre människovärde) och därför bör ha rätt till en massa förmåner och positiv särbehandling (t.ex. högre lön och finare arbetsuppgifter än oss andra), trots att han varken har relevant utbildning, eller klarar av att planera sitt arbete så att det blir kostnadseffektivt, eftersom han bara ser materialkostnader och ignorerar kostnader för transporter och arbetstimmar. Så fort han inte får som han vill anser han sig dessutom vara utsatt för rasism och diskriminering, trots att han redan fått firmabil, högre lön än genomsnittet och en massa andra förmåner, som vi andra sett som smycket tveksamma. Dessutom har han mage att anse sig vara förfördelad av företaget, trots det sistnämnda.

Visst kan det vara ett utslag av storhetsvansinne och narcissism, men han har själv, personligen härlett det mesta av sitt beteende till sin kultur. När jag har försökt googla på/slå upp saker om Albansk kultur har faktiskt många av hans egna uttalanden blivit bekräftade av vad som funnits att läsa om ämnet.

En jobbig jävel till självgod gaphals och översittare är det i varje fall, oavsett vilket.

6 december 2010, 09:17
Medlem
ps. om någon undrar hur jag kan sitta och skriva detta på "bästa arbetstid" så beror det på att jag är säsongspermitterad, i likhet med 80% av alla andra trädgårdsarbetare, så mina skäl att vara hemma och skriva är alltså fullt legitima (d.v.s. tillfällig arbetslöshet). Bara för att förebygga vissa kommentarer.

6 december 2010, 09:40
Medlem
ford skrev:
När argumenten tryter alternativt när man inte klarar folks åsikter hänfaller man sig åt försök till mobbning och andra barnsligheter istället..

...been there, done that och det är därför jag inte gör för stor grej av det, för att jag är väl medveten om att jag inte varit bättre själv alla gånger.
Dock har jag bestämt mig för att hädanefter försöka skärpa till mig på den fronten och lägga av med den sortens skit och barnsligheter (om än jag inte tänker utfärda något löfte vad gäller vanligt trams, som inte skadar någon utan på sin höjd kan leda till irritation), något som jag faktiskt funderat på under en längre tid.

Vilken nivå den här diskussionen skall hålla hädanefter (eller om den överhuvudtaget skall fortsätta) är helt och hållet upp till er, men jag tänker varken börja lipa eller låta mig provoceras utan är beredd att även i framtiden föra seriösa diskussioner med dig och vissa andra, om ni känner för det.

Varför tar du det så, istället för att se kopplingarna?
Måste man skriva dig på näsan att fördomar=okunskap.

6 december 2010, 15:36
Medlem
Jag kan nog inte bidra med så mycket mer än vad som redan har sagts, men så mycket kan jag väl säga som att han verkar vara bra på att förhandla till sig förmåner ;) Vad skulle hända om ni andra tog efter hans stil?

6 december 2010, 15:57
Medlem
ford skrev:
Visst kan det vara ett utslag av storhetsvansinne och narcissism,
Låter onekligen så.

ford skrev:
men han har själv, personligen härlett det mesta av sitt beteende till sin kultur.
Även detta är typiskt för narcissister. Allting är alltid någon annans fel. Själv vet man bäst och andra ska lyda.

6 december 2010, 16:35
Medlem
Flia skrev:
ford skrev:
När argumenten tryter alternativt när man inte klarar folks åsikter hänfaller man sig åt försök till mobbning och andra barnsligheter istället..

...been there, done that och det är därför jag inte gör för stor grej av det, för att jag är väl medveten om att jag inte varit bättre själv alla gånger.
Dock har jag bestämt mig för att hädanefter försöka skärpa till mig på den fronten och lägga av med den sortens skit och barnsligheter (om än jag inte tänker utfärda något löfte vad gäller vanligt trams, som inte skadar någon utan på sin höjd kan leda till irritation), något som jag faktiskt funderat på under en längre tid.

Vilken nivå den här diskussionen skall hålla hädanefter (eller om den överhuvudtaget skall fortsätta) är helt och hållet upp till er, men jag tänker varken börja lipa eller låta mig provoceras utan är beredd att även i framtiden föra seriösa diskussioner med dig och vissa andra, om ni känner för det.

Varför tar du det så, istället för att se kopplingarna?
Måste man skriva dig på näsan att fördomar=okunskap.

Måste man skriva dig på näsan att man i en seriös demokrati bemöter sina meningsmotståndare på ett respektfullt sätt, med motargument istället för barnsligheter och personangrepp, hur mycket man än avskyr deras åsikter och hur korkat man än tycker dom resonerar?

-som någon känd politker sa någon gång (minns inte om det var Churchill): "jag avskyr dina åsikter, men jag skulle vara beredd att offra mitt liv för din rätt att yttra dom".

6 december 2010, 19:42
Ny tråd Svara på tråd  [ 218 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 15, 16, 17, 18, 19, 20, 21, 22  Nästa

Som gäst saknar du privilegier.