Visa obesvarade inlägg | Visa aktiva trådar
Författare |
Meddelande |
rdos
Medlem
|
Re: Ärlig rasism
Jag fick mejl ifrån en sådan för en vecka sedan. Hon förklarade att hon trodde att hon fått sina AS-gener ifrån rasblandning på båda sidor. Så visserligen så var hon svart, men hon kände själv till att hon hade vita gener inblandade. Hur fick du ihop det? Det är ju välkänt (för alla utom paleoantropologer som tror på out-of-africa) att folk invandrat till Afrika under alla tider. Frekvensen av autistiska gener är bara en 1/6 bland svarta i USA, och det motsvarar på ett ungefär den inblandning av vita gener som afroamerikaner har.
|
4 maj 2010, 21:48 |
|
|
rdos
Medlem
|
Visst är det så. Exakt. Det handlar om nollsummespel, inget annat.
|
4 maj 2010, 21:51 |
|
|
Josef3
Avslutat konto
|
Japan har bland den högsta förekomsten av aspergerliknande hjärnor i världen, var finns neanderthalskopplingen? Varför är japaner och koreaner så extremt aspiga jämfört med t.ex kineser och ryssar?
Varför är belgare så aspiga? Ett litet land där säkert var tionde person har AS drag i någon form.
|
4 maj 2010, 22:07 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Jag kan svara för Finlands del: Ja, stora delar av befolkningen är faktiskt väldigt främlingsfientliga och kvar i någon sorts småstadsmentalitet där alla influencer utifrån bemöts med skepsis och motvilja. Vet du varför? Jo, för att landet befann sig på kollisionskurs med sina kära grannländer mindre än för hundra år sedan (tänk vinterkriget, ryssar och innan dess svennjävlarna) vilket lever kvar i smärtsamt minne hos de flesta, speciellt den äldre generationen som själva var med om de senaste krigen med allt vad det innebar. Så jag förstår dem, på ett sätt, min morfar var med och stred i vinterkriget och blev sig aldrig lik. Försök tänka in dig i att du är medborgare i ett litet, värnlöst land och hur det skulle vara att ha en fruktansvärt lång gemensam gräns med en våldsam, opålitlig, enorm nation som Ryssland. Kanske förstår du då den mentalitet som domineras av hat och rädsla mot "folk utifrån". Detta ligger alltså bakom Finlands restriktiva migrationspolitik utblandat med en stor dos av det som Zombie skrev om tidigare: avsaknaden av kärlek, öppenhjärtighet och moral. Vad är Sveriges ursäkt i sammanhanget?
|
4 maj 2010, 22:14 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
|
4 maj 2010, 22:18 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Tack för att du skrev det här, Zombie! Det gör ont men det är sanningen.
|
4 maj 2010, 22:21 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
| | | | Orion skrev: Zombie, du blandar ihop en fullkomligt orimlig, orättvis, godtycklig och extremt kostnadsineffektiv svensk flykting & invandringspolitik med "godhet" , "kärlek" och "moral", när det i själva verket är precis tvärtom! fusk premieras...myglare får PUT..riktiga flyktingar får ingen hjälp alls..fattiga svenskar tvingas att betala för den förvridna, ovanifrån påtvingade, sk "solidariteten" i form av en förstörd närmiljö för sig själva och sina barn, i form av sänkta välfärdsförmåner..DESSA..just DESSA människor, som inte kan köpa sig fria, stämplas som "främlingsfientliga" och "rasister" av den föraktfulla PK-eliten, som själva inte lever i den verklighet de påtvingat andra utan någon som helst diskussion, som inte drabbas av nedskärningar utan fortsätter leva sin behagliga avskilda privilegierade tillvaro, långt borta från alla invandrargetton och nedskärningar i den allmänna välfärden..denna politik är INTE någon godhet, kärlek eller uttryck för någon högstående moral..utan handlar om helt andra saker. Sluta upp med att skuldbelägga oss invandringskritiker som "onda" människor! Tvärtom gör denna groteska politik att vi får mindre möjligheter att hjälpa verkliga flyktingar och övriga nödställda i deras egen närmiljö, vilket jag anser är en oändligt mycket viktigare uppgift än att härbärgera ekonomiska lycksökare som tagit sig hit på falska grunder, speciellt med tanke på det enorma problem som redan uppstått i Sverige pga av denna bisarra och djupt orättfärdiga massinvandring.
Det är bara för sorgligt att vissa människor låter sig hjärntvättas till den milda grad att de går på den förljugna propaganda som likt giftgas tränger in i varenda por i det svenska samhället. Jag uppfattar inte dig Zombie som en PK cyniker, utan som en ärlig människa som genuint tror på vad du själv säger..det gör det så mycket mer tragiskt.
Ja, jag anser att svenskars behov skall tillgodoses först och främst innan vi kan hjälpa andra och..JA..jag vill INTE ha något och en mindre leva mångkulturellt samhälle a la svensk invandringspolitik! | | | | |
Men är du så här på riktigt!??? Du värnar alltså om "riktiga "flyktingar för att i nästa andetag förespråka för minskad invandring på grund av rasgenetiska skäl? Kolla igenom din argumentation, va. Den suger!
|
4 maj 2010, 22:29 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
|
4 maj 2010, 22:31 |
|
|
Zombie
Moderator
|
CodeRedAlertTack. Det stödet behövde jag verkligen. Och tack för det du skriver.
|
4 maj 2010, 22:33 |
|
|
CodeRedAlert
Medlem
|
Men snälla du! Hur tänkte du här? Du vet kanske att det råder krig i många av länderna som våra invandrare kommer ifrån? Hade du då tänkt dig att vi skickar dit lite svenskar som promenerar rakt in i skottlinjen och säger "Hey ett ögonblick friends, ceasefire va så vi får rädda er lite!" Eller nej? Du får nog fila lite till på den delen av SD´s propagandapamflett. Dessutom kan du ju förklara hur det här rasgenetiska tänket går ihop med tanken att Sverige i första hand ska ta emot flyktingar? Jag menar, de flesta flyktingar är ju rasorena lågintelligenta stackare enligt er definition, så det hela luktar oärlig hyckleri och mörkläggning av rasistintressen som misslyckats ganska rejält.
|
4 maj 2010, 22:46 |
|
|
Som gäst saknar du privilegier. |
|