Jag skulle inte bedöma något parti med dess program som huvudkälla. Deras praktiska politik, både inåt och utåt, deras historia, deras förhållande till såväl den som äldre och nyare program, vad olika så vitt man kan bedöma kvalificerade bedömare säger om dem, är alltsammans mycket viktigare.
6 juni 2010, 17:20
rdos
Medlem
Re: Jag är inte rasist
Håller med. Men man kan inte låta politiska motståndare bestämma vad som är rätt eller fel.
Svenska massmedia har ju oxå i stort gjort sig själva som omöjliga bedömare av SD/ND genom att driva hatkampanjer emot dem och låta sig styras av politiska korrekthet. Det gör ju dessvärre att få kan ta på sig rollen som kritiska granskare som man kan tro på. En källa kan vara käbbel mellan SD och ND om ideologiska skillnader, samt mellan nazister och SD/ND. Det mesta annat kan jag dessvärre inte fästa mycket vikt vid. Speciellt inte sådant som kommer ifrån vänsterextrema organisationer.
Kan dessvärre inte hitta något material kring vad SD anser om ND.
SDs åsikter kring ND är väl ungefär att ND är lite litet marginellt parti med extrema åsikter som det inte finns nån anledning att förhålla sig till.
6 juni 2010, 20:57
rdos
Medlem
moggy skrev:
SDs åsikter kring ND är väl ungefär att ND är lite litet marginellt parti med extrema åsikter som det inte finns nån anledning att förhålla sig till.
Det kan jag mycket väl tänka mig.
6 juni 2010, 21:00
moggy
Medlem
Förespråkare för mångkultur och stor invandring är ofta även starkt israelkritiska. Dom ser palestinierna som oskyldiga offer och Israel som skurken i sammanhanget.
Anklagar nån dom får att vara antisemiter och judehatare så blir dom arga och säger att det absolut inte är så, eftersom dom bara är kritiska mot Israel.
Samma personer kommer ständigt med anklagelser om islamofobi, rasism, xenofobi etc när någon är kritisk mot islam och vad islamsk kultur står för.
Någon mer än jag som ser en inkonsekvens här? Varför kallas inte israelkritikerna för "semitofober" med samma logik som andra blir kallade för islamofober?
6 juni 2010, 21:06
rdos
Medlem
Det undrar jag oxå. SD är tydligen Israelvänligt, medan ND fördömde Israels attacker. Dock så finns lite olika åsikter inom ND (verkar det som).
Anklagar nån dom får att vara antisemiter och judehatare så blir dom arga och säger att det absolut inte är så, eftersom dom bara är kritiska mot Israel.
Samma personer kommer ständigt med anklagelser om islamofobi, rasism, xenofobi etc när någon är kritisk mot islam och vad islamsk kultur står för.
Någon mer än jag som ser en inkonsekvens här? Varför kallas inte israelkritikerna för "semitofober" med samma logik som andra blir kallade för islamofober?
Mångkultursivrare är alltid inkonsekventa och hycklande..
"Obegränsad invandring" - det är ni som borde vara nöjda. (Fallet är inte på något sätt ovanligt.)
Repotaget i GP är bara ett sedvanligt patetiskt vinklat snytftrepotage i sann PK-anda..Ok visst, synd om henne och hennes barn om hon nu verkligen tvingas bo på gatan i Italien men vad blir effekten om Sverige ska göra undantag för alla snyfthistorier som duggar tätt i media med flyktingar som ska avvisas till länder med något mindre generös standard än vad Sverige har för sitt flykingmottagande?
Här nedan ser ni extremkommunisten Henry Ascher i farten igen.. Precis som många andra extremkommunister så vurmar han väldigt mycket för våra kulturberrikare. Här intervjuas han av Proletären, bl a om sina aktiviteter med Kommunistiska partiet / KPML(r) på 70- och 80-talet, då han också vurmade för muslimer.
Proletären skrev:
Henry Ascher har varit aktiv i solidaritets-arbetet för Palestina sedan 1970-talet. Inte minst var han en av många läkare som deltog när Kommunistiska Partiet på 1970- och 80-talen bemannade sjukvårdsstationer i palestinska flyktingläger i Libanon. http://www.proletaren.se/index.php?opti ... 1&Itemid=1