Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 88  Nästa
Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande 
Författare Meddelande
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Jag svarar gärna - fast en annan dag.
Har inte hunnit fördjupa mig i ditt inlägg än, asponomen.


16 juli 2010, 00:38
Moderator
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
asponomen skrev:
Försökte alltså komma med (typ 'Övriga seriösa diskussioner')
träningsdagboksTips/(blygsam...) info senast...
Stammismedlemarna, lite sådär de 5-8 vanligast förekommande
här på AspieForum den senaste månaden, verkar tycka att
"andra ämnen, diskussioner" är viktigare!
En får tacke för uppmärksamheten!!

Dina inlägg är ofta svårare än en abborre att bena ut. Även om en del av oss andra också (?) har svårt med ord-språket (som jag själv) så gör det oss inte nödvändlgtvis till bättre utredare av andras snårigheter. Tvärtom nog ofta till sämre - tråkigt men sant. Dessutom lider man ofta av dålig ork som aspergare (redan vid mindre obarmhärtigt väder än det här).

Mer personligt än så är det nog inte.


16 juli 2010, 13:19
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
2010-07-16
Idag så styrketränade jag 1-1,5 timme tillsammans med en vän, för första gången sedan jag var ett litet uppkäftigt barn i sena tonåren. Det var skönt. Jag skall nog införa 1-2 pass/vecka styrketräning i fortsättningen.

(P.S. Jag är inte så lat som nedgången i hur ofta jag postar i Träningsdagboken-tråden antyder. Jag har bara tillfällit funnit alternativa vägar.)


16 juli 2010, 23:29
F.d. exec
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
asponomen skrev:
exec skrev:
2010-07-12
Idag så tränade jag 25 minuter på F&S Lindhagens crosstrainer och brände 430 kalorier innan jag blev utkörd p.g.a. stängning.

P.S. Det är så fittigt av dem att stänga hälften av F&S-anläggningarna i Stockholm bara för att det är sommar. :(

Such a shame!
Vilken tid stängde haket?

De stängde kl. 21:00.

Ursäkta frågan, men varför skriver du så "konstigt"? Att läsa/uttolka dina inlägg är inte som att läsa en roman direkt...


16 juli 2010, 23:31
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
I eftermiddag/kväll tog jag en cykeltur (47 km på 3 timmar), vilket gjorde underverk för min matlust, som annars har varit ganska frånvarande i den här värmen. Inget ovanligt fenomen förvisso, men jag tycks behöva bli påmind om det då och då. Dessutom blev jag pigg av det, vilket föranledde mitt plötsligt idoga postande här på forumet.

asponomen skrev:
Vad 'Saken' handlar om med min dylika utgångspunkt, är att belysa just en-den åsikten, från
bl.a. T.Attwood, om att "det kan vara bra/ det verkar vara så att/ det är nog så att det bör vara
bra, såsom jag ser på saken" (min tolkn. av T.A.) att AS-personer i största allmänhet kan/bör
tjäna på--till skillnad generellt sett från NT-/"vanliga" personer på motsvarande sätt--att ha en,
förstå med, söka sig till ett relaterande med osv. ett förhållandevis intellektuellt perspektiv på
saker&ting, ens livsprocess, tankegångar, upplevelser, motgångar/konflikter etc.
( Det här med termen 'rekommenderas' var en ordvalslapsus från min sida, dessvärre!;
vad jag egentligen avser med 'rekommenderas' är det som ligger utmed dess etymologiska
betydelse= åter-anförtro sig /något till osv.)


Jo, det känns rimligt att man mår dåligt av att försöka vara något som man varken är eller har förmåga att bli och istället vara den som man verkligen är, av vilket man alltså mår bättre. Lika dåligt som man kan må av att försöka uppfylla andras förväntningar på en själv - förväntningar som inte går i linje med ens sanna natur.

Däremot är jag inte säker på att alla Aspergare är inherent intellektuella av sig, men de som är det bör naturligtvis tillåtas använda sig av det - att tillåtas analysera sig själv objektivt som vore man en maskin i behov av underhåll istället för att tvingas försöka se på sig själv med emotionella ögon. Generellt sett bör alla tillåtas bejaka sin egen sanna natur (så länge inte den sanna naturen går ut över någon annans sanna natur förstås).


17 juli 2010, 21:29
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
exec skrev:
asponomen skrev:
exec skrev:
2010-07-12
Idag så tränade jag 25 minuter på F&S Lindhagens crosstrainer och brände 430 kalorier innan jag blev utkörd p.g.a. stängning.

P.S. Det är så fittigt av dem att stänga hälften av F&S-anläggningarna i Stockholm bara för att det är sommar. :(

Such a shame!
Vilken tid stängde haket?

De stängde kl. 21:00.

Ursäkta frågan, men varför skriver du så "konstigt"? Att läsa/uttolka dina inlägg är inte som att läsa en roman direkt...

Jag har något som benämns med diagnostiserad Asperger syndrom bl.a.
Hur är det med Dig! (Följande mening kommer jag uttrycka mig till synes socialprovokativt,
men ändå seriöst menat!:) Vad har Du? Är du "vanlig, normal, NT-mässig etc.", är du AS-relaterad på nåt sätt: hur då i så fall? Eller är du....?
Grejen "exec", är ju att detta (nu upprepandes här, f.ö. en generell aspergerbenägenhet),
är ett Aspergerforum: AspieForum... Det kanske har förbigått dig(?)..
Eller med andra dessa ord: detta är Inte ett icke-Aspergerforum, där det...
Det kanske är något annat du menar... :| ......(?) :?


17 juli 2010, 23:36
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Badade igår.

Kallt och jävligt var det. Säkert bra.


28 juli 2010, 01:01
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Träningsvärk från helvetet hemsöker ovansidan av mina lår!
Körde max tio minuter med olika övningar på jobbet igår och ångrar varenda sekund.
Kan knappt gå. Uppför trappor är bara att glömma, nerför kan jag hasa på något sätt.

:(


31 juli 2010, 00:15
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
CodeRedAlert skrev:
Träningsvärk från helvetet hemsöker ovansidan av mina lår!
Körde max tio minuter med olika övningar på jobbet igår och ångrar varenda sekund.
Kan knappt gå. Uppför trappor är bara att glömma, nerför kan jag hasa på något sätt.

:(

Men hallå där CodeRedAlert!: "Körde max tio minuter med olika övningar på jobbet (...)",
säger du här nyss (!) VAD var det för övningar egentligen...? It sounds lite lustigt!

Emellertid känner jag igen detta med att inte kunna gå i trappor...ja efter
tävlingar i långdistanslöpning på asfalt alltså!
Min s.k. träningsvärk idag fredag satt/sitter mer i 'tänkandets själva lojalitet'.
F.ö. körde jag lite snabba 200-300-ingar i löpning ikväll bl.a.
I morrn vete katten vad det blir i träningsväg...


31 juli 2010, 00:54
Medlem
Inlägg Re: Träningsdagboken och annat hälsobefrämjande
Det finns ett litet gym på jobbet. Det var väl det jag försökte säga. Har hjärnan full med snor vilket gör att allt blir väldigt...segt :?
Var inte det en ganska äcklig liknelse? Hjärnan full med snor. Men den är det!

Hur kan man bli förkyld mitt på sommaren? Känns helt bakvänt.


31 juli 2010, 01:00
Ny tråd Svara på tråd  [ 880 inlägg ]  Gå till sida Föregående  1 ... 14, 15, 16, 17, 18, 19, 20 ... 88  Nästa


Som gäst saknar du privilegier.

cron